کتاب فاطمه زهرا-7 رسول خدا صلى الله علیه و آله عقد فاطمه زهرا (علیها السلام) را در مسجد، در حضور انصار و مهاجرین اجرا کردند و دستور دادند بین حاضرین خرما پخش کنند.
دوشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۵:۱۲ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم -فاطمه زهرا-7
- رسول خدا صلى الله علیه و آله عقد فاطمه زهرا (علیها السلام) را در مسجد، در حضور انصار و مهاجرین اجرا کردند و دستور دادند بین حاضرین خرما پخش کنند.
- روزی حضرت علی (علیه السلام) از فاطمه زهرا (علیها السلام) پرسید در منزل چه داریم؟
- نحوه حضور: فاطمة زهرا (علیه السلام) با گروهی از زنان با چادری سرتاسری در پشت پرده.
- بچه دار شد : زن زائو خیلى احترام دارد. فاطمه زهرا (علیها السلام) بچه دار شد. امام حسین (علیه السلام) کوچولو. البته بچه را باید در پارچه سفید پیچید. امام حسین (علیه السلام) را در پارچه زرد پیچیدند و دادند دست پیغمبر صلى الله علیه و آله. پیغمبر ( صلی الله علیه وآله وسلم ) عصبانى شد گفت چند دفعه بگویم بچه نوزاد را در پارچه زرد نپیچید. امام حسین (علیه السلام) را در پارچه سفید پیچیدند.
- خدا به زن فرموده : «إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ» (کوثر/ 1) خدا به زن فرموده کوثر. به فاطمه زهرا فرموده کوثر. نقشى که درمبارزه با حکومت زینب کبرى داشت کمتر از نقش امام زین العابدین نبود. سخنرانىهاى زینب کبرى به هم زد حکومت را. و این که به ما مىگویند روضه بخوانید براى این که از این زنها درس بگیریم. قرآن وقتى مىخواهد بگوید مؤمنین، نمونه مىخواهید نمونهتان را از زن بگیرید.
- ما در فاطمه زهرا : از نظر محیط زندگى سختى کشید. از نظر نسب خدیجه مادر او بود، تمام اموال خود را داد و گفت: من کنیز تو هستم. در آخر عمر خدیجه به قدرى بى پول شده بود که به پیغمبر گفت: من مىمیرم، کفن ندارم، تقاضاى من این است که آن عبایى که دوش مىگیرى و جبرئیل نازل مىشود، من را در آن عبا کفن کنى. البته خدیجه ضرر هم نکرد، چون خدیجه مال داد و مادرزهرا شد. قرآن به برندهها این گونه مىگوید: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ» (توبه/ 111) برنده کسى است که مال و جانش را به بهشت بفروشد و خدیجه به بهشت نفروخت بلکه به بالاتر از بهشت فروخت. مادر فاطمه شدن بهترین مزد است. و خود فاطمه مادر ابیها شد. چقدر فاطمه پیش خدا آبرو دارد؟ هر عملیاتى که رمز «یا زهرا» در آن بود پیروز شد.
- مىخواهیم یک مقدارى در مورد فاطمه زهرا بگوییم، مىخواهیم محاکمهى فاطمه زهرا را بگوییم.
- زهرا را گفتم عصارهى هستى. من در شهادت زهرا این کلمه را گفتم. در تولدش هم بگویم. عصاره هستى زهرا (علیها السلام) است. پیامبر به چیزى نگفت نور چشم جز به فاطمه زهرا (علیها السلام) و نماز به نماز هم مىگفت نور چشم.
- زیارت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را هم در مسجد رسول خدا (صلّىاللَّهعلیهوآله) مى خوانیم و هم در قبرستان بقیع، چون قبر فاطمه زهرا (علیهاالسّلام) مفقود الأثر است، گویا خداوند براى تسلیت کسانى که عزیزان خود را در جبهه ها از دست مىدهند و حتى از جناره فرزندشان خبرى ندارند، چنین مقرر داشته که از قبر دختر پیامبر اکرم (صلّىاللَّهعلیهوآله) نیز خبرى نباشد، «انَّا لِلّهِ وَ انَّا الَیهِ راجِعُونَ».
- زیارت فاطمه زهرا علیها السلام را هم در مسجد پیامبر مىخوانیم و هم در قبرستان بقیع چون قبر فاطمه زهرا علیها السلام مفقودالاثر است!، گویا خداوند براى تسلیت قلب کسانى که عزیزان خود را در جبهههاى جنگ از دست مىدهند و حتى از جنازهى فرزندشان خبرى ندارند، چنین مقرر داشته که از قبر دختر پیامبر صلى الله علیه و آله نیز خبرى نباشد! انّا لِلّه و انّا الیه
- ساختن کاروان سرا، ساختن مدرسه، بیمارستان خیلى سفارش شده، روایات زیادى داریم براى مسجدسازى، مدرسه سازى البته الآن ما مسجد کمبود نداریم، الآن ما مدرسه کمبود داریم. الآن ساختن مدرسه از ساختن مسجد ثوابش بیشتر است. بعد مأوا دادن به دیگران، کسى که خانه دارد به خانه دیگران مأوا بدهد، قصهاى داریم از خانه علىبن ابى طالب و فاطمه زهرا اشاره شد،
- سال هشتم هجرى بود، دوازده هزار نفر قسم خوردند که اگر ما یک کودتا کنیم، دو نفر را بکشیم، بساط اسلام بر چیده مىشود. دوازده هزار نفر هم قسم، شدند که در کودتا فقط دو نفر را بکشند. که یکى از آنها رسول اکرم و دیگرى حضرت على (علیه السلام) بود. گفتند: تمام سر و صداها براى این دو نفر است. اگر ما بتوانیم هم قسم بشویم که این دو را ترور کنیم، اسلام تمام مىشود. دوازده هزار نفر هم قسم شدند، پیغمبر متوجه شد و فورى به مسجد رفت. روى منبر رفت و به مردم گفت: مردم دوازده هزار نفر قسم خوردهاند که مرا بکشند. مىخواهیم برویم جلوى این دوازده هزار نفر را بگیریم. چهار هزار نفر داوطلب پیدا شد و به به فرماندهى یک نفر فرستاد و گفت: به جنگ با اینها بروید. رفتند و موفق نشدند، برگشتند. سه بار رفتند که یک بار عمر و عاص فرمانده بود. یک بار هم بعضى از خلفا بودند. سه نفر رفتند و دسته گل به آب دادند و برگشتند. پیغمبر فرمود: یا على تو فرماندهى را قبول کن. حضرت امیر به خانه آمد. به فاطمه زهرا گفت: یک پارچه به من بده. یک پارچه گرفت، از این پارچههایى هست که این بسیجىها به پیشانىشان مىبندند. حضرت امیر به فاطمه زهرا گفت: یک پارچه به من بده. پارچه را بست و با خانمش خداحافظى کرد.به طرف میدان چنگ حضرت رسول الله در نماز سوره عادیات را مردم نشنیده بودند خواند . نماز که تمام شد دور پیغمبر ریختند وگفتند: یا رسول الله، به جاى «قل هو الله» این چه بود که خواندى؟ گفت: على بن ابیطالب در جبهه پیروز شد. جبرئیل این سوره را آورد.
- سلام به رسول خدا، سلام به امیرالمؤمنین، شهید ماه. سلام به فاطمه زهرا. سلام به امام حسن مجتبى و سلام به حسین بن على. سلام به امام سجاد و سلام به امام باقر و امام صادق که بیشتر احادیثى که خواندیم از این دو امام بود و سلام به امام زندانى موسى بن جعفر و سلام به على بن موسى الرضا و سلام به حضرت جواد و سلام به امام هادى و امام عسگرى و سلام به حضرت مهدى و سلام بر کلینى و سلام بر علامه حلى و سلام بر طبرسى و سلام بر مؤسسین حوزههاى علمیه قم و سلام بر شهدا و سلام بر جانبازان و سلام بر اسیران و سلام بر مفقود الاثرها و سلام بر شهداى گمنام و سلام بر دلهاى سوخته و سلام بر شنوندهها و شهداى محراب و سلام بر بسیج و سلام بر ارتش و سپاه و سلام بر شهربانى و عشائر و ژاندارمرى و مردم. سلام بر نماز جمعه خوآنها. سلام بر قدس و کعبه. سلام بر همه کسانى که درطول تاریخ فرمان اسلام و خدا را شنیدند و سلام بر هر کس که مورد نظر خداست و سلام بر شما خواننده ها.
- سنى و شیعه مىگوید یکى از کنیههاى فاطمه زهرا «ام ابیها» یعنى مادر پدرش بود، دلیل اینکه مىگویند کنیهاشام ابیها است، چون پدرش پیغمبر اسلام در حوادث تلخ با مشر کین یا جنگها شکنجه و زخمى مىشد، فاطمه زهرا مىآمد و براى پیامبر مادرى میکرد. در یک ماجرا که خون از بدن پیغمبر مىآمد. با پرستارى جلوى آمدن خون را گرفت. خون را مىشست. لباس و شمشیر خونى على ابن ابیطالب را مىشست و امیر المومنین را تشویق به جبهه مىکرد. شبى که مىخواست امام حسن متولد بشود، شوهرش در جنگ بود. پیغمبر اسلام حدود هفتاد جنگ داشت که حدود شصت جنگش را امیرالمومنین حضور داشته است. هشت سال شصت جنگ مىشود سالى نه جنگ، در سالى حدود نه جنگ امیر المومنین شرکت داشت، چنین زنى بود فاطمه زهرا که شوهرش در هر سال در نه عملیات شرکت مىکرد و با این حال تشویقش مىکرد، بچه هایش که به دنیا مىآمدند شوهرش در جبهه بود. در یک ماجرا در مکه که به پیامبر توهین کردند شکمبه شتر که پرتاب کردند، فاطمه زهرا آمد پدر را حمایت کرد و به همین خاطر مىگویند مادر پدرش. و این را هم که مىگویند فاطمه ، فاطمه است را هم شیعه نقل کرده و هم سنى. فاطمه یعنى جدا شد یعنى خودش و دوستانش جدا هستند.
- در قرآن زیاد خواندید که: «یُسَبِّحُ لِلَّهِ ما فِى السَّماواتِ وَ ما فِى الْأَرْض» (جمعه/ 1) امروز حدیث جدیدى یاد گرفتم. شنیده بودم که قرآن مىگوید زمین و آسمان آنچه در زمین و آسمان هستند تسبیح مىگویند، اما ثواب تسبیح کجا مىرود؟ حدیث داریم که خداوند ثواب تسبیح زمین و آسمان را قرار داده براى کسانى که در خط فاطمه زهرا باشند.
- سؤال: درماجرای مبا هله تنها فاطمه زهرا (علیها السلام) حضور داشت، پس چرا قرآن کلمهى جمع «نِسائَنا» را بکار برده است؟ پاسخ: در قرآن مواردى است که خداوند از یک نفر به صورت «جمع» یاد مىکند، چنانکه قرآن درباره حضرت ابراهیم علیه السلام مىفرماید: ابراهیم یک امّت است، با آنکه یکنفر بیشتر نبود.
- شاد کردن خیلى مهم است. شاد کردن یتیم بسیار مهم است. «أَ لَمْ یَجِدْکَ یَتیماً فَآوى» (ضحى/ 6) پیغمبر ( صلی الله علیه وآله وسلم ) هم یتیم بوده است. پس «فَأَمَّا الْیَتیمَ فَلا تَقْهَرْ» (ضحى/ 9) نکند به بچه یتیمها و بچه شهدا بد بگذرد. حضرت امیر (علیه السلام) وقتى یتیمها را مىدید، مىلرزید. با اینکه اگر در جنگ هزار نفر را مىکشت، نمىترسید. یعنى در قدرت، آدم ضعیفى نبود. به بچه یتیمها خیلى عنایت کنید. فاطمه زهرا (علیها السلام) را شاد نکردند. یکى از کتابهاى تاریخ «وفاء الوفاء» است که حدود 500 سال پیش نوشته شده است. من اخیر ا با این کتاب آشنا شدم. چیزهاى جالبى در آن است. یکى از چیزهاى جالب این بود که فاطمه زهرا (علیها السلام)، بعد از رحلت پدرش خیلى غصه مىخورد. خیلى گریه و بى تابى مىکرد. حتى در قبرستان بقیع، جایى را به نام بیت الاحزان قرار داده بود. در هنگام حزن به آنجا مىرفت و بر وضع مردم آنجا گریه مىکرد و بسیار ناراحت بود. آن وقت همان امتى که پیغمبرش مىفرمود مردم را شاد کنید. همان امت دختر خودش را شاد نکردند.
- شبى که فاطمه زهرا علیها السلام را به خانه علىابن ابیطالب علیهما السلام مىبردند هفتادهزار فرشته، تکبیرگویان به زمین نازل شدند.
- شخصی تحصیل کرده در مکه (در بعثه آمد و گفت در تاریخ نقص و ابهامی است که مرا به تشیع وا داشت و آن اینکه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که سیدة النساء العالمین است چرا یکی و دو حدیث بیشتر از او نقل نشده، ولی از عایشه این همه حدیث؟!! نقل شده؟؟
- شفاعت فاطمه زهرا؛ امامان دیگر روز قیامت شفاعت مىکنند، اما دیگر شفیع شدهها شفاعت نمىکنند. فرق حضرت فاطمه زهرا با همه امامها این است که در حدیث داریم هر کسى را فاطمه زهرا شفاعت کند، شفاعت شده او هم باز شفاعت مىکند. مادرمهدى، مادرامام صادق، آن وقت اینها به کجا کشیده مىشود، چقدر ارزش دارد.
- عزادارى یعنى : در کنفرانس غیر متعهدها صد نفر را مىخواهند در زیمبابوه جمع کنند، چقدر دنگ و فنگ دارد تا صد نفر جمع شوند؟ همه فداى حسین شویم که یک پرچم سیاه مىزنیم، صدها نفر بدون آیین نامه و بخش نامه، خودشان جمع مىشوند. عزادارى خیلى مهم است. عزادارى یعنى عالىترین نوع تنفر از ظلم. چه کنیم که به دنیا بگوییم ما با ظلم بد هستیم؟ عزادارى مظهر تنفر از ظلم است. عزادارى یعنى انفجار قساوتهاى درونى. آدم سنگ دل مىشود. در عزاى حسین مىرود، مظلومیت شهداى کربلا را مىشنود، گریه مىکند و با گریهى خود مثل اسید سنگ دلى و قساوت را ازبین مىبرد. عزادارى یعنى قساوت زدایى. عزادرى یعنى مبارزه با سنگ دلى. عزادارى بهترین زمینه وحدت و همدلى براى تمام اقشار است. عزادارى بهترین زمینهى وحدت است. حسینه را کوچک نگیرید، عزادارى خیلى مهم است. عزادارى یعنى هماهنگى با تمام هستى. چون روایاتى داریم که زمین و آسمان و هستى براى حسین گریه کردند و زمانى که ما گریه مىکنیم، با فرشتهها هماهنگ مىشویم. عزادارى یعنى هماهنگى با رسول خدا. عزادارى یعنى هماهنگى با فاطمه زهرا، هماهنگى با امیرالمؤمنین و امام حسن مجتبى. عزادارى یعنى هماهنگى با امام کاظم (علیهم السلام) چون امام کاظم از اول محرم دیگر نمىخندید.
- شیخ مفید در خواب مىبیند که فاطمه زهرا آمد دست امام حسن و امام حسین را گرفته دو تا بچه سید کوچولو مىگوید شیخ مفید اینها بچههاى من هستند و تو اینها را فقیه کن باسواد کن. از خواب بیدار شد. فکر مىکرد که این چه خوابى بود حضرت زهرا حسن و حسین را آورده که من معلم اینها باشم. دید یک خانمى آمده دست دو تا سید را گرفته بنام سید رضى و سید مرتضى مىگوید این دو تا را چیز یادشان بده ایشان را فقیه کن. بعد چون خواب دیده بود و در بیدارى این مادر آمد این دو تا سید را آورد فهمید که مادر مادر بسیار مهمى است و آینده این دو تا سید هم آینده درخشانى است. به هر حال شروع کرد، به درس دادن و از افرادى بود که شیخ مفید خیلى ایشان را تجلیل مىکرد. وقتى مىآمد شیخ مفید خیلى از مراجع تقلید ما مهمتر بوده است. هزاره شیخ مفید امسال به دستور مقام معظم رهبرى در قم جلسهاى گرفتند درباره تاریخ زندگى شیخ مفید و کتاب هایش را جاپ کردند.
- صحن و سرا اثر جمادى است، ولى از ذریه و فرزندان فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آثار معنوى و انسانى و مکتبى به جاى مانده است که ما، در زمان خودمان، یکى از فرزندان او را به نام «امام خمینى» (ره) مشاهده کردهایم که چگونه به میلیونها ترسو، شجاعت داد و خواب رفتهها را بیدار کرد و در جهان زلزلهاى انداخت که خواب را از چشم ابرقدرتها ربود و چراغى روشن کرد که شعاع نورش به شرق و غرب عالم رسیده است و مقدماتى براى حکومت حضرت مهدى (عجّل اللّه فرجه الشریف) است.
- مصحف فاطمه : عبادتش، درخشندگىاش، عزتش، یک کتابى است به نام مصحف ، مصحف فاطمه کتابى بود مربوط به فاطمه زهرا که تمام حوادث غیب در این کتاب هست و این کتاب نزد تمام امامها بوده و هر وقت امامها مىخواستند از غیب و آینده خبر کنند کتاب مصحف را باز مىکردند. خیلى امامان ما به فاطمه زهرا احترام مىگذاشتند، لقب هائى دارد، کنیههایى دارد، کتابهائى دربارهاش نوشته شده،
- فاطمه زهرا : آمد گفت: پدر جان من خیلى خسته مىشوم .مىشود یک زنى بیاید به خانه تا در لباس شوئى، بچه دارى و... کمک ما کند؟ یک خادمى براى ما بگیرید، حضرت فرمود: یک چیزى مىخواهم یادت بدهم به جاى خادم. فرمود: بعد از نماز سى و چهار بار بگو الله اکبر، چقدر عجیب است قرآن مىگوید: «فَاذْکُرُونى أَذْکُرْکُم» (بقره/ 152) مىخواهى خدا یادت باشد تو یاد خدا باش. در کوچه راه مىروى، فکر میکنى، خوابیدى، نشستهاى، یک وقت هم خدا یاد تو باشد. بگو: «الله اکبر»، قرآن وعده داده گفته اگر تو یاد من باشى من هم یاد تو هستم «فَاذْکُرُونى أَذْکُرْکُم» سى و چهار بار بگو «الله اکبر»، سى و سه بار بگو «الحمدلله»، و سى و سه بار بگو «سبحان الله»، امام صادق فرمود: این عبادت از هزار رکعت نماز اجرش بیشتر است. فاطمه زهرا آمد یک نخ پشمى داشت برداشت سى و چهار تا گره به آن زد به جاى تسبیح، بعد حمزه سید الشهدا که شهید شد خاک قبر حمزه را برداشت تسبیح تربت درست کرد. منتها از تربت حمزه سید الشهدا از احد، بعد که امام حسین شهید شد فرمودند که تسبیحها از تسبیح تربت باشد.
- عدهاى از مسیحیان آمدند با استدلال با پیامبر بحث کردند. ولى استدلال پیامبر را نپذیرفتند و قرار شد همدیگر را نفرین کنند تا ببینند خدا کدامیک را قبول دارد. در مدینه مسجدى است به نام مباهله که ان شاءالله قسمت بشود ببینید. خلاصه پیامبر با على، فاطمه ، امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) رفت و اینکه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نیز بود، نشان دهنده منزلت زن و دخالت دادن ایشان در امور توسط پیامبر است و در مباهله کردن هم زن و هم بچه مطرح بودند. سپس مىفرماید: «فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبینَ» (آل عمران/ 61) یعنى به صورت جمع مىآورد و این بدان معناست که حسن و حسین را به صورت طفیلى برده است، چون در این حالت مىگفت: «على الکاذب» ولى مىگفتند «کاذبین» یعنى آه و ناله امام حسن در این هستى قهر خدا را به جوش مىآورد، کما اینکه لطف خدا را به جوش مىآورد.
- عدهاى از منافقان و مشرکان از جمله (پدرعمروعاص) پس از آن که پسران پیامبر صلى الله علیه و آله در سنّ کودکى مردند، خطاب به آن حضرت گفتند: تو ابتر هستى و نسلت ادامه نخواهد داشت. خداوند به پیامبرش مىفرماید: ما به تو کوثر (فاطمه زهرا سلام الله علیها) عطا کردیم.
- زن در قرآن : امروز زنان ما یکى از شعارهایشان این بود که الگوى ما فاطمه ى زهراست. الگوى زنان ما فاطمه ى زهراست. این شعار زنان امروز ما بود. در چه چیز الگوبود؟ (فاطمه زهرا) اصولًا ما حضرت زهرا را با این که ما چهارده معصوم داریم ولى حضرت زهرا باید تو چهارده تاباشد. یک زن باید تو چهارده تا باشد. با این که حضرت زهرا تا پدرش بود به فرمان پدرش بود، بعد از پدر به فرمان شوهرش بود ولى با این که تحت فرمان پدر بود یا تحت فرمان شوهر بود ولى یک زن مىخواهیم. اگر این چهارده معصوم یک زن تویشان نبود همه مرد بودند این دستوراتى که مىدادند براى شوهر دارى و بچه دارى و خانه دارى ودستوراتى که براى زن بود این زنهاى ما زیر بار نمىرفتند. مىدانى چه مىگفتند؟ مىگفتند قربانشان بروم این چهارده تا معصوم همهشان مرد بودند خبر از دل ما زنها نداشتند. مدام نشستند و گفتند یک مشت هم شیخ بیکار هم گوش دادند، حالا هم همانها را شیخهاى بیکار مىگویند. ولى باید یک زهرا باشد که وقتى مىگویند زن، بگویند این نمونه و اصولًا روش تربیتى اسلام این که همیشه که نسخه مىدهد یک پزشک هم کنارش مىگذارد. ایدئولوژى در کنارایدئولوگش است. مکتب در کنار رهبرش است.
- عروسى فاطمه زهرا بود، داماد امیرالمومنین، عروس فاطمه زهرا، غذاى معمولى براى چند نفرى پخته بودند. پیغمبر فرمود: سلمان، ابوذر بروید در مدینه به تمام مردم بگویید بیایند غذا بخورند. براى اینکه این غذا برکت دارد و دو نفر منافق در آن زمان در مدینه بود گفتند ما هم مىرویم تا مسخره کنیم. چون مىدانیم این غذا به درد همه مردم مدینه نمىخورد، برویم آنجا غذا کم بیاید و آبروى پیغمبر بریزد. ما دیگ را دیدیم و ظرف غذا را دیدیم مىدانیم چقدراست . این دو تا منافق لاى جمعیت آمدند. هر چه غذا خوردند، کم نشد. صد نفر از منافقین به برکت اطعام عروسى فاطمه زهرا وقتى وضع غذا را دیدند ایمان آوردند و دست از نفاق کشیدند.
- علمغیب - بیان امور غیبى در مصحف حضرت زهرا( سلام الله علیها) . حضرت زهرا (سلام الله علیها) کتابى به نام مصحف داشت علوم آینده در آن بود امام رضوان الله تعالى علیه در وصیت نامه اش نوشته است که «ما مفتخریم که مصحف حضرت فاطمه از ما است» یعنى ما فاطمه زهرا داریم که فاطمه مصحف دارد. مصحف چه است؟ این کتاب چه است؟ یکى از منابع علمى امامان ما این کتاب مادرشان بود از امام صادق پرسیدند در آینده چه مىشود امام صادق فرمود باید بروم کتاب مصحف را مطالعه کنم بیایم، اگر آیاتى، روایاتى مىگویند علم غیب نداریم یعنى حضور ذهن نداریم آنجایى که مىگویند علم غیب داریم یعنى با مراجعه داریم.
- غدیر خم که یک زمانى در مسیر مکه و یمن، مکه و حبشه، مکه و مدینه بود، انشاءاللَّه آنجا روشن بشود این آل محمدى که به گفته تمام کتابهاى درجه یک اهل سنت همهشان حدیث داریم که بگویید محمد و آل محمد و قرارداد و پول گرفتن گفتند که 1- آل محمد را بردارید 2- حدیث از اهل بیت نقل نکنید 3- مسیر غدیر را عوض کنید بعد هم به فاطمه زهرا سیلى، به امام حسن زهر، امام حسین در کربلا، امام چهارم... یکى یکى اهل بیت را تکه تکه کنید زنانشان را بردارید خودشان را بکشید، یارانشان را تبعید کنید بلال به شام تبعید بشود ابوذر تبعید بشود و.... و همینطور مظلومیت پشت مظلومیت تا الآن که ما چهار صد تا از حاجىهایمان شهید بشود.
- فاطمةزهرا (علیهما السلام) در تعقیبات نماز می فرمودند: سبحان من یعلم جوارح القلوب ... الهی اصلح لی دین ... اللهم انک عفو تحب العفو فاعف عنی ... بحار، ج 85
- فاطمه (علیهما السلام) یک زن انقلابى است. فاطمه یک زن سیاسى است. فاطمه یک زن عالمه است. چند خاطره از حضرت زهرا (علیهما السلام) برایتان بگویم. شب شهادت حضرت زهرا، عایشه مىگوید: هیچ زنى را ندیدم که از نظر لهجه صادقتر و راستگوتر از فاطمه باشد. مىگوید: با پیامبر بودیم. وقتى خندق مىکندیم، فاطمه زهرا (علیهما السلام) براى پدرش یک تکه نان آورد. پیغمبر پرسید: فاطمه این نان چیست که براى من آوردى؟ گفت: یک مقدار گندم تهیه کردم و با آن براى بچهها نان پختم. دیدم پدرم در خندق است، از نان بچههایم براى شما آوردم. پیامبر فرمود: سه روز است که غذا نخوردم و این اول غذایى است که تو براى من مىآورى.
- یعنى فاطمه به رزمندهها نان مىرساند. آن هم رزمندهاى چون پیغمبر، آن هم رزمندهاى که سه روز است غذا نخورده است. فاطمه در جبهه حضور داشت. به فاطمه «ام ابیها» مىگویند. این کلمه یکى از کلماتى است که به حضرت زهرا (علیهما السلام) مىگویند. این کلمه به معنى مادرِ پدرش است. فاطمه دختر پدرش بود یا مادر پدرش بود؟ دختر پیامبر بود
- یکى از لقب هایش این است که مىگویند: فاطمه مادر پدرش بود. چرا مىگویند: فاطمه مادر پدرش است؟ چون یک روز پیغمبر داشت نماز مىخواند. کفار قریش گفتند: چه کسى مىتواند، وقتى که پیغمبرسرش را به سجده مىگذارد، برود و یک شکمبهى شتر را روى سر پیامبر بیندازد؟ یکى از کفار گفت: من این کار را مىکنم. شکمبهى شتر را برداشت و به طرف پیامبر پرتاب کرد و هیچ کس نبود. پیامبر در حال سجده بود. یک دختر کوچک به نام زهرا آمد و دید پدرش چنین شده است، شکمبه را از روى سر پدرش برداشت. بعد که کفار دیدند، گفتند: این دختر پدرش نیست، این مادر پدرش است. یعنى کارى را که این دختر مىکند، کارى است که یک مادر به بچهاش مىکند. «ام ابیها» او مادر پدرش است.
- حدیثى زیبا از فواطم : فاطمه دختر امام رضا (علیه السلام) نقل مىکند از فاطمه معصومه دختر موسى بن جعفر (علیه السلام) او از فاطمه دختر امام صادق (علیه السلام) او از فاطمه دختر امام باقر (علیه السلام) او از فاطمه دختر امام سجاد (علیه السلام)، او از فاطمه دختر امام حسین (علیه السلام) او از ام کلثوم دختر على (علیه السلام) او از فاطمه زهرا (علیهما السلام) که فرمود: أ نسیتم قول رسول الله و بدأ بالولایة أنت منی بمنزلة هارون من موسى دلائلالامامة، ص 39.
- فاطمه را دوست داشته باشید فاطمه به خاطر دختر پیامبرى نه بابا. فاطمه به خاطر دختر پیامبرش نبود. پیامبر دختر دیگر هم داشت ولى خوب از دنیا رفته بودند ولى آیا شما یک حدیث راجع به آن دخترها شنیدید؟ همسر على (علیه السلام) نه والله نه به خاطر همسر على (علیه السلام) همسر على بودن کمال است ولى نه به خاطر همسر على بودن براى اینکه این مقدارى که زهرا گفتن به خاطر همسر على اگر همسر على مهم است همسر حضرت رسول ( صلی الله علیه وآله وسلم ) که مهمتر است نه به خاطر مادر امام براى اینکه خوب امام رضا (علیه السلام) هم مادر داشت امام جواد هم مادر داشت امام عسگرى هم مادر داشت. فاطمه زهرا (علیهما السلام) چیز دیگرى بود. نه به خاطر همسریش بود که حضرت خدیجه همسر رسول الله است. نه به خاطر مادریش بود که هر امامى مادر دارد. نه به خاطر دختریش بود که حضرت محمد (ص) دختر دیگر هم داشت. اصلًا فاطمه، فاطمه است.
- فاطمه زهرا (علیهما السلام) به دلیل مشکلات زیاد در خانه چند مرتبه خدت رسول خدا رسید و درخواست خادمهای کرد و هر بار رسول خدا جوابی میفرمود تا این که فضه را برای آن حضرت فرستاد (و این نام را نخود رسول خدا بر او نهاد. او د رخانه زهراء (س) کمک کاری مهربان و مطیع و پرستاری کودکان را بر عهده داشت. از افتخارات بسیار بزرگ او شریک بودن او در ماجرای آیات سوره هل اتی و خوردن از طعام بهشتی است
- فاطمه زهرا (علیهما السلام) در قرآن «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِى الْقُرْبى» (شورى/ 23). قرآن مىفرماید: من هیچ مزدى از شما نمىخواهم جز رسالت جز مودت در قربا.
- اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
- ۰۰/۱۲/۰۲