پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. جلسه سی ویکم تفسیرسوره یس:حضرت استاد آیت الله مظاهری4/11/1389دوشنبه19صفر.
  2. إِنَّ أَصْحابَ الْجَنَّةِ الْیَوْمَ فی‏ شُغُلٍ فاکِهُونَ (55)
  3. هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ عَلَى الْأَرائِکِ مُتَّکِؤُن (56)
  4. لَهُمْ فیها فاکِهَةٌ وَ لَهُمْ ما یَدَّعُونَ (57)
  5. سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحیمٍ (58)
  6. آیه قبل درباره عذاب آن کسانی که اعمال سوء داشتند بد بودند وفرمودند که: وَ لا تُجْزَوْنَ إِلاَّ ما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ،این عذاب آخرت را خودتان تهیه کردید، خودتان درست کردید، واعمال خودتان دست وپاپیج خودتان،
  7. رسم قرآن ازنظرفصاحت بلا غت خیلی بالاست ،  ازنظرعلم کلام وفلسفه وعرفان هم خیلی بلاست، اینکه ازجهنم بگوید ونه ازبهشت این درقرآن نیست یا خیلی کم است، یاازبهشت نگوید وازجهنم بگوید ، ویا نه ازبهشت بگوید ونه ازجهنم خیلی کم است،
  8. واین خوف ورجا درانسان ایجاد می کند، درحالی که می ترسانید حسابی ازآن طرف هم امید می دهد حسابی ، ازجمله فصاحت وبلاغت قرآن است، لذاچون دیروزازجهنم وعذاب جهنم صحبت کرد ، دیگرنوبت رسیده که ازبهشت واصحاب بهشت صحبت بکند،
  9. بهشتی ها درنعمت ها صد درصد، درخوشی صد درصد،درنشاط صددرصد، لذا اول می فرماید اصحاب بهشت إِنَّ أَصْحابَ الْجَنَّةِ الْیَوْمَ فی‏ شُغُلٍ فاکِهُونَ (55)فوق العاده درنشاط
  10. مثل اینکه فرو رفته درنشاطند، درنشاط وخوشی هستند زره ای نه غم دارند، نه غصه ، نه نگرانی ، با امنیت دل صد در صد ، که معلوم است این بالاترازهرخوردن وآشامیدن واتفاع غریزه جنسی است،
  11. اگرانسان غم داشته باشد، غصه داشته با شد هرچه نعمت داشته باشد ازاین نعمت نمی تواند استفاده بکند، یعنی بهترین غذاها را دارد بخورد اما ازهرتلخی تلخ تر است اگرغصه داشته باشد،
  12. دراین دو سه آیه می فرماید بهشتیان یک زندگی منهای غم وغصه یک زندگی منهای اصطراب خاطرامنیت دل صد در صد یک زره ناامنی نیست آنجا،حلا ل ناامنی ازنظردل ویا ناامنی از نظراجنماعی نیست این اول،
  13. دوم میرود سرهمسرها، ازآنجائی که قرآن می فرماید: دربهشت مردها حورالعین دارندوهمسرهای عالی ، زنها هم حورالعین دارند وهمسرهای عالی،
  14. لذا اینجا هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ اینها درسایه آن درختهای سربه فلک کشیده، تَجْری مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهارُ فی‏ جَنَّاتِ النَّعیم80 باغها ،قصرها، قصر بی باغ نیست، بهترین قصرها ،ما هرچه تصورکنیم یک میلیون خوبی آن قصرها را نمی توانیم تصوربکنیم،
  15. گفتم دیروزقضیه معاد را ما یک میلیون درمعنا را نمی توانیم به آن برسیم، باید برسیم وببینیم  تا آن را بفهمیم،
  16. لذا اینجا دراین آیه می فرماید: هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ عَلَى الْأَرائِکِ مُتَّکِؤُن (56) اینها نشسته اند روی آن تخت ها باحال خوشی تکه برآن ، یعنی این عَلَى الْأَرائِکِ مُتَّکِؤُن عبارت الاخرای آن فی‏ شُغُلٍ فاکِهُونَ،است،
  17. انسان خیلی خوش باشد جلسه ای باشد خوش بانشاط  تکیه می دهد به آنجا، آن تکیه علامت خوشی وخرمی است،
  18. لذا آنها زیرآن سایه های درختان، عَلَى الْأَرائِکِ مُتَّکِؤُن، درحال صد درصد خوشی،  صد در صد نشان آن هم باهمسرهاشان؛ بی همسرباشد معلوم است که خوب نیست، اصلامرد بی همسرزن بی همسرمعلوم است که کم بود دارد،
  19. دراین دنیا آنچه که خوب است اینکه مردهمسر داشته باشد، زن همسرداشته باشد، والا اگرتک باشدهمسرنباشد ناقص است،
  20. یا آنجا قرآن برای اینکه ازنظرنعمت ها تمامش بکند اسم حورالعین را می آوردهم برای زنها وهم برای مردان اسم حورالعین رابرای زنها ومردها قرآن آورده، یک نکته دارد درروایات ما ،
  21. که اگرزن وشوهر دردنیا باهم خوب باشند ، ودرآنجا هم بخواهند که خدا آنها را به هم برسانند، زن فقط برای مرد ومرد فقط برای زن وازنظرحورالعین آنها زیباترمی شوند،
  22. ازنظر پیری وفرسودگی هم آنجا هردوشان جوانند، اگرهم دیگررا بخواهند، واگرهم دیگررا نخواهند آن می رود دنبال حورالعینش وآنهم می رود دنبال حوالعینش ،
  23. دودفعه آیه سوم همان است، قرآن تکرار می کند: لَهُمْ فیها فاکِهَةٌ وَ لَهُمْ ما یَدَّعُونَ (57) این فاکهـه دراین جا به معنی میوه نیست یعنی هرغذائی که بخواهند، لَهُمْ فیها فاکِهَةٌ هرلذتی که بخواهند هست،
  24. وَلَهُمْ ما یَدَّعُونَ، هرچه که انسان آنجابخواهد هست،این آیه وَلَهُمْ ما یَدَّعُونَ، چند ین جا درقرآن تکرارشده اینکه فیها ما تَشْتَهیهِ الْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ الْأَعْیُنُ 81هرچه انسان بخواهد دربهشت هست،
  25. دردنیا نمی شود برای یک نفرباشد بلاخره دردنیا کم بود هست ، اما دربهشت کم بود نداریم ، ازنظرغذا وازنظرخوراک و ازنظرآشامیدنی ها، وازنظراطفاء غریضه جنسی لَهُمْ ما یَدَّعُونَ،
  26. خوب تا این جا معنایش این جور شد، جهنمی هاهرچه درفلاکتند، بهشتی ها دررفاهند، انها هرچه درنغمت هستند بهشتی ها درنعمت ها، اما اگرفقط این باشد معلومه که خیلی ناقص است، بهشت بدون خدا ، بهشت بدون معنویت بهشت بدون استکمال این بهشت نیست،
  27. این ازهرچهنمی برای اهل دل جهنمی تراست، انسان دربهشت بخورد وبخوابد واطفاء غریزه جنسی کند وبگوید وبخندد،اینها همه هست  اگرهمه اش این باشد مال الاغها می شود، نه مال انسانها و مفسرین باید روی این مطلب خیلی پافشاری می کردند ، نکردند، ،
  28. که بابا جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ82 واینها یک چیزدیگردرکاراست که باید به آنها توجه بشود، وآن چبه معنویت ، وآن چیه استکمال آن چیه لذت بردن ازخدا،
  29. ولذت بردن وحرف زدن باخدا،آن چیه دست عنایت خدا برسرشان وخدانظر لطف داشتن به آنها ، خدا بگوید بنده ام دوستدارم، خدا بگوید ای بنده من خیلی دوستد دارم، لذت همین است
  30. لذا برای اهل دل بهشت خیلی کوچک است کی بهشت بزرگ است ؟ در وقتی توجه به معنویات بهشت داشته باشیم ،
  31. لذا دراین دوسه آیه دوتا مطلب فوق العاده مهم است یک هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ..، نباید ظلال را در زیردرختان معنی کرد، به نعمت های ظاهری بلکه یک چیزدیگربالا ترازاینه ، اینها درزیرسایه خدا آن لذت دارد،
  32. سایه خدا مثل اینکه  ما می گویم به یک دیگرکه خدا سایه شما را کم نکند، یعنی خدا عزت شما را زیاد کند منم زیرعزت شما باشم ،
  33. لذا این هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ..، دوتا معنا دارد یک معنی معمولی برای انسان های معمولی یعنی زیر درخت های سربه فلک کشیده، ویک معنای دیگر هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فی‏ ظِلالٍ..،که زیرسایه خدا که بحث ناقص است فردا باید برش صحبت کنیم،
  34. عمده بهشت اینه حتی درمعراج خطاب شد به پیامبر اکرم یا رسول الله این بهشتیان منقلب درعالم وحدتند حتی سروکاری با این حرفها آنها که اهل دلند ندارند،
  35. حتی بهشت شکایت اینهارا می کند که خدایا ما را برای اینها خلق کردی اینها اصلا نظر به ما ندارند، خطاب می رسد که اینها متنعم به لوای وحدت هستند، اینها نگاه می کنند به جمال ما ، به کمال ما زیرسایه عنایت ما، دستم برروی سر اینها آن به آن اینها را استکمال می دهم، عنایت ما برسر آنها است،
  36. خطاب شد یا احمد  روزی 360مرتبه نظربه این بندگانم دارم، ودرهرنظری ملک اینها را زیاد می کنم ، یعنی سعه وجودی یعنی قزب اللهی ، درهرنظری نزدیک به رحمت خدا،
  37. بزرگان اسمش را می گذارند سیر من الحق بالحق ، سیرمن الحق الی حق ،آن به آن روبه مقام قرب خدا،
  38. دیگه برای ما بهشت هیچه ، بهشت پوچه ، برایشان بهشت چیزی نیست جزخدا ، آن کسانی که در دنیا پا زدند به همه چیزهمه چیزبرایشان پوچه جزخدا،
  39. اینها مثل امام حسین ، مثل زینب مظلومه اینها بهشت برایشان پوچه ، چی برایشان پوچه چی برایشان چیزاست عنایت خدا به اینها ودست عنایت خداروی سر اینها، این نعمت ها دربهشت مهم است،
  40. بحث ناقص است فردا ان شاالله درباره اش بازهم صحبت می کنم ،خدایا چه حرفهای خوبی، چه نکته های دقیقی ومعجزه های بزرگی درقرآن، خدایا توجه به قرآن ، توجه به این معنویات بما مخصوصا جوانان ما عنایت به فرما، دشمنان اسلام همه نابود بفرما، وصلی الله علی محمد آله محمد وعجل  اللهم فی فرجه مولی ناصاحب الزمان،والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة.
  41. 80- إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ یَهْدیهِمْ رَبُّهُمْ بِإیمانِهِمْ تَجْری مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهارُ فی‏ جَنَّاتِ النَّعیم76 (یونس:9) 81- یُطافُ عَلَیْهِمْ بِصِحافٍ مِنْ ذَهَبٍ وَ أَکْوابٍ وَ فیها ما تَشْتَهیهِ الْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ الْأَعْیُنُ وَ أَنْتُمْ فیها خالِدُون (الزخرف71)  82- وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ78 وَ نُدْخِلُهُمْ ظِلاًّ ظَلیلا (النساء 57)

                             اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی