پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان
  1. بسم الله الرحمن الرحیم
  2. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  3. جلسه یازدهم تفسیرسوره یس:حضرت استاد آیت الله مظاهری11/10/1389 شنبه 26محرم.
  4. قالُوا رَبُّنا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ (16)
  5. وَ ما عَلَیْنا إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبینُ (17)
  6. ازآیه 13تا 18آیه مربوط به یک قضیه بنام قضیه انتاکیه است، نکات دقیقی دراین 18آیه است، مربوط به قضیه انتاکیه است خارج آنرا درجلسه قبل گفتم، وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلاً أَصْحابَ الْقَرْیَةِ ...
  7. یا رسول الله برای مردم مثال اصحاب قریه را بگو، قریه به یعنی ده است، درحالی که انتاکیه یک شهربزرگ بوده است، در دنیا دوسه تا شهر بیشتر نبود  یکی ازآنها انتاکیه بوده است،
  8. قرآن می گوید قضیه اصحاب ده را بگو، یک چند آیه که بگذرد می فرماید شهر، قریه نمی گوید، وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدینَةِ...، نکته دانها می گویند آنجا ده است چون پیامبردرمیان آنها نبوده ، وجهل حکم فرمابوده ،
  9. درنهایت جهل وبت پرست بوده  به جای علم جهل ورذالت بوده، ولو شهربوده قرآن می گوید ده،
  10. اما وقتی که آن سه تا آمدند  آنجا را شهرش کرده، درحالی که سه تا بیشترنبودند، حضرت امام می فرماید: درحالی که این سه نفرکارهم نکردند،
  11. ولی همین وجودشان آنها را شخصیت داد،به اندازه ای به آنها شخصیت دادکه قرآن اول می گوید ده بعد وقتی آن سه تا آمدند می گوید شهر،
  12. که یک پیام است برای ماست که اگرشخصیت می خواهید دوبال است کسب کنید، یکی علم ودیگری عمل ،
  13. حضرت ابراهیم نزد خدا به اندازه ای شخصیت دارد که قرآن می فرمایند: کان امة واحدة، حضرت ابراهیم تک یک است اما یک امت است، بنی اسرائیل داریم ،
  14. ما ها امت مرحومه داریم  تصفیه شده ازچندین میلیون، حضرت ابراهیم تک است ،اما یک امت است، چرا چون دوبال دارد
  15. بال علم وبال عمل، لذا قرآن شخصیت را به پول وریاست وجاه ومقام ومال نمی داند، شخصیت را به کسی می دهد که هم علم داشته باشد وهم عمل داسته باشد، شخصیت بکسی می دهد عالم متقی باشد،
  16. قرآن راجع به علم چنین صحبت کرده، ...یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ33 علمی که توام با عمل باشد، اگرعلم باشد عمل نباشد قرآن را سگ درنده می نامد، ...فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَثْ... 34 باعملش گذندگی خیلی پیدا می کند
  17. خدا نکند یک روحانی صاحب علم باشد اما بی عمل باشد، ضررش از همه چیز بد تر است، وبرعکس اگرعلم نباشد عمل نباشد امیر المومنین می فرمایند،یک پشه هرطرف که باد بیاید آن طرف می روند،
  18. این جمله امیر المومنین مثل جمله قرآن چقدر شیرین است می فرمایند ،إنّما النّاس عالم و متعلّم و ما سواهما فهمج..35  مردم یا عالمند ویا تابع عالمند والا پشه اند، ازهرطرف باد بیاید آن طرف می رود،
  19. لذا دراسلام علم نباشد وعمل نباشد هیچ شخصیت ندارد، اما علم باشد عمل نباشد خیلی ضرر دارد مرغ یک باله  خیلی ضرردارد،
  20. اما اگرعلم نباشد، اماعمل باشد، آن هم  قران می فرماید : اگر بتواند گلیم خودش را از آب درمی آورد،
  21. به قول سعدی خدارحمتش کند، درفرق عالم وجاهل می فرماید، جاهله این است که راستی عابد باشد گلیم خودش را ازآب بالامی کشد، اگرعالم باشد مردم رانجات می دهد، یک دنیا را ناگهان یک عالم می سازد، اماهمین عابد بدون علم اگرخدا یاریش کند گلیم خودش را ازآب بالا بیاورد، والا طوفان ها او را می برند،
  22. لذا اسلام می فرماید: آی مسلمان باید دوبال داشته باشی، یکی بال علم یکی بال عمل عالم متقی، مراد ازاین علم هم آشنائی کامل به اسلام عزیز، آشنائی کامل به اسلام عزیزبرای همه همه لازم است ،
  23. چنانچه آن تقوی برای همه همه لازم است، حالا دراین جا نکته ای خوب است اینکه اگرعلم باعمل باشد شخصیت است والا اسلام هیچ شخصی برهیچ کسی قائل نیست برای این فرد ،
  24. قرآن خوب می فرماید: یا رسول الله برایشان مثال بزن آن مردم آن ده را از آن پیامبر آمدند آنجا إِذْ أَرْسَلْنا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ..اول دو تا ما فرستادیم ازطرف خدا نبوده ازطرف عیسی بوده 
  25. اینها پیامبرهای تبلیغی بودند، مثل روحانیت ماه رمضان که متفرق می شوند دربلاد، حضرت عیسی ، حضرت موسی، حضرت ابراهیم که رسول بودند عمالشان را می فرستادند این طرف وآن طرف،
  26. لذا حضرت عیسی دو نفر را فرستاد انتاکیه برای تبلیغ، مردم زیربارشان نرفتند، هرچه گفتند زیربارنرفتند، فَکَذَّبُوهُما  هرچه گفتند نشد، فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ دودفعه یک پیامبرتبلیغی فرستاد نشد، معلوم می شود
  27. سومی قدرت علم وبیان گفتن وشایدازنظرتقوی بالاتربودآمد که کارکند دیدند نشد، اینها چه می گفتند؟ فَقالُوا إِنَّا إِلَیْکُمْ مُرْسَلُونَ ما ازطرف خداهستیم ، وما پیامبریم، آنها چه جواب  می دادند: چه فرقی بین ما وشما ست،
  28. واین که شما پیامبرید برای چه، گفتند ما دو سه تا  فرق داریم ما وشما ، یک فرق ما این است که معجزه داریم وفرق دوم ماعلم داریم ، ومردم را هدایت می کنیم، راه ازچاه نشان می دهیم،  سه تای ما معصومیم
  29. هرپیامبر باید معجزه داشته باشد، ما هرادعائی را نباید قبول کنیم، به حرف هرکه بگوئیم آره این خیلی غلط است، بایک ادعای عجیب وغریب یک مشت مسلمان دنبال این ها راه می افتند، بعضی اوقات می فهمند که سواد ندارد ، سواد الف باء ندارد،  ادعاهای بی پایه ، 
  30. الآن ادعای مهدویت درایران، نفوذ عجیبی، ادعای نواب امام زمان ، کم کم ادعای امام زمان،  یکی از این ها درتهران جازبه داشت ، گفت راستش این است که دیدم خیلی جمعیت است غرورمرا گرفت، ادعای امام زمانی کردم کارم گرفت،
  31. این تقصیر مردم است، دیگری می گفت ادعا کردم که من امام زمانم ، تقصیرمردم است که بدون دلیل ادعای را می پذیرند، قرآن می گویند علامت می خواهی که ببینی پیامبرهست یانه ببین معجزه دارد، ببین علم دارد، تقوی دارد، اگرندارد ضرردارد برود گم شود،
  32. اگرعلم دارد تقوی ندارد برود تقوی پیشه کند، اگرعلم دارد وتقوی دارد وراستی یک واقعیت است، آری می شود دنبالش رفت ، بدون علم وتقوی واقعیت نمی شود دنبالش رفت ،
  33. لذا این جمله قالُوا ما أَنْتُمْ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُنا.. ، این یک گفتار عوامانه ای است که به پیامبران می گفتند فرق ماوشما  چیست ،
  34. پیامبران می گفتند فرق ما وشما در این است که ماعلم داریم وتقوی داریم وعصمت داریم ، هوچی بازی کردند،
  35. ودراین آیات می فرماید   آنهارا کشتند، واین سه پیامبر نتوانستند کاربکنند،
  36. خدایا به حق این قرآن وعترت وعصمت، توجه به این قرآن وعصمت وما راعالم متقی، وآشنا وبه بچه هایمان تقوی، دشمنان ما همه نابود بگرداند.
  37. والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة ، وعجل فی فرجه مولی ناصاحب الزمان .
  38. 33- یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا قیلَ لَکُمْ تَفَسَّحُوا فِی الْمَجالِسِ فَافْسَحُوا یَفْسَحِ اللَّهُ لَکُمْ وَ إِذا قیلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ (المجادله11)
  39. 34- وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها وَ لکِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَثْ 34ذلِکَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ (اعراف176)
  40. 35- إنّما النّاس عالم و متعلّم و ما سواهما فهمج مردم یا عالم‏اند یا آموزنده علم بجز این دو دیگر پوچ و هیچ و پشّه کورند.) (46نهج ابلاغه)
  41. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی