پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

  1. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  2. فهرست شرح متقین نهج البلاغه 23- 27- واکنش پرهیزگاران* در برابر قرآن  مجید 1- (فاذا مروا بآیة فیها تشویق رکنوا الیها طمعا و تطلعت نفوسهم الیها شوقا و ظنوا انها نصب اعینهم و اذا مروا بآیة فیها تخویف أصغوا مسامع قلوبهم و ظنوا ان زفیر جهنم و شهیقها فى اصول آذانهم):
  3. «پرهیزکار ان هرگاه به آیه‏اى برسند که در آن تشویق باشد با علاقه فراوان به آن روى آورند
  4. تلاوت  توأم با تأمّل و تفکّر - آنها مثل کسانى نیستند که فقط الفاظ قرآن را لقلقه زبان کنند؛
  5. عبادت ؛ تلاوت تأمّل و تدّبر - «آگاه باشید که خیرى در تلاوتى نیست که در آن تدبّر و دقت نباشد،
  6. آیا جاى نکوهش و سرافکندگى نیست اگر قرآن بخوانیم- براى فهم قرآن بکار  نمى‏بندیم، آیا زشت نیست.
  7. چقدر قبیح است که گوینده اخبار وقتى یک آیه کوچک به او مى‏دهند نتواند صحیح بخواند،
  8. تفکّر، حیات قلب انسان بصیراست، قرآن است که نور هدایت و چراغ تاریکى‏ها است،
  9. قرآن هدایت و چراغ شب تاریکی - «انّ القرآن فیه مَنار الهُدى و مصابیح الدُّجى، فَلْیَجُلْ جال بَصَرَه و یفتَح للضیاء نَظَره، فَانّ التفکّر حیاة قلب البصیر کما یمشى المستنیر فى الظلمات بالنور»:
  10. «این قرآن راهنماى هدایت و چراغ شب تاریک، صاحب‏نظر چشم بصیرت خود را در آن و بگشاید
  11. قرآن عهد و پیمان الهى با بندگان خود است«القرآن عهد اللّه الى خلقه فقد ینبغى للمرء المسلم ان ینظُرَ فى عهده و انْ یَقْرَأ منه فى کلّ یوم خمسین آیة»:
  12. هر آیه ‏اى گنجى است - «آیات القرآن خزائن فکلّما فتِحتْ خزینةٌ ینبغى لک ان تنظر ما فیها»:
  13. «آیات قرآن گنجینه‏هائى است که هرگاه گنجینه‏اى باز شد سزاوار است آنچه در آن است دقت و نظر کنى»
  14. گنج سودمند دو دنیا - و چه گنجى از این بهتر که هم براى دنیاى فانى سودمند است
  15. کوتاه جلوگیرى مى‏کردند گفت:«من قرآن را در یک شب ختم مى‏کنم»، و تو قرآن را در کمتر از یک ماه ختم کنى».
  16. بیشتر مخوان بلکه بیشتر بدان- «بخوان یک دور قرآن را در هر ماه»، یا «در 20 شب بخوان»،
  17. توجه اولیاء دین به تدبردر قرآن  - از عدم تفکّر در آیات، اصحاب را منع مى‏کردند
  18. خواندن سریع قرآن به تلاوت صحیح بی ضررنیست - می گویند بسیار قرآن بخواند و بسیار ختم قرآن کند
  19. تکیه بر کیفیت و فهم قرآن است  - هدف هدایت مردم و توسعه در بینش آنهاست،
  20. انسان به وادى تفکر ؛ ملاک است - گاهى انسان حالت روحى او مناسب دقیق شدن در مطلبى است.
  21. زیاد خواندن با تفکّر و تدبّر تضاد ندارد- به آیات‏ مشتمل بر خوف و ترس و عذاب برخورد به خدا پناه مى‏برند.
  22. گریه با تلاوت قرآن- و بهشت را از خدا طلب و از آتش جهنم پناه به او مى‏بردند.
  23. آیات جهنم ؛ بسوی گنهکاران - (وَ جِی‏ءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ):«جهنم آورده مى‏شود» یعنى چه،
  24. آیات بهشت بسوی پرهیز کاران  - (وَ أُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِینَ) (نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ- الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ)
  25. جهنم را میآورند - گفت اى پیامبر خدا، پدرم و مادرم فداى تو باد چه اتفاقى رخ داده؟ (وَ جِی‏ءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ)
  26. امت من ؛ امت من- هفتاد هزار ملک با 70 هزار ملک با 70 هزار زمام امام او را مى‏کِشَند
  27. قلوب ما سنگ است - قلوب ما از سنگ هم سخت‏تر شده است! (کَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً).
  28. مرحوم خوئى در منهاج البراعة-  - «ینبغى للعبد اذا صلّى ان یُرتّل فى قرائته فاذا مَرّ بآیة فیها ذکر الجنّة و ذکر النار سأل الله الجنة و تَعَوّذ بالله مِنَ النار و اذا مَرّ بِیا ایّها الناس و یا ایها الذین آمنوا یقول لبّیک ربّنا»:
  29. درآیه عذاب به خدا پناه برد ودر خطاب لبیک گوید-  «یا أَیُّهَا النَّاسُ* و یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»* را قرائت کرد بگوید لبیک ربّنا».
  30. در قرایت قرآن بهترین چیز را طلب کن- بهترین چیزى را که امید دارد، و طلب کند عافیت و رهائى از آتش ».
  31. پرهیزگاران قرآن بخواند، بزرگترین نعمت عطا گردد- اذا قَرَءَ «ملک» یوم الدین یُکرّرها حتّى کاد انْ یموت»:
  32. خداوند قرآن خواندن را نعمت بسیار عظیم دانسته - «من قرأ القرآن ثمّ رأى انّ احداً اوُتِىَ افْضَل مما اوُتِى فقد استصغَر ما عظّمه الله»:
  33. متّقین مَحَکى ما - «یا أَیُّهَا النَّاسُ* و یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»* رسیدید لبیک گوئید، چیست؟
  34. درخواست نعمت ودوری از عذاب- توفیق تدّبر و تفکّر در آیات خودش را به ما عنایت فرماید.
  35. اى برادرى که هنوز سنّى از تو نگذشته، گاهى مى‏شود انسان به جائى رسد که باطن او عین ذکر و عبادت ‏شود.
  36. آرى تا جوانى بکوش که قلب- جوان بسیار پذیرش دارد، بذر را مى‏گیرد، چه بذر خدا باشد، چه بذر شیطان،
  37. قرائت قرآن  جوان مومن- «مؤمنى که قرائت قرآن کند در حالى که جوان است (نورانیّت)
  38. هزار آیه خواند، هزار «قنطار» نیکى برایش نوشته -: «مَنْ قَرَأَ عَشْر آیات فى لیلة لم یُکتَبْ مِنَ الغافلین و مَنْ قَرَأ خمسین آیةً کُتِبَ من الذّاکرین و مَنْ قَرَأ مِأتة آیه کُتِبَ مِن القانطین و مَنْ قَرَأ مِائتى آیة کُتِبَ من الخاشعین و مَنْ قَرَأ ثلاثمائِة آیة کُتِبَ منَ الفائزین و مَنْ قَرَأ خمسمائه آیة کُتِبَ مِن المجتهدین و مَنْ قَرَأ الف آیة کُتِبَ له قِنطارٌ مِن بِرٍّ، القنطارُ خمسةَ عَشَرِ الفَ (خمسون الفَ) مثقال مِنْ ذَهَب و المثْقال اربعةٌ و عِشْرون قیراطا اصغره مِثلُ جَبَل احُد و اکبرها ما بینَ السماء و الارض».
  39. «رسول خدا (صلى الله علیه وآله) فرمود: هر کس پانصد آیه بخواند از کوششگران به حساب آید،
  40. اخلاص در قرائت قرآن‏ -از مسائل مهم که باید آن را جزو ارکان تأثیر قرآن در قلوب دانست،
  41. قرآن قصد کسب دارآمد نباشد! - «مَنْ قَرَأ القرآن یاکُلُ به الناس جاء یوم القیامة و وجهُهُ عظمٌ‏ لا لَحم فیه»
  42. قرآن را دکان قرار ندهید ! تا قرآن را به عنوان دکّانى مورد استفاده قرار ندهند،
  43. علم آلت نشود برای خوردن مال مردم -.«یا ابا النعمان لا تستاکل بنا النّاس‏فلا یزیدک الله بذلک الّا فقراء»
  44. اراده کردن آخرت خیر دنیا و آخرت را در بر دارد- «مَنْ اراد الحدیث لمنفعة الدنیا لم یکن له فى الاخرة نصیب و مَنْ اراد به الاخرة اعطاه الله خیر الدنیا و الآخرة»:.اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی