پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. جلسه بیست وششم تفسیرسوره یس:حضرت استاد آیت الله مظاهری28/10/1389سه شنبه13صفر.
  2. وَ إِذا قیلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لِلَّذینَ آمَنُوا أَ نُطْعِمُ مَنْ لَوْ یَشاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنْتُمْ إِلاَّ فی‏ ضَلالٍ مُبینٍ (47)
  3. آیه قبل راجع به تقوا واجتناب از گناه بود وبلاخره فهماند اگر کسی متقی با شد هم سعادت دنیا وهم سعادت آخره وخدا بگوید که متقی شوآن رحمت واسعه خدا او را دوست دارد ،
  4. اگر بخواهی هم سعادت دنیا وهم سعادت آخره داشته باشی متقی شو، اما نمی شوند الا قلیلا، دیروز گفتم انبیاء ، روحانیت  موفق بوده توانسته ازمیان آن خفقان ها تشیع را ازنسلی به نسلی ازبرای ما تشیع را  بیاورد
  5. دراین جا، وهمین طور قرآن بلاخره به واسطه شیعه به دست امام زمانش پرچم اسلام برکره زمین افراشته می شود،واین دنیای پر از ظلم ، پرازفساد اخلاقی یک دنیای بهشتی می شود،
  6. لذا روحانیت موفق بوده مثل پیامبرها توفیقش یک درصد بوده است، چرا؟ مردم حرفشان را نشنیدند، که پیامیرهاهم معجزه داشتند هم حرف حسابی می زدند، هم التماس می کردند، وهم زیر بارهر شکنجه ای می رفتند
  7. امابلاخره این مردم حرف نشنوپیامبرها را می کشتند، اما بلاخره دین را این پیامبرها توانستند زیر بار این همه زورو شکنجه  دین را روی این کره زمین مستقر کنند،
  8. لذا آن آیه قبلی می گفت ای بشر بیا تجربه کن، تقوی، رابطه باشیطان قطع  ، ورابطه باخدا  وصل ، ببین چه جور هم دنیا داری وهم آخرت،
  9. حالا بحث امروز ما ن همان است، اما راجع به یک چیزاساسی دیگر، قرآن روی دو چیزخیلی پافشاری دارد، شاید بیش ازهزار آیه  در باره اش داریم، یک ربطه با خدا دو رابطه با مردم ، ازهمان جا که قرآن شروع می کند، ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقینَ . الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ68 رابطه با خدا محکم ، رابطه بامردم هم محکم،  رابطه بامردمش ،
  10. علاوه برعقل ما فطرت ما مخصوصا وجدان اخلاقی ما می گوید معنی ندارد این انسان خود خور باشد، با فطرتش جورنمی آید ، وجدان اخلاقی یعنی همان عاطفه  می گوید خودخوری خود محوری این ها همه غلط است ، 
  11. هرچه داری به فکر دیگران هم باش، اگر مال داری مال،  اگرعلم داری علم ،اگر زبان قدم وقلم داری ، زبان وقلم ، به فکر خود وزن وبچه ونه بفکردیگران ،
  12. درعمق جان ما فطرت مامی گوید نه، عقل راهنمای مامی گوید نه، حتی قرآن  از زبان وعقل می گوید وَ أَنْفِقُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ 69 فساد اخلاقی درست نکن اختلاف طیقاتی درست نکن،
  13. اختلاف طبقاتی خیلی ضرر دارد هم برای خودت وهم برای اجتماع، خوب حالا بخواهیم خودکشی نکنیم چی وَ أَنْفِقُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ 69 ،به قول قرآن این وحدت در اقتصاد را مواظب باشید،
  14. لذا فطرت ما می گویدهم خود وهم دیگران،عقل ما می گوید هم خود وهم دیگران بالا تراز این دوکه انفاق در راه خداست، حکمش را آن وجدان اخلاقی می کند ،
  15. دردرون ما یک چیزی است که اگرما بخواهیم ظلمی بد یگران بکنیم این وجدان اخلاقی به اش گیرمی دهد، تهدید می کند،
  16. می گوید نکن  فساد دارد بدبختی دارد ، اگر ما بخواهیم  تبعیض طبقاتی درست بکنیم  العوذبالله  ما ل مردم خور باشیم، درون ما بما می گوید نه تهدید می کند ،
  17. حالااگر ما ازتهدیش نترسیم واین ظلم را انجام دادیم همان نفس لوامه می شود، وملامت می کند ،
  18. درکارهای خیر ترقیب می کند، بارک الله بکن چه قدر عالی است،هم دیگران به نوا می رسند هم خودت مالت خفظ می شود، اقتصاداجتماعی می آورد در وقتی آن خیر را انجام داد ، درآن وقت هم تحسین می کند،
  19. این درامق جان ماهست که درکارهای بد اول می ترساند  اگرتیغش نبرید دیگه بعدش ملامت می کند ، می گوید چراکردی؟ چرابخل ورزیدی؟ چرامال مردم خوردی؟،
  20. درکارهای خیر اول ترقیب به  می کند بارک الله بکن ،عالی است ، برای خودت ودیگران فایده دارد،
  21. موقعی که آن کارخیراقتصادی را انجام داد این بارک الله ، بارک الله در عمق جان ما هست، به این می گویم  وجدان اخلاقی ، دیگر کاری به پیامبرووجدان اخلاقی ندارد،
  22. بلی ، دربعضی وقتی ها ان نفس لوامه را انسان یدک می کشد دیگرآن عاطفه ندارد، فَوَیْلٌ لِلْقاسِیَةِ قُلُوبُهُمْ مِنْ ذِکْرِ اللَّهِ 70  درون ما بما می گوید که ما نباید خود خورباشیم ،
  23. دورون ما به ما می گوید که فرق ما در این است، که حیوانها خود خورند تو بناید این جور باشی حیوانها کورند تونباید اینطورباشی ،
  24. قرآن بیش از هزار جامی فرماید: که رابطه باخدایت باید محکم باشد دست خدا باید روی سرت باید باشد، ربطه با مردم باید محکم باشد،
  25. برای اینکه اختلاف طبقاطی،  تبعیص طبقاتی، احتلاف اقتصادی ، وبلاخره ختلاف اجتماعی پیدا نشود
  26. قرآن یک چیز دیگر را هم چندین جا تکرار می کند، من جمله اینجا می فرماید بابا: وَ أَنْفِقُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ 69 وَ أَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقَهُمُ اللَّهُ 68 خدا به ات داده ، مال توکه نیست ،مال خداست ،
  27. خداگفته که مال تو که مال خداست یک مقدارآن را بده بدیگران ، مثلا خدا گفته هزارتاش ما تو، یکی اش مال دیگران یک درهزار، این خمسی که واجب شده این خمس یک درهزار است،
  28. اسمش پنج یک است، ائمه علیه السلام می فرمایند بخورنوش جانت، خانه تهیه کن ، زندگی تهیه کن ، وبلاخره عروس بگیرد، داماد بگیرد، اگرچیزی ته آن باقیماند  بعد یک پنجمش را بده،
  29. بعد قرآن می فرماید: این هم مال خداست، تووکیل خدا هستی بیا به این وکالت خوب کمک بکن،
  30. همین خمس یک درهزار است  اسمش یک پنجم است ، بعدش هم مال خداست أَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقَهُمُ اللَّهُ68 ،
  31. ولی این بشره بد راستی بد صد نود شان خمس نمی دهند،چه تجمل گرائی ها، چه پلشت بازی ها چه کارهای بی جایی که خدا نگفته می کنند واما وقتی یه خمس مثل اینکه می خواهد عزائیل جانش رابگیرد ،
  32. لذا همین بازاراصفهان منا دوست دارد، اما ازنظرخمسی هیچ رابطه  ای با من ندارد، صد نود وپنج مردم خمس نمیدهند درحالی که خدا، وجدان اخلاقی  همه همه می گوید مال خدا را یک هزارمش را بده،
  33. اگر جلسه هوی وهوس بیاید جلو خرج خدا می کند، ان هم نه خرج خودش ، خرج خیری وقتی دقیقش بشیم می بینیم حرف خدا رانشنیده وحرف هواوهوس را شنیده، مثلا یک نفربلد است  درجلسه احساسات را تحریک می کند
  34. پول می دهد برای آن محساسات یک مقدار می دهند، ایکاش این را هم نمی دادند ، که این دیگر شرک است وامصیبتا ،
  35. خدایا به حق این فرآن وعظمتش خدایا بحق این قرآن واهل البیتش توجه به این قرآن که ازمحق جان ما گرفته شده است به همه مان عنایت بفرما،
  36. دشمنان اسلام همه نابودبفرما، جوانان ما ازفساد اخلاقی محفوظ ومصون بگردان والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة ، وعجل فی فرجه مولی ناصاحب الزمان .
  37.  068- ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقینَ (البقره2) الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ (البقره3)
  38. 68- وَ ما ذا عَلَیْهِمْ لَوْ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ أَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقَهُمُ اللَّه وَ کانَ اللَّهُ بِهِمْ عَلیماً ( النساء39)
  39. 69- وَ أَنْفِقُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنین البقرة : 195
  40. 70- أَ فَمَنْ شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ فَهُوَ عَلى‏ نُورٍ مِنْ رَبِّهِ فَوَیْلٌ لِلْقاسِیَةِ قُلُوبُهُمْ مِنْ ذِکْرِ اللَّهِ أُولئِکَ فی‏ ضَلالٍ مُبینٍ (الزمر22)
  41. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی