پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. جلسه بیست وپنجم تفسیرسوره یس:حضرت استاد آیت الله مظاهری27/10/1389دوشنبه12صفر.
  2. وَ إِذا قیلَ لَهُمُ اتَّقُوا ما بَیْنَ أَیْدیکُمْ وَ ما خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (45)
  3. وَ ما تَأْتیهِمْ مِنْ آیَةٍ مِنْ آیاتِ رَبِّهِمْ إِلاَّ کانُوا عَنْها مُعْرِضینَ (46)
  4. بعد ازاینکه معجزات ونعمت های خدا را فرمود، حالاموقع نتیجه گرفتن است، نتیجه چیست؟ آدم باید باتقوی باشد،
  5. قرآن می فرماید اما به این صورت ، گفته می شود باتقوا باشیدساکت می ماند ،یعنی هرچه بگیم با تقوی به شوید باتقوی نمی شوند،
  6. البته باید توجه به این مطلب داشته باشیم که پیامبرها روحانیت موفق بوده است درکارش معنویت ها هرچه هست از طرف انبیاء، اوصیاء، وروحانیت است،
  7. اما وقتیکه به سنجیم با جامعه می بینیم یک درصد است،ای کاش یک درده هم بود حال یک درصداست ،
  8. همین الآن مسجد ها شرکت مردم یک درصد است، اگریک درده هم شرکت می کردند مسجد ها پر می شد ،
  9. پای منبرها یک درصد است اگریک ده شرکت می کردند پای منبر ها پرمی شد، درحالی که همه قبول دارند، الآن همین اصفهان همه قبول دارند که باید باتقوی شد،
  10. اگرازشان بپرسند تقید به ظواهر شرع خوب است یا بد است یک در هزارهم نیست که بگوید بد است، همه می گویند خوبه ،
  11. اما وقتی به عمل می رسد یک به ده هم نمی شود، دراینکه پیامبرها ،اوصیاء، روحانیت موفق درکارش بوده است حرفی نیست ولی درعمل  من جمله الآن می گویند  ولی اهمیت به واجبات که موجب سعادت دنیا وآخرت  اهمیت به مستحبات خدا، نظیرخدمت به خلق خدا، اجتناب ازگناه که موجب بد بختی دنیا وآخرت می شود به این می گویند تقید به ظواهر شرع نیست ،
  12. حالا رای گیری کنند دراصفهان که این خوب است یا نه صد درصد می گویند خوب است،کم پیدا می شود در این چند میلیون یک نفرپیدا بشود یگوید بد است، اما درعمل نه، ازنظر اعتقاد، اعتقاد دارند ولو تقلیدی هم باشد بلاخره این اعتقاد برای همه هست ،ازنظرزبان همه می گویند خوبه خوبه  اما ازنظر عمل لنگند،
  13. وانبیا همه همه آمدند که این عمل را مطابق کنند با آن چه که عقیده است، باآنچه شعاراست،، وچیزدیگرهم توجه بکنید وآن که آن سه پیامبرهم آمدند ، داد می زنه
  14. عمل خوب است، خوب است، عمل به واجبات خوبه یا نه ، یک دستور است یک وظیفه است ، خوبه ،اهمیت به مستحبات خوب است یانه ؟ نمک آش است، خوبه، وجدان اخلاقی وعقل هم می گویند خوب است، پیامبرها آمدند که تائید آن سه پیامبررا بکنند که عمل انسان هم یگوید خوب است ، وعمل راموافق عقیده کنند،
  15. اما الآن از انسان بپرسند نمازشب خوب است یا بد؟ همه می گویند خوب است اما عملشان باعقیدهشان نمی خواند،
  16. لذا قرآن می فرماید: وَ إِذا قیلَ لَهُمُ اتَّقُوا ما بَیْنَ أَیْدیکُمْ وَ ما خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (45)اینکه باتقوا باشید، ازگذشته ها برگردید الآ ن هم باتقوی باشید خدا دوست دارد رحم به شما کند،
  17. جواب عملی هیچی یعنی یک درصدهم نمی گویند آری، خدا صد در صد می فرمایند که دوست دارم می خواهم ترحمت بکنم، لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ اما رحم من گتره ا ی نمی شود رحم من متو قف برتقوی است،
  18. خوب این گفته خداست: ای مردم با تقوا باشید من دوستدارم به شما رحم کنم سعادت دنیا وآخرت رابرای شما تضمین بکنم، آی مردم راهش هم این است که شما جواب گوی من با شید، چه بکنیم ؟ عمل بکنید، اما مردم عمل نمی کنند،
  19. به قول بزرگان : حسر ما متعلق جایزبلکه اینجا لازم است، دروقتی که قرآن ببیند یک درصد هم عمل نمی کنند، دیگراصلا جواب نمی دهد،
  20. فقط سئوال، فقط داد برای مردم ،آی مردم با تقواباشید، چرا؟ چون خدا دوست دارد سعادت دنیا وآخرت را برای شما تامین بکند ولی جواب نیست،
  21. اما یک آیه مستقل برای جواب  بعد ازاین می آید، وَ ما تَأْتیهِمْ مِنْ آیَةٍ مِنْ آیاتِ رَبِّهِمْ إِلاَّ کانُوا عَنْها مُعْرِضینَ (46)،هرچه پیامبرها می گویند مردم ازآن اعراض می کنند،
  22. این اعراض دومعنی دارد، یکی زیربارنمی روند وسنگ به شان می زنند وفرارمی کنند،
  23. یکی احترامشان را دارند خدای نکرده ، اگراین قرآن ازدستشان بیفتد ناراحت می شوند به قدری که تاصبح خوابشان نمی برد تا از یک آقائی بپرسند قرآن از دستم افتاد حالا چه کارکنم  ؟ چه خاکی به سرم شد ، که چه قدر صدقه بدهم تا آن آقا بگوید چون سهوا بوده ، چون اصطرارا بوده طوری نیست،خوب اینها همه هست،
  24. پس وَ ما تَأْتیهِمْ مِنْ آیَةٍ مِنْ آیاتِ رَبِّهِمْ إِلاَّ کانُوا عَنْها مُعْرِضینَ، این چه اعراضی است؟ اعراض عملی ، درعمل به فرمان قرآن عمل نمی کند ،! ازنظرعقیده خوب است،
  25. مخصوصا ما شیعیان از عقیده خیلی بالا ایم خدا باید خیلی پاداش به ما بدهد، ومی دهد، ازنظر عقیده ما شیعیان خیلی بالا هستیم پاداش شیعه همین بس که این عقیده را به اش داده اند، بالا ترین پاداش هاست ،
  26. اعوذ بالله اگرسنی بودیم پاداشی نداشتیم ، این دور گران بهای تشیع را ازآن اوست باید تشکر بکنیم که درعمق جان ما محبت حسین خوابیده اسم حسین درروح مایک حلاوت خواصی در وجود ما ایجاد می کند،
  27. اسم زهراء درروح مایک حلاوت خواصی دروجود ما ایجاد می کند، ازنظر زبانی هم می گویم اما وقتی می رسیم  به مطابعت ، حتی درمطابعت هم وقتی  کاری نداشته با شد به عمل آنراهم می گوئیم،
  28. اماعمل یک درصد هم نیست، درروز عاشورا این لختی مختی ها سیاه می پوشند خیلی خوبه ، راستی خوب است ، جلسه روضه شرکت می کنند گریه می کنند، خوبه ،راستی خوبه،همین یک دور گرانبهائی است که بدنیا وآنچه در دنیاست ارزش دارد، ودر دنیا افتخار است ،
  29. ولی آنچه که قرآن می خواهد من جمله دراین جا این است که اعراض عملی نباشد اما آنچه که خدا می خواهد اعرض از گناه باشد، یعنی عمل ما بخورد به اینکه قرآن سرمشق زندگی ما باشد،
  30. عمل ما بخورد به اینکه أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ 67 آی مردم اطاعت ازخدا   واز رسول خدا وائمه طاهرین علیهم السلام،
  31. بزرگان می گویند این: أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ 67، تعبدی نیست ارشادی است ، یعنی عقل تو وجدان  اخلاقی توفطرت تو می گوید که أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ67، یعنی توازخدا اطاعت کن، وازرسول خدا اطاعت کن ازحضرت علی علیه السلام اطاعت کن وازائمه طاهرین مطابعت کن ،
  32. خوب حالا این فطرت وعقل ، وجدان اخلاقی، قرآن ،اهل البیت علیهم السلام ، روحانیت، همه همه می گویند اطاعت کن،
  33. این اطاعت که موجب سعادت دنیا وآخرت می شود،این نیست، لذا پرور دگار عالم در هفت ، هشت جا تاسف می خورد که چرا چنین است،
  34. لذا می گوید یک در صد هم این اطاعت نیست ، وَ ما تَأْتیهِمْ مِنْ آیَةٍ مِنْ آیاتِ رَبِّهِمْ إِلاَّ کانُوا عَنْها مُعْرِضینَ، یعنی عموم مردم اعراض دارند ازقرآن، این همه سروصدا ها برای خاطرهمین است،
  35. اواین همه آمدن پیامبرها برای خاطر همین است،حتی شهادت حضرت امام حسین واسارت اهل وعیالش برای همین است
  36. که حسین را دوست داشته باشیم تا سرحد عشق که الحمدلله داریم ، یا حسین ویا حسینمان همه جا را بگیرد، الحمد لله داریم ،
  37. مطابقت از حسین بکنیم درایثاروگذشت وفداکاری دراین اینجا لنگیم، درعمل یک در صد هم صعیف است،
  38. حسین آمد کربلاء وکشته شد برای همین ، اسارت اهل وعیالش برای همین ،عزاداری ها را  رویش تاکید کرد برای همین که ما متقی با شیم ، وَ إِذا قیلَ لَهُمُ اتَّقُوا ما بَیْنَ أَیْدیکُمْ وَ ما خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (45) بگویم بلی،
  39. ولی متاسفانه به اندازه ای می گویند نه که خداوند دراصل آیه جوابش را نیاوردیم ،
  40. خدایا چه قدر خوب است متابعت ازخدا وقرآن واهل البیت ، موجب سعادت دنیا وآخرت است،
  41. خدایا آن دو تا نعمت را دادی ازت تشکر می کنیم چه قدر خوب است عشق به امام حسین ، شعاریا حسین چه قدر خوب است ،
  42. خدایا بحق امام حسین علیه السلام خدایا به حق آن  مطابعت که از تو داشته ، خدایامطابعت ما از امام حسین مخصوصا به جوانان ما عنایت بفرما والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة ، وعجل فی فرجه مولی ناصاحب الزمان .
  43.  یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی‏ شَیْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً (النساء59)
  44. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی