پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. ترور شخصیت «بِأَیِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ»1-
  2. با سؤال، وجدان‏ها را بیدار کنید. «بِأَیِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» یعنی چه؟
  3. ولایت پدر بر فرزند، شامل حق کشتن فرزند نمى‏شود. «بِأَیِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ»
  4. المَوؤدَةُ سُئِلَت بِأىّ‏ ذَنبٍ‏ قُتِلَت» چرا و به چه گناهى این اطفال کشته  اند.‏
  5. گریه نشانه عاطفه، عشق، سوز و معرفت است. چشمى که اشک ندارد، بگرید که چرا گریه ندارد، خداوند براى دختر کافرى که در زمان جاهلیت زنده به گور مى‏شد روضه خوانده و مى‏فرماید: «بِأىِ‏ ذَنْبِ‏ قُتِلَتْ» به چه گناهى کشته شد؟
  6. خانه خدا محل امن جانی وحیثیتی چو(مسجد الحرام) است که‏ مَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً آل عمران/ 97وَ إِذَا الْمَوْودَةُ سُئِلَتْ بِأَیِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ‏ تکویر/ 9- 8.
  7. اجرای عدالت وحمایت از عدالت در خانه خدا تاکید مضاعف شده وعدالت آن مقبوح است به تمام ابعاد انسان توجه شده است.وَ بِأَیِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ‏ تکویر/ 8-  9
  8. کشتن شخصیت فرد بلاتر از قتل نفس است برایش برایش عزاداری بپا کرد وبرایش فاتحه وهفته در گدشت  وچله سال گرفت  بِأَیِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ‏ تکویر/ 9
  9. امام جماعت باید شهامت داشته باشد : اگر شهامت‏ نباشد آدم خودش و جامعه و عمر و جوانى‏اش را حرام مى‏کند، «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَهُ سُئِلَتْ بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9- 8) «مَوْؤُدَه»
  10. اگر خبری را نمیدانی بخش نکن . از علامه طباطبایى صاحب تفسیر المیزان سؤالى پرسیدند، ایشان فرمود اگر بگویم نمى‏دانم اشکالى ندارد و آنها گفتند: نه، سپس ایشان فرمود پس نمى‏دانم. چون برخى نمى‏دانند ولى آنچنان سمبل مى‏کنند و مى‏گویند اقوال بسیارى در این زمینه هست‏. ِذَا الْمَوْؤُدَهُ سُئِلَتْ بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9- 8)
  11. کشتن شخصیت کانه زنده به گور کردن آن فرد است قیامت از زنده به گورها سوال مى‏شود «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9) به چه گناهى کشته شدید.
  12. گفت آقا مؤمن نیست! آقای خوبی نیست !. جواب کفار جاهلى که دخترانشان را زنده بگور مى‏کردند، هم خودشان کافر بودند و هم دخترانشان. بچه کافر بودند. بچه کافر هم خونش محترم است. مسلمان نیست، انسان که هست. «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  13. آقا ی کافر را هم حق نداری  شخصیت او را خدشه دار کنی واورا از جامعه ترد کنی حذف شخصیت بیشتر از کشتن اوست «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  14. ترورشخصیت شخصیت
  15. اگر طرف مورد داشت چرا لفتش دادای درطول هفت سال ..گفتی اگر این جور .... اگر آن جور ... اگر این شد .... اگر آن شد ... «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  16. بچه کوچولو دختر را چرا کشتید؟ چه برسد به فرد هفتاد ساله که عمری با آبرو و حیثیت در جامعه بوده  سلب شخصیت شود.چرا ؟ ..‏ «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  17. گویند هیچى نگوییم؟ نباید فریاد زد!. «لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنْ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (نساء/ 148) خداوند دوست ندارد حرف بد مردم علنى شود مگر مظلوم، آیا کشتن شخصیت کشتن مظلوم نیست «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  18. خدا دارد راجع به مظلومیت یک دختر بچه کافر، روضه مى‏خواند! دختر مشرک بود، ولى چون مظلوم بود، خدا براى مظلوم روضه مى‏خواند. ولو آن مظلوم مسلمان نباشد. این خیلى مهم است‏ پس در تررشخصیت که بد از کشتن است باید چه روضه ای خوان ..«بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  19. ترورشخصیت  شخصیت، تلاش برای لکه دار کردن شهرت یک فرد است.
  20. این عمل شامل اشاعه موارد گمراه‌کننده و اغراق‌آمیز یا دست کاری در حقایق به جهت ارائه تصویر نادرست از فرد مورد هدف است. «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  21. ترورشخصیت  شخصیت نوعی از افترا است که می‌تواند علاوه بر فرد، خانواده و اطرافیان او را نیز شامل شود.
  22. ترورشخصیت  شخصیت پیشینه‌ای تاریخی دارد و در طول تاریخ از آن به عنوان جایگزینی برای حذف فیزیکی افراد به کار گرفته شده‌است. یعنی مرده «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  23. در این روش افرادی که منافع فرد یا گروهی دیگر را به خطر انداخته‌اند، به قصد منزوی شدن و بد نام ساختن، توسط آنان مورد حمله قرار می‌گیرند. «بِأَىِ‏ ذَنْبٍ‏ قُتِلَتْ» (تکویر/ 9)
  24. ترورشخصیت  شخصیت از منظر اسلام؟
  25. پرسش : اسلام چه نگاهی به «ترورشخصیت  شخصیّت»، و چه برنامه هایی برای مقابله با آن دارد؟ پاسخ اجمالی:
  26. حرمت انسان ها به عنوان اعضای جامعه، امری است که بسیار مورد توجه آموزه های دین مبین اسلام است. برای مثال در آیات 11 و 12 سوره حجرات دستورهای شش گانه ای در نهی از ارتکاب چند عنوان از مهم ترین رذائل اخلاقی ذکر شده که هر گاه به طور کامل در جامعه ای پیاده شود آبرو و حیثیت افراد جامعه از هر نظر بیمه مى گردد.
  27. روایات معصومین نیز به ما می آموزد که آبرو و حیثیت افراد همچون مال و جان آنها است، بلکه از بعضى جهات مهمتر است!
  28. پیغمبر گرامى اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم ) مى فرماید: «خون و مال و آبروى هر مسلمانی بر مسلمان دیگر حرام است». بر این اساس اسلام «ترورشخصیت » را بسیار مذموم و ناپسند می داند.
  29. این دین مبین در راستای مقابله با این پدیده شوم، توصیه های فراوانی دارد: از جمله اینکه از «تهمت»، «مسخره کردن دیگران»، «عیب جویی»، «سخن چینی»، «غیبت»، بدبینی و «بد گمانی»، نهی و عاملان این اعمال را به شدت مورد مؤاخذه و تهدید به جزای سخت اخروی کرده است.
  30. از طرفی به همه افراد جامعه دستور داده تا از اعتماد به سخنان افراد «فاسق» اجتناب کنند تا با ترویج «شایعه» و دروغ مبارزه شود. در نهایت با «تشریع احکام قانونی سخت» با ترورشخصیت یست های شخصیّت برخورد شدید می کند.
  31. نتیجه اینکه دین مبین اسلام از همه راههای ممکن تلاش دارد تا از هرگونه ترورشخصیت و انتشار شایعات در جامعه جلوگیری به عمل آورد و در کنار این پیشگیری ها با مجازات دروغ گویان، اهل افتراء و ناشران اکاذیب، از حرمت و آبروی شهروندان پاسداری کند.
  32. پاسخ تفصیلی:
  33. ترورشخصیت: اسلام این شیوه حذف و ترور را بسیار مذموم و ناپسند می داند؛ زیرا مخرب و ویران کننده حیات موفق ترین افراد جامعه می باشد و سبب تنزل روحیه افراد کارآمد و تشدید تضادهای گروهی می شود.  
  34. شخصیت ترورشخصیت  به دو شاخه حذف فیزیکی و ترورشخصیت  شخصیت تقسیم می شود. حذف فیزیکی همان کشتن پنهانی و غافل گیرانه افراد است و شاخه دیگر ترورشخصیت ، ترورشخصیت  است که در طول تاریخ از آن به عنوان جایگزینی برای حذف فیزیکی افراد استفاده شده است.
  35. ترورشخصیت یست ها در ترورشخصیت بوسیله تبلیغات منفی علیه فرد یا افرادی، به تسخیر افکار و تغییر نگرش در مخاطبان خود پرداخته و با منفی بافی، سیاه نمایی و بزرگ نماییِ نقاط تاریک زندگی فرد، نقاط ضعف او را آشکار ساخته و اعتماد عمومی را به او خدشه دار و یا سلب می کردند.
  36. در واقع ترورشخصیت یعنی اتهام بستن و شایع کردن جرمی در حق کسی، بدون آن که جرم وی اثبات شود و یا اینکه حتی جرمی واقع شده باشد. این کار به منزله نابود کردن فرد و کشتن شخصیت اوست و کمتر از ترورشخصیت  فیزیکی نیست.(1)
  37. در طول تاریخ، ترورشخصیت ابزار کارآمدی برای حذف افراد و گروه ها از صحنه اجتماع بوده است.
  38. ترورشخصیت یست ها برای این کار از ابزارهای گوناگونی استفاده می کردند، نظیر تهمت، غیبت، دروغ، شایعه پراکنی، افترا، ایجاد بدبینی، سیاه نمایی و ... . در واقع ترورشخصیت یست های شخصیت، با تهمت و افترا به افراد و گروه های جامعه، به بدنام کردن آنان می پردازند تا آن جا که فرد یا گروه، منزلت، نفوذ، قدرت و مقبولیت خود را از دست داده و در نهایت به انزوا کشیده شود.
  39. به عنوان مثال، با مطالعه زندگی تمام انبیاء الهی مشاهده می کنیم زمانی که مخالفان و دشمنان یکتاپرستی نمی توانستند در برابر معجزات پیامبران الهی(علیه السلام) پاسخی روشن و منطقی بیاورند، دست به ترورشخصیت آنها می زدند؛ آنان را مسخره می کردند و یا جادوگر و دیوانه می نامیدند.
  40. قرآن در این رابطه در آیه 11 سوره حجر می فرماید: «وَ مَا یَأْتِیهِمْ مِّنْ رَّسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِءُونَ»؛ (هیچ پیامبرى به سراغ آنها نمى آمد مگر این که او را مسخره مى کردند).
  41.  آنان وقتی استهزاء را بی اثر یافتند، در مرحله بعد، پیامبران را دیوانه، مجنون، ساحر و یا شاعر نامیدند. در واقع ساحر و مجنون خواندن پیامبران الهی، تهمتی بود که مشرکان برای ترورشخصیت  شخصیت انبیاء و اولیای الهی به آنان نسبت می دادند.
  42. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی