پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. شنبه 9 دی 1402برابر 16 جمادی الثانی  موانع بصیرت استاد سالک
  2. جلسه 50 بحث بصیرت وموانع رشد بصیرت در نهج البلاغه .. جاهل عالم نما گمراهان وگمراه کنندگان 2/10/2..شنبه  9جمادی الثانی / 445 استاد سالک
  3. خطبه 87 نهج البلاغه .. وَ آخَرُ قَدْ تَسَمَّى‏ عَالِماً وَ لَیْسَ‏ بِهِ‏ فَاقْتَبَسَ جَهَائِلَ مِنْ جُهَّالٍ وَ أَضَالِیلَ مِنْ ضُلَّالٍ وَ نَصَبَ لِلنَّاسِ أَشْرَاکاً مِنْ حِبَالِ غُرُورٍ وَ قَوْلِ زُورٍ قَدْ حَمَلَ الْکِتَابَ عَلَى آرَائِهِ وَ عَطَفَ الْحَقَّ عَلَى أَهْوَائِهِ یُؤْمِنُ مِنَ الْعَظَائِمِ وَ یُهَوِّنُ کَبِیرَ الْجَرَائِمِ یَقُولُ أَقِفُ عِنْدَ الشُّبُهَاتِ وَ فِیهَا وَقَعَ وَ یَقُولُ أَعْتَزِلُ الْبِدَعَ وَ بَیْنَهَا اضْطَجَعَ فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ لَا یَعْرِفُ بَابَ الْهُدَى فَیَتَّبِعَهُ وَ لَا بَابَ الْعَمَى فَیَصُدَّ عَنْهُ فَذَلِکَ مَیِّتُ الْأَحْیَاءِ.... ُ وَ فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ‏ فَأَنَّى تُؤْفَکُون‏ و حضرت امیر المؤمنین (علیه السّلام) فرموده: لغزش‏ بنادر البحار-ترجمه و شرح خلاصه دو جلد بحار الانوار، ترجمه‏فارسى، ص: 188
  4. عالم نمای که نام عالم بر خود نهاده امام على (علیه السّلام) می فرمایند: ... و دیگرى که نام عالم بر خود نهاده در صورتى که عالم نیست، نادانیهایى از نادانان و گمراهیهایى از گمراهان فراگرفته، و براى مردمان دامهایى- بافته از رشته‏هاى غرور و گفتار دروغ- گسترده است.کتاب خدا را با اندیشه‏هاى خود منطبق مى‏کند، و حق را با هواى نفس خود پیوند مى‏دهد. مردمان را از گناهان بزرگ ایمن مى‏سازد،
  5. و بزرگترین جرمها را برایشان آسان جلوه‏گر مى‏کند. مى‏گوید، در آنجا که شبهه پیش آید توقف مى‏کنم، در صورتى که در آن فرو افتاده است. و مى‏گوید که از بدعتها دورى مى‏جویم، در صورتى که در میان آنها آرمیده است. صورت او صورت انسان است و قلب او قلب حیوان. از هدایت خبرى ندارد تا از آن پیروى کند، و از کورى و بیراهى آگاه نیست تا از آن جلو گیرد. این چنین کس مرده‏اى است در میان زندگان؛ اکنون بنگرید که در پى چه کسى مى‏روید؟
  6. کلید واژه ششم ضال در بصیرت قرآنی در 8 دی مردم اصفهان و9 دی مردم تهران وکل ایران .. الله بصیر بالعباد .. َ وَ اللَّهُ بَصِیرٌ بِما یَعْمَلُون‏ .. «وَ اللَّهُ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ»... «وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ».. ِ وَ أَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ بَصِیرٌ . «أَدْعُوا إِلَى‏ اللَّهِ عَلى‏ بَصِیرَةٍ»  ارزش خداپرستی با بصیرت .. در روایت ودر نهج البلاغه دنبال بحث عالم نمیان – گمراهان و گمراه گرایان صفت 8  و 9 و   10 –
  7. خطبه نهج البلاغه فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ لَا یَعْرِفُ بَابَ الْهُدَى فَیَتَّبِعَهُ وَ لَا بَابَ الْعَمَى.. در صورتى که در میان آنها آرمیده است. صورت او صورت انسان است و قلب او قلب حیوان. از هدایت خبرى ندارد تا از آن پیروى کند، و از کورى و بیراهى آگاه نیست تا از آن جلو گیرد. شناختی ندارد لَا یَعْرِفُ بَابَ الْهُدَى وقتی آدم این شد مرده عمودی است؛ فَیَصُدَّ عَنْهُ فَذَلِکَ مَیِّتُ الْأَحْیَاءِ
  8. اولین مطلب ازصفت 8 فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ در اینجا فاء تفریق است معنای آن جمع بندی صفت  8  و 9 و   10 – وصفات گذشته به عالم نما ؛ وگمراهان عالم نما را معرفی می کند؛ صورت قشنگ وزیبا ادکلان زده دارند ولی قلب اینها قلب عالم نماها قلب حیوان است حضرت می خواهد این را بفهماند که این عالم نما ها صفت حیوانیت را دارند نه انسان ؛ که چه بسا حیوان هم نسبت به اینها شرف دارد ,
  9. اگر بخواهند انسانیت را معرفی کنند خودشان در غالبش نیستند؛ چون مجموعه ارزش های انسانی را در وجودشان ندارند! کسانی هستند که خوردن وخوابیدن وبارکشیدن وباردادن ! در میدان دشمن کار می کنند, اصلا شعور ندارند که بفهمند! ازشان بارکشی  وبردگی می کنند. این طوری است که وقتی حیوان شد از هر جهت می برندش.    
  10. نکته دوم درمعرفی عالم نمایان وگمراهان در نهج البلاغه یک مسءله شفافتروگویاتر در معرفی آدم های گمراه بهتر از کلام امیرالمومنین پیدا نمی کنیم که صورت صورت انسان وقلب قلب حیوان بسیار شفاف است وبسیار گویا است وما می بینیم ,
  11. آیه ای است در قرآن من فقط اشاره میکنم نمی خواهم واردش شوم , آیه  در سوره ) المائدة : 82 می فرماید:  لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا.. قطعاً سخت‏ترین شدید ترین دشمنان اهل ایمان را یهودیان و مشرکان خواهى یافت. نسبت به اهل ایمان، بیشترین کینه را دارند: «أَشَدَّ النَّاسِ‏ عَداوَةً لِلَّذِینَ‏ آمَنُوا الْیَهُودَ» کثیف ترین افراد در روی کره زمین نسبت به مومنین یهود ومشرکین هستند ..
  12. این داستان درسوره المائدة می فرماید : حضرت رسول الله یک عده را مامور کرد بروید حبشه حجرت کنید اینها میروند رییس حبشه آقای نجاشی استفبال از اینها می کند. عمروعاص وهمراهان عمروعاص متوجه می شوند که عجب هدیایی بر میدارن میروند به پیش نجاشی وعلیه این مردم که پیامبر فرستاده بودند گفتمان می کند کار به مناظره می کشد و نجاشی از جعفر بن ابیطالب استفاده می کند و یک سیلی به عمروعاص میزند , و می گوید حق با اینهاست وتو گمراهی را اختیار کرد - نجاشى‏ دست خود را بلند کرد و سیلى‏ محکمى بر عمرو عاص نثار می کند . دفاع از اسلام وپیامبر اکرم و می گوید حق با اینهاست !!! این مطلب را عرض کردیم که عالم نماها گاهی خودشان را هزینه می کنند برای اینکه میدان داری کنند در مسیر ضد حق وحقیت وضد اسلام ,برای گمراه کردن دیگران و جامعه گمراهان از آنها پیروی می کنند. این بیان قرآن آیه المائدة : 82 است که ما امروز گرفتارش هستیم امروز سهیونیست بین المللی خصومت بر اسلام واهل بیت و پیامبر اکرم وقرآن دارند ولی بلاخره حق بر باطل پیروز خواهد شد .
  13. نکته بعد عالم نماین ودانشمندان گمراه 5 و6 مطلب دارند که امبر المومنین به این مطلب پرداخته است ,  الف اول حضرت می فرمایند خطر عالمگمراه برهبچ کس مخوی نیست همه می دانند. ان قدر جنابت مر تکب شده است که بر همه گان مشهود است . در حقیقت در جهل مرکب که اشاره کردیم بسر می برد یعنی نمی داند که نمی داند واین مسإله مخفی نیست !  
  14. مثال آن در این زمان حضرت امام قبل از انقلاب نامه می دهند برای علماء مشهد خط مشی به آقای خامنه ای که چه کنید ودر ظمن اعلام خطر کنید نسبت به اسراییل  !!آقا خامنه ای می فرمایند من رفتم مشهد  محضر چند نفر رفتم قبول داشتند یک نفر مخالفت کرد ! گفتم خطر ناک است برای کشور آینده تاریکی دارد !! ایشان می فرمایند هر چه گفتم ایشان قبول نکرد . گفتم که آقا گفتند نسبت به اسلام است وخطرات اسراییل را نمیشود نادیده گرفت !! ایشان می فرمایند قبول نکرد !! اسراییل آمریکا هیچ خطری برای اسلام ندارد !!!
  15. این عمق بی بصیرتی ..حتی در عمق گفتگوهم عالم نما وگمراه است وابن مسءله مسءله مهمی است.بله این آقایان افرادی دنبالشانند که همین الآن در اصفهان هم داریم !!! 44سال از انقلاب اسلامی می گذرد هنوز هم که هنوز است بیدار نشده اند واین مسأله قابل توجه است.  رسشه این مظالب وسر منشاء برگشت آن به عدم بصیرت وآگاهی می باشد. عالمند ولی گمراهند ودلیلش هم این است که هیچ بینش وهیچ جهانبینی نسبت بصیرت وعوامل وموانع رشد بصیرت ندارند .
  16. نکته دوم  جهان های جهانی توسط جهال صورت نمیگیرد بلکه جنگ های جهانی توسظ عالم نمایانی گمراه صورت می گیرد, اگر فتنه های مختلف صورت می گیرد توسظ عالم نمایان 30000نفر در برابر امام حسین قرار می گیرد توسظ عالم نمایان واگر فتنه 88 صورت می گیرد توسظ این عالم نمایان است ..  
  17. آقا در این صحبت اخیرشان فر مودند خواص مردود عالمند ولی بصیرت ندارند نمی توانند عمق فتنه را دریابند . فَلا یُبْصِرُونَ الْحَقَّ مِنَ‏ الْبَاطِلِ...بخشی از حق وبخشی از باطل را گرفتند موزوج کردند عمل کردند فتنه شده این خیلی بد است اکثر جنگ های جهانی دانشمندان گمراه دامن زده اند.
  18. دانشمندان گمراه یهود ونصارا : علما و دانشمندان یهود و نصارا پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله را همچون فرزندان خود مى‏شناختند: «یعرفونه کما یعرفون ابنائهم» اما با خود فکر مى‏کردند که اگر حقیقت را براى مردم روشن کنند و به آنها بگویند این محمد صلى الله علیه و آله همان موعودى است که نام و نشانش در کتب ما آمده است، موقعیت اجتماعى خود را از دست مى‏دهند و لذا مرتکب بزرگ‏ترین گناه نابخشودنى شدند، یعنى کتمان حقّ. درباره کتمان کنندگان چنین مى‏خوانیم:«اولئک یلعنهم اللّه ویلعنهم اللاعنون»  خداوند و تمام فرشتگان و انسان‏ها همواره آنها را لعنت مى‏کنند.
  19. راستى اگر در زمان بعثت، علماى یهود و نصارا، حقانیت پیامبر اسلام را کتمان نمى‏کردند، آیا امروز این‏همه یهودى ومسیحى در برابر اسلام صف‏آرایى مى‏کردند؟ امیر المومنین به نکته دانشمندان گمراه اشاره دارند .
  20. نکته سوم که قابل توجه است این گمراهان دو سرمایه دارند هر دو را  امیر المومنین(علیه السلام ) بیان کردند یک سرمایه های باطنی توهماتشان جهلشان . اشتباهاتشان یعنی تکیه کردند بر مطالبی که منافع مادی برایشان دارد .. اما سرمایه های ظاهری انها چه است ؟ تفسیر به رای .امیر المومنین . (علیه السلام )می فرمایند. تفسیر به رای ... یزدی وزیر نهصت آزادی با هوا پیما می آمد اصفهان به دانش جویان کارت ویؤه می دادند که هیچ کس دیگر وارد جلسه شان نشود  وتفسیر به رای میکردند .. این تفسیر به رای یکی از سرمایه های ظاهری اینهاست .
  21. نکته سوم بدعت  که قابل توجه است این نکته تکیه بر بدعت هاست .در این بحث موارد مفصل هست ونوآوری های در دین  همین الآن عارف نما است که منشا مبنایی ندارد دست بوسی می کنند  وبدعتهایی را در دین قرار می دهند دست می بوسند پا می بوسند خطاب می کنند به او به آقا جون ..در همین اصفها ن یک سیدی  معمم صاحب لحیه معروف شده به اقا جون .
  22. از این پاکی  ذهن جوان های پاک سوء استفاده می کنند وجوانان  را منحرف می کنند. بعضا زن ها شمشیر آوردند از دفاع این آین آقا جون یعنی تلکیه می کنند بر حالت روحانی نمایی دکر می گوین ورد می گویند یکی از اینا من سراغ دارم قصاب است گفتم چه کار می کنی گفت بعد از نمازصبح تا نزدیک ظهر ذکر می گوید و بدعت  گفتم  این کار درست می شود !!! برنامه این عالم نمایان چه است حضرت می فرمایند یک ریا کاری در متد آینها خلوص وصداقت وارزش های انسانی معنا ندارد
  23. نکته چهارم ودومین  تکیه باز بر بدعت  آزاد گذاشتن فراد برای ورود به گناهان  .. گناهان بزرگ را برای اینها سبک می شمارند (علیه السلام )می فرمایند:  ایمن می کنند گناهکاران را بر انجام .گناهان بزرگ , واز گناهان کوچک را هم رفع می دانند .هوا پرستان را بر گناه تشویق می کنند حضرت می فرمایند اینها خودشان هوی  پرستند چراغ سبز می دهند به گنه کاران  فتنه 68 – فته 66- فته 88- فته 96 – فته 98 – و فته 1401  فتنه را به کمال می رسانند
  24. نکته اخر انسانیت فقط به صورت نیست  باید سیرتش هم انسانی باشد. سیرت انسانی نیست بلکه حیوانی است  در این جا مظابقت    صورت وسیرت قابل توجه است .انهایی سیرت وصورت با هم هم خوانی ندارد.حدیثی را خدمت شما بیان می کنم در اصول کافی جلد اول «انّ‏ اهل‏ النّار لیتأذّون من ریح العالم التّارک لعلمه، و انّ اشدّ اهل النّار ندامة و حسرة رجل دعا عبدا الى اللَّه فاستجاب له و قبل منه فاطاع اللَّه فادخله الجنّة و ادخل الدّاعى النّار بترکه علمه و اتّباعه الهوى».
  25. یعنى: «اهل جهنّم از بوى بد عالمى که اهل عمل نبود، در آزارند، بیشترین پشیمانى و حسرت در بین اهل جهنّم مخصوص کسى است که فردى را به راه خدا خواند و آن فرد پذیرفت و عمل کرد و خداوند او را وارد بهشت نمود، اما خودش داخل جهنّم گردید، چون علمش را ترک و از هواى نفسش تبعیت نمود». کافی جلد یک ص 44
  26. پشیمان ترین آدم چه کسی است - از این روایات در این باب است که حضر ت می فرماید: پشیمان ترین آدم چه کسی است از دوزخیان .بنده ای را به سوی خدا دعوت می کند در حالی که خودش که مدعی علم وقیافه ملکوتی دارند و به جهنم می روند ! دلیل اینکه در جهنم می روند بترکه علمه و اتّباعه الهوى»  وطول العمل ..چرا؟ برای آرزوهای دراز برای منافع شخصی خودشان ولی آن مردمی که اطاعت کردند وارد بهشت می کند وخود این عالم بی عمل را وارد جهنم ..
  27. فَمَنِ اقْتَصَرَ مِنَ الدُّنْیَا عَلَى مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَهُ سَلِمَ وَ مَنْ تَنَاوَلَهَا مِنْ غَیْرِ حِلِّهَا هَلَکَ إِلَّا أَنْ یَتُوبَ وَ یُرَاجِعَ وَ مَنْ أَخَذَ الْعِلْمَ مِنْ أَهْلِهِ وَ عَمِلَ بِهِ نَجَا وَ مَنْ أَرَادَ بِهِ الدُّنْیَا هَلَکَ وَ هُوَ حَظُّهُ وَ الْعُلَمَاءُ عَالِمَانِ عَالِمٌ عَمِلَ بِعِلْمِهِ فَهُوَ نَاجٍ وَ عَالِمٌ تَارِکٌ لِعِلْمِهِ فَهُوَ هَالِکٌ إِنَّ أَهْلَ النَّارِ لَیَتَأَذَّوْنَ مِنْ نَتْنِ رِیحِ الْعَالِمِ التَّارِکِ لِعِلْمِهِ
  28. عالم و عمل‏ ..علما دو نوعند: عالمى که به علمش عمل مى‏کند، چنین کسى نجات پیدا مى‏کند. و عالمى که عمل به علم خود را ترک مى‏کند، چنین کسى هلاک مى‏شود. اهل جهنّم از بوى بد عالمى که علمش را ترک کند در اذیّت خواهند بود.
  29. وَ إِنَّ أَشَدَّ أَهْلِ النَّارِ نَدَامَةً وَ حَسْرَةً رَجُلٌ دَعَا عَبْداً إِلَى اللَّهِ فَاسْتَجَابَ لَهُ فَأَطَاعَ اللَّهَ فَدَخَلَ الْجَنَّةَ وَ عَصَى اللَّهَ الدَّاعِی فَأُدْخِلَ النَّارَ بِتَرْکِهِ عِلْمَهُ وَ اتِّبَاعِهِ هَوَاهُ [وَ عِصْیَانِهِ اللَّهَ‏] إِنَّمَا هُمَا اثْنَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَى وَ طُولُ الْأَمَلِ فَأَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَى فَیَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ فَیُنْسِی الْآخِرَة
  30. پشیمان‏ ترین‏ و پر حسرت‏ترین اهل جهنّم کسى است که بنده‏اى را بسوى خدا دعوت کند و آن بنده قبول نماید و خدا را اطاعت کند و داخل بهشت شود، در حالى که دعوت‏کننده از دستور خداوند سرپیچى کند و بخاطر ترک علمش و دنباله روى از هوس و معصیتش نسبت به خداوند داخل آتش شود
  31. و قال رسول اللَّه صلّى اللَّه علیه و آله‏: لا یکون الرجل مسلما حتى یسلم الناس من یده و لسانه و لا یکون مؤمنا حتى یأمن اخوه بوائقه و جاره بوادره و لا یکون عالما حتّى یکون عاملا بما علم و لا یکون عابدا حتى یکون ورعا و لا یکون ورعا حتى یکون زاهدا فیما فی ایدى الناس. دانشمند نیست عالمى که بعلم خویش عمل نکند و پرهیز کار نیست عابدى که داراى ورع نباشد و داراى ورع نباشد تا اینکه به پرهیزد در آنچه که در دست مردم است.
  32. دنباله حدیث 88 امیر المومنین می فرماید فاین تذ هبون  کجا می روید گمراهان  مطلب داریم این جا وبحث رهبری مطرح می شود در مرحله بعدی حضرت یک تشری به مسلمین وشیعیان می زند چرا بصیرت ندارید چرا آدم شناس نیسید چرا مخاطب شناس نیستید وچگونه گمراهان وعالم نما هارا ا صحنه جامعه خارج کنیم
  33. نیجه ای که می گیریم  از نکته های حضرت در این بیان  8- 9 – 10 - امروز خان خان های یهودی جمع شدند برای گمرای  یتن یاهو پیروزی رفم زدند  اخیرا یک خاخان یهودی پنبه همشان را زد. یکی شان بیدار شد وال اینها منشا کودک  کشی ب ه تعبر آقا خواص مردود
  34. نکته بعد در این جا  بیان صفت 8- 9 – 10 مرد گاند در اجتماع  ودر میان زندها قدر فهم ودرک وصیرت و جهان بینی عمیق قرآنی ندارند می گویند کرم در آب گل آلود زنده است اگر آب صاف باشد حیات ندارد .میمیره  عالمان نمایا ندر جمع عالم مان با بصیرت مرده اند
  35. رهنمودهای امیر المومنین  1 تکیه بر فهم دینی 2- رهبری  3- توجه به عترت پاک پیامبر اکرم واهل بیت علیه السلام
  36. مروز گرفتار این قش عالم نمایان هستیم کار منافقین چیست > کار سازمان سیاه چیست پنتاگون . موساد . انتر سرویس . شبکه مجازی . فضای ماهواره ای . فضای سهیونیستی . اینتر نشنال وغیره کارشان گمراهی جامعه است با سیاه بازی با حقه بازی با کلک 
  1. معننای لغوی ملعبه- لَعِبَ‏- لَعْباً و لِعْباً و لَعِباً و تَلْعَاباً: بازى کرد، شوخى کرد، کارى بقصد لذت یا تفریح انجام داد، کارى بیهوده انجام داد،-
  2. در این جا امیرالمومنین یک بحث دیگردارند که گاهی دین را ملعبه قرار می دهند .برای رسیدن به مقاصد خود .  دین را ابزار می کنندن برای رسیدن به اهداف خود  آقای موسوی ازعالم نمابان برابر رهبری قرارگرفتند.... باروش انحرافی وگاهی با مستند سازی با تعبیر حدیث قرانی  وعدم همراهی اهل بیت ..
  3. - ابزار گمراهى برای عالمان گمراه : ایجاد شک، شعار، وعده، تزیین و سوگند ابزار گمراهى است‏ ایجاد شک. قرآن مى‏گوید: حضرت صالح مى‏آمد و مردم را هدایت مى‏کرد. بعد مى‏آمدند مى‏گفتند، بگویید ببینم‏ «أَ تَعْلَمُونَ أَنَّ صالِحاً مُرْسَلٌ مِنْ رَبِّهِ» (اعراف/ 75) آیا مى‏دانید که او مرسل و پیامبر است. نکند مرسل و پیامبر نباشد. ایجاد شک مى‏کردند. مى‏دانید درست مى‏گوید! از کجا مى‏دانید که او درست مى‏گوید؟
  4. عالمان گمراه‏ کننده ، مقدّسات مذهبى و کتب آسمانى را دستاویز خود قرار مى‏دهند. مردم را به اشتباه مى‏اندازند. «لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْکِتابِ»
  5. عالمان گمراه‏ کننده ، خود بستر وزمینه‏ى انحراف را فراهم و گمراه‏ کنندگان‏، از این بسترها و شرایط آماده، استفاده مى‏کنند.
  6. بسترهاى انحراف در قرآن عبارتند از:. هوسها. «اتّخذ الهه هَواه واضلّه اللَّه»2. بت‏ها. «جعلوا لِلّه انداداً لِیضلّوا عن سبیله» . گناهان. «وما یضلّ به الا الفاسقین» پذیرش ولایت باطل. «انّه من تولّاه فانّه یضلّه» 5. جهل و نادانى. «و ان کنتم من قبله لمن الضّالّین»

الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی