پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

          بسم الله الرحمن الرحیم ... 

           اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. نماز 20- بسم الله..
  2. چرا هر کارى را با بسم اللّه » شروع کنیم؟
  3. همانگونه که محصولات یک کارخانه آرم و علامت مخصوص آن کارخانه را دارد و مثلاً یک کارخانه چینى سازى علامت خود را روى تمام ظروف مى زند، چه ظرفهاى بزرگ و چه کوچک،
  4.  و یا هر کشورى پرچمى مخصوص به خود دارد که هم بر فراز ادارات و پادگانها برافراشته است و هم بر فراز
  5. کشتى ها و هم بر روى میز ادارى کارمندان، نام خدا و یاد خدا نیز آرم و نشانه مسلمانى است و
  6. علامت و رمز این مسلمانى است و در هر کارى، چه بزرگ و چه کوچک و در هر « بسم اللّه »
  7. جمله مکانى، چه مسجد و چه کارخانه و در هر زمانى، چه صبح و چه شام، این کلام مبارک بر زبان را فراموش نکن، حتى در نوشتن یک « بسم اللّه » : مسلمان جارى است
  8. و لذا در حدیث مى خوانیم را به کودک یاد دهد، وارد شده «
  9. بسم اللّه » بیت شعر. روایاتى نیز در پاداش کسى که براى اوّلین بار است.( تفسیر برهان، ج ١، ص ٤٣
  10. بسم اللّه » جزء سوره حمد و یک آیه مستقل است؟ « بسم اللّه الرحمن الرحیم » آیا
  11. گرچه بعضى افراد، بسم اللّه را جزء سوره ندانسته و یا قرائت آن را در نماز ترک کرده اند،
  12. اما مورداعتراض مسلمین واقع شده اند. چنانکه معاویه روزى در نماز بسم اللّه را نگفت، مردم به او اعتراض کرده و گفتند آیه را دزدیدى یا فراموش کردى؟( ؟ اَسَرَقْتَ اَمْ نَسیتَ » مستدرک حاآم، ج ٣، ص «! (٢٣٣
  13. فخر رازى در تفسیر خود شانزده دلیل مىآورد که بسم اللّه جزء سوره حمد است
  14. و آلوسى نیز در تفسیر خود این اعتقاد را دارد. احمدبن حنبل نیز در مُسند خود آورده است که بسم اللّه جزء سوره است.
  15. امامان معصوم علیهم السلام اصرار داشتند که در نماز، بسم‏اللَّه را بلند بگویند. امام باقر علیه السلام در مورد
  16. کسانى که «بسم‏اللَّه» را در نماز نمى‏خواندند و یا جزء سوره نمى‏شمردند، مى‏فرمود: «سرقوا اکرم آیة»  
  17. بهترین آیه قرآن را به سرقت بردند. در سنن بیهقى در ضمن حدیثى آمده است: چرا بعضى «بسم‏اللَّه» را جزء سوره قرار نداده‏اند!
  18. به اعتقاد اهل بیت رسو ل اللّه صلوات اللَّه علیهم اجمعین، که صد سال سابقه بر رهبران فقهىِ مذاهب اهل تسنّن دارند و در راه خدا به شهادت رسیده و در قرآن نیز بر عصمت و پاکى آنها صراحت آمده است بسم الله خود آیه اى مستقل و جزء سوره است. «
  19.  امامان معصوم علیهم السلام اصرار داشتند که در نماز « بسم اللّه » را بلند بگویند
  20. و امام باقرعلیه السلام در مورد آسانى که آیه بسم اللّه را در نماز نمى خواندند و یا جزء سوره نمى شمردند فرمود: !سَرقوا اَکرم آیة . بهترین آیه قرآن را به سرقت بردند »مسند احمد، ج ٣، ص ١٧٧ و ج ٤، ص ٨٥ )
  21. علامه شهید مطهرى در تفسیر سوره حمد، ابن عباس، عاصم، کسائى، ابن عمر، ابن زبیر، عطاء، طاووس، فخر رازى و سیوطى را از جمله کسانى معرفى مىکند که بسم اللّه را جزء سوره مى دانسته اند.
  22.  البتّه در ابتداى سوره برائت (سوره توبه)، بسم اللّه نیامده است که به فرموده حضرت على علیه السلام بخاطر آن است که بسم اللّه کلمه امان و رحمت است و با اعلام برائت از مشرکین سازگار نیست.
  23. بسم اللّه
  24. بسم اللّه، نشانگر رنگ وصبغه الهى وبیانگر جهت گیرى توحیدى ماست.
  25. بسم اللّه، رمز توحید و قرین کردن به نام دیگران رمز کفر و به نشانه شرک است.
  26. به درکنار نام خدا، نام دیگرى را ببریم و نه به جاى نام او نام دیگرى قرار دهیم. معناىِ « سَبِحّ اسْمَ رَبّک » که حتى اسم پروردگار نیز باید از هر شریکى منزّه باشد.
  27. بسم اللّه، رمز بقا و دوام است و هرچه رنگ خدایى نداشته باشد فانى است.( کلُّ شَئ هالِکٌ اِلاّ وَجْهه ( سوره قصص، آیه ٨٨
  28. بسم اللّه، رمز عشق به خدا و توکل به اوست.
  29. بسم اللّه، رمز دورى از تکبر و اظهار عجز به درگاه خداست.
  30. بسم اللّه، رمز بیمه آردن کارها با نام خداست.
  31. بسم اللّه، رمز قداست بخشیدن به کارهاست.
  32. بسم اللّه، رمز ذکر و یاد همیشگى خداست که خدایا ترا در هیچ حال فراموش نمىکنم.
  33. بسم اللّه، بیانگر هدف انسان است که خدایا هدفم تو هستى، نه مردم، نه دنیا و نه هوسها.
  34. بسم اللّه، یعنى فقط و فقط از او استمداد مىجویم نه دیگران.
  35. بسم اللّه، بیانگر آن است که محتواى سوره از مبدأ حق و مظهر رحمت نازل شده است.
  36. واژه اللّه : بعضى ریشه‏ «اللّه» را از «الِهَ‏» بمعناى «عَبَدَ» دانسته و «اللّه‏» را به معبود واقعى معنى کرده‏اند که تمام کمالات را دارا باشد. امّا بعضى آنرا از «وَلِهَ‏» دانسته‏اند که بمعناى دلباختگى و عشق و حیرت است.
  37. بنابراین کلمه «اللّه» یعنى ذات مقدسى که جذبه او همه را متحیر و شیفته خود ساخته است.
  38. باید توجه داشت کلمه خدا یا خداوند ترجمه اى کامل براى کلمه اللّه نیست زیرا خدا در اصل خودآى » است که در فلسفه، واجب الوجود گفته مى شود نیز بمعناى صاحب «  است
  39. چنانکه در ادبیات فارسى مى گوییم: خداوندِ خانه یعنى صاحبِ خانه و ناگفته پیداست که معناى صاحب یاواجب الوجوب براى ترجمه اللّه کوتاه و نارساست.
  40. بلکه «اللّه‏» معنى ذاتى که شایسته عشق و پرستش است، زیرا همه کمالات را در بر دارد.
  41. در قرآن حدود صد نام براى خدا آمده است که « اللّه » جامع ترین آنهاست.

                         بسم الله الرحمن الرحیم ...  اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی