پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
  2. «اللّهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم‏»
  3. جلسه 39- بصیرت –  استاد سالک - موضوع موانع رشد بصیرت  - عالم بی عمل 2- دلیل عدم رشد بصیرت
  4. سود وبرکات علم باعمل! بی عمل مانع رشد بصیرت است. بی عمل مانع رشد بصیرت ومانع برکات است.
  5. دشمنان و تلاش علم بی عمل - 27 دانشکاه  دنیا را برسی کردم . مراکزی که در انشگاهای دنیا روزانه کار می کنند  مقاله می نویسند و مبانی اسلام را می گیرند وضدش را انتشار می دهند ! این دانشگاه ها 400 رشته از ریشه های شیعه را برسی میکنند ! انواع واقسام مبانی شیعه واسلام را جزء جزء تحقیق و برسی می کنند  موضوعات آنها بدن انسان را می لرزاند تا به توانند دین مبین اسلام منکوب نمایند.
  6. تلاش ما در علم با عمل - حال ما چه قدر به فکرامنیت قرآن امیر المومنین هستیم ؟ باید پاسخ بدهیم ! دشمن  قرآن واهل البیت را وما را هدف قرار داده است. ما چه کردیم ؟؟
  7. علم پیشاهنگ عمل است. الامام الرضا « علیه سلام »- عن النبی ««صل الله علبه وآله»»: العلم امام العمل. امام رضا « علیه سلام »- از پیغمبر اکرم: علم پیشاهنگ عمل است.
  8. علم فریاد مى‏زند عمل کنید- الامام علی « علیه سلام »: العلم‏ مقرون‏ بالعمل‏، فمن علم عمل. و العلم یهتف بالعمل فإن أجابه و الّا ارتحل عنه. امام على « علیه سلام »: علم، پیوسته به عمل است. این است که هر کس بداند به کار برخیزد. علم فریاد مى‏زند که عمل کنید، اگر صاحب علم بدان پاسخ نداد، از او دور مى‏شود (چنان که گویا علمى ندارد).
  9. درعمل کار برآید - الامام علی « علیه سلام »: ما علم من لم یعمل بعلمه. امام على « علیه سلام »: هر کس به علم خود عمل نکند چیزى نمى‏داند.
  10. در عمل رشد است - الامام علی « علیه سلام »: العلم رشد لمن عمل به. غررالحکم  امام على « علیه سلام »: علم، براى کسى که به آن عمل کند، مایه رشد است.
  11. علم راهنمایی وعمل مقصد است - الامام علی « علیه سلام »: العلم یرشدک و العمل یبلغ بک الغایة. امام على « علیه سلام »: علم تو را راهنمایى مى‏کند، و عمل تو را به سر منزل مقصود مى‏رساند.
  12. دور اندیشی در عمل - الامام علی « علیه سلام »: لا تسترشد إلى الحزم بغیر دلیل العقل، فتخطئ منهاج الرّأی، فإنّ أفضل العقل معرفة الحقّ بنفسه، و افضل العلم وقوف الرجل عند علمه ..
  13. عمل برترین مرتبه خردمندی - امام على « علیه سلام »: براى رسیدن به دوراندیشى (و استوارى در هر کار)، جز از رهنمون عقل رهنمونى مخواه که از راه روشن دور خواهى گشت. و بدان که برترین مرتبه خردمندى شناخت حق است به خود حق، و برترین مرتبه دانایى، حدّ دانایى خویش دانستن است.
  14. عالمی که نادانی او را کشته - الامام علی «علیه سلام »: ربّ عالم قد قتله جهله، و علمه معه لا ینفعه. امام على « علیه سلام »: بسا عالمى که نادانى وى او را کشته است، و دانشى که داشته سودى به او نرسانده است.
  15. علم به زبان علم درقلب - النبی ««صل الله علبه وآله»»: العلم علمان: علم على اللّسان، فذلک حجة على ابن آدم. و علم فی القلب، فذلک العلم النافع. پیامبر ««صل الله علبه وآله»»: علم دو علم است: علمى بر زبان، که حجتى است بر پسر آدم، و علمى در قلب که علم سودمند همان است.
  16. فرزانه عمل برای دنیا وآخرت خود کند - الامام الصادق «علیه سلام »: الناس ثلاثة: جاهل یأبى أن یتعلّم، و عالم قد شفّه علمه، و عاقل یعمل لدنیاه و آخرته. امام صادق « علیه سلام »: مردمان بر سه گونه‏اند: نادانى که پرواى آموختن ندارد، و دانایى که علم سبب برترى او شده، و فرزانه‏اى که براى دنیا و آخرت خود عمل مى‏کند.
  17. عالم چون شمع راهنمای است- 10 الامام العسکری « علیه سلام »: قال محمد بن علیّ الباقر «ع»: العالم کمن معه شمعة تضی‏ء للنّاس، فکلّ من أبصر شمعته دعاله بخیر. کذلک العالم مع شمعة، تزیل ظلمة الجهل و الحیرة ..
  18. امام عسکرى « علیه سلام »- از امام محمد باقر « علیه سلام »: عالم همچون کسى است که با خود شمعى دارد و راه را براى مردمان روشن مى‏کند، پس هر کس که نور شمع او را ببیند در حق وى دعاى خیر مى‏کند. و این چنین است که عالم با شمع خود، تاریکى نادانى و سرگشتگى را از میان مى‏برد.
  19. علم نشبیه جسم  وروح انسان کرده اند 11الامام علی «علیه سلام »: .. رأس العلم التّواضع، و بصره البراءة من الحسد، و ..عقله معرفة أسباب الأمور. و من ثمراته التّقوى، و اجتناب الهوى ..و مجانبة الذّنوب، و مودّة الإخوان، و الاستماع من العلماء .. و استقباح مقارفة الباطل، و استحسان متابعة الحق، و قول الصّدق، و التّجافی عن سرور فی غفلة، و عن فعل ما یعقّب ندامة. و العلم یزید العاقل عقلا، و یورث متعلّمه صفات حمد .. و یقمع الحرص، و یخلع المکر، و یمیت البخل، و یجعل مطلق الوحش مأسورا، و بعید السّداد قریبا.
  20. اعضاع وجوارح وروح علم - امام على « علیه سلام »: سر علم تواضع است، و چشم آن پاک بودن از حسد، و گوش آن فهم، و زبان آن راستى، و قلب آن حسن نیت، و عقل آن شناخت اسباب کارها. و از ثمرههاى آن است پرهیزگارى و دورى گزیدن از هواى نفس، و دامن فروچیدن از گناهان، و دوست داشتن برادران و سخن نیوشیدن از دانشمندان ... و زشت شمردن نزدیکى به باطل، و نیکو شمردن پیروى از حق، و راست گفتن، و پرهیز کردن از شادیهاى غافلانه، و از کارهاى پشیمانى آور. علم بر عقل کسى که فرزانه است مى‏افزاید، و در آموزنده خویش صفات پسندیده پدید مى‏آورد ... و آزمندى را فرو مى‏نشاند، و مکر را از میان مى‏برد، و بخل را مى‏کشد، و جانور وحشى آزاد را اسیر مى‏کند، و راه راست دور از دسترس را نزدیک مى‏سازد.
  21. ریاست دوستى آفت علما - الامام علی «علیه سلام »: آفة العلماء حبّ الریاسة. امام على « علیه سلام »: آفت علما ریاست دوستى است.که علماء را به ورطه بی عملی می کشاند.
  22. علماء و دانشمندان بی عمل یهود، قبل از بعثت پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله، مردم را به ایمان آوردن به آن حضرت دعوت مى‏کردند و بشارت ظهور حضرت را مى‏دادند؛ امّا پس از بعثت، خودشان ایمان نیاوردند و حتّى بعضى از آنان به بستگان خود که اسلام آورده بودند، توصیه مى‏کردند که مسلمان بمانند؛ ولى خودشان اسلام نمى‏آوردند.
  23. حسرت عالم بی عمل در دنیا وآخرت - در روایات آمده است: دانشمندى که دیگران را به بهشت دعوت کند، ولى خودش اهل جهنّم باشد، بزرگ‏ترین وسخت‏ترین حسرت‏ها را خواهد کشید.  
  24. در این آیه قرآن مى‏فرماید: حقّ تلاوت و دعوت دیگران، عمل خود انسان است. در روایات نیز به این اصل اشاره شده است؛
  25. با عمل مردم را دعوت کنید نه تنها با گفتار -از جمله: امام صادق علیه سلام فرمود: «کونوا دعاة النّاس باعمالکم و لاتکونوا دعاةً بالسنتکم» با اعمال خودتان مردم را دعوت کنید، نه تنها با گفتار. از حضرت على علیه سلام نقل شده است که فرمود: سوگند که من شما را به کارى دعوت نمى‏کنم، مگر آنکه خودم پیشگام باشم و از کارى نهى نمى‏کنم، مگر آن که خودم قبل از شما آن را ترک کرده باشم.
  26. عالم ابتدا به تعلیم خود بپردازد - همچنین آن حضرت مى‏فرماید: هرکس خود را امام دیگران قرار داد، ابتدا باید به تعلیم خود بپردازد. چنانکه خداوند در جاى دیگر مى‏فرماید: «کبر مقتاً عند الله أن تقولوا ما لاتفعلون»
  27. درود برعالمان با عمل - امام کاظم علیه سلام فرموده‏اند: «طوبى للعلماء بالفعل و ویل للعلماء بالقول» درود بر عالمانى که به گفته خود عمل مى‏کنند و واى بر عالمانى که فقط حرف مى‏زنند.

 

  1. عالمان بی بهره - . عالمان بى عمل‏ الف) در قرآن: عالم بى‏عمل، به الاغى تشبیه شده است که بار کتاب حمل مى‏کند؛ ولى خود از آن بهره‏اى نمى‏برد.
  2. عالم بی عمل چراغی که برای خوش هم نمی سوزد - ب) در روایات: * رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: عالم بى‏عمل، مثل چراغى است که خودش مى‏سوزد (و بهره‏اى نمى‏برد) ولى دیگران از نورش استفاده‏ها مى‏برند.
  3. تیر انداز بدون کمان - * رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: عالم بى‏عمل، چون تیرانداز بدون کمان است.
  4. چراغ بر پشت بان - * عیسى علیه سلام فرمودند: عالم بى‏عمل، مثل چراغى است بر پشت‏بام که اتاق‏ها تاریک‏اند.
  5. عالم بی عمل درخت بی ثمر - * على علیه علیه سلام فرمودند: عالم بى‏عمل، همچون درخت بى‏ثمر و گنجى است که انفاق نشود.
  6. عالم بی عمل چو باران برسنگ - * امام صادق علیه سلام فرمودند: موعظه‏ى عالم بى‏عمل، چون باران بر روى سنگ است که در دلها نفوذ نمى‏کند.
  7. عالم بی عمل همچو تشنه کنار دریا- ج) در کلام اندیشمندان:گرسنه‏اى است که روى گنج خوابیده. تشنه‏اى است بر کنار آب و دریا. طبیبى است که خود از درد مى‏نالد. بیمارى است که دائماً نسخه درمان را مى‏خواند، ولى به آن عمل نمى‏کند. منافقى است که سخن و عملش یکى نیست.
  8. عالم بی عمل پیکری بی روح - پیکرى است بى‏روح. زنبورى است بى‏عسل.
  9. عالم با عمل باعث گسترش بصیرت می شود؛ مغز وفکرش را هدف قرار می دهند ؛ مثل آیت الله مطهری به وسیله فرقه فرقان ! 
  10.  نقش عالمان دین در نجات جامعه‏ - موضوع: کمک رسانى و خدمت رسانی و دلسوزی و در میدان بود عالم با عمل است  ! امام عسکرى (علیه سلام) مى‏فرماید: «الفقیه» مجتهد جامع الشرایط «من» کسى است که «انقذ الناس» مردم را نجات بدهد، «من شر اعدائهم». ممکن است کسى استاد دانشگاه، پروفسور یا آیت الله باشد، اما هیچ مشکلى را حل نکند.
  11. عالم با عمل فقیه است مردم را از شر دشمنان نجات بدهد. امام عسکرى (علیه سلام) مى‏فرماید: فقیه کسى است که مردم را از شر دشمنان نجات بدهد. به حق باید گفت: امام بود که در دهه‏ى فجر و قبل از دهه‏ى فجر مقدماتى که جور کرد، باعث شد که ایران را از شر آمریکا و از شر شاه نجات بدهد. «الفقیه من انقذ» «انقاذ» یعنى نجات دادن. «انقاذ غریق» یعنى غرق دارد مى‏شود، نجاتش بده. «الفقیه» فقیه وعالم با عمل کسى است که‏ نجات دهنده باشد؛ دلسوز باشد؛ خدمت گذار جامعه مسلمانان باشد ؛ در عمل درس توحید دهد ؛ این عالم با عمل است؛
  12. ولی عالم بی عمل را تلنگر هم به اش نزنند هیچ کدام اینها وهیچ کسی از این ها تعرضی هم بر آنها نشده ؛ خضرت امام ما را زنده زنده سر از بدنش جدا کردند.
  13. «السَلامُ عَلَیکَ‏ یا ابا عَبدِالله‏ وَ عَلَى الارواحِ الَّتى حَلَّت بِفَنائِک عَلَیکَ مِنِّى سَلامُ الله ابَداً ما بَقیتُ وَ بَقى اللَّیلِ وَ النَّهار وَ لا جَعَلَهُ الله آخِرَ العَهدِ مِنِّى لِزیارَتِکُم السَلامُ عَلَى الحُسَین وَ عَلى عَلى بنَ الحُسَین وَ عَلى اولادَ الحُسَین وَ عَلى اصحابَ الحُسَین وَ رَحمَهُ الله وَ بَرَکاتُه»
  14. «اللّهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم‏»

 

    

  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی