پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

               بسم الله الرحمن الرحیم

             اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. جلسه نهم تفسیرسوره یس:حضرت استاد آیت الله مظاهری8/10/1389چهارشنبه 23محرم.
  2. انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى‏ وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فی‏ إِمامٍ مُبینٍ (12)
  3.  دبروز گفتم مساله معاد یک چیزی است که قرآن روی آن خیلی تکرار دارد و هیچ موضوعی را این قدر قرآن روی آن اهمیت نداده است 1400آیه راجع به معاد روز قیامت
  4. لذا تقاضا کردم از همه شما این که به یاد مرگ و قبر و برزخ و قیامت خیلی باشید نیروی کنترل کننده است
  5. برای انسان و یک تو دهنی توی دهان شیطان درون و شیطان برون و غفلت که بدترین صفات است که آدم را جهنمی می کند این مرگ یاد قبر و قیامت این غفلت را کم می کند
  6. دیگر کم کم برسد به آنجا دائم التوجه باشد دیروز می گفتم که معاد از نظر قرآن معاد جسمانی است یعنی ما صف محشر که می آییم با همین جسم و روح و قرآن بیش از هزار جا اسرار دارد روی همین که ما با جسم وارد صف محشرمی شویم
  7. آن کسانی که خوب هستند و بهشت می روند هم لذت جسمی دارند و هم لذت روحی و آنهایی هم که بد هستند و جهنم می روند هم الم جسمی دارند و هم الم روحی و قرآن در بیش از هزار آیه به این مطلب گوش زد می کند و لازم هم نیست که ما خصوصیاتش را بدانیم نمی شود هم که بدانیم
  8. آنچه که هست این است که قرآن گفته، صادق مصدق گفته ما هم باید بگوییم چشم .
  9. مطلب دوم راجع به نامه عمل است وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ ...  یعنی آنچه انسان در این دنیا انجام می دهد این در روز قیامت موجود می شود.
  10. این نامه عمل دو سه تا معنا دارد :یک معنا این که قرآن چندین جا دارد این که روایات فراوان داریم همه مردم هم می دانند از بس برایشان گفته شده
  11. این که همیشه دو تا ملک روی شانه راست و چپ ما است و اعمال خوب و بد ما را می نویسد  ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتیدٌ 26 اگر هم مثال بخواهم بزنم البته مثال صد در صد با این مثل نمی خواند اما مثل ضبط صوت . ضبط صوت که در مقابل انسان است اگر دیگر عکس برداری هم بکند هر چه انسان بگوید و هر کار که انجام بدهد عکس برداری می شود
  12. و این ملک رقیب و عتید که قرآن می فرماید همیشگی هم نیست در روایات داریم که رقیب و عتید که دیروز بودند امروز نیستند اول اذان صبح هم با هم عوض و بدل می کنند آنها می روند و اینها می آیند.
  13. می گفت به یک اهل دلی در حرم مطهر امیر المومنین گفتم که اذان صبح شده یا نه ؟ او گفت مگر نمی بینی ملائکه رقیب و عتید که برای ما بودند رفتند رقیب و عتید تازه دارند می آیند ، آمدند.
  14. آنهایی که دارای کشف و شهود هستند می بینند دائما می بینند با ملائکه رفیقند.
  15. خب این یک نامه عمل است که در روز قیامت این نامه عمل را ، این ضبط صوت را به انسان می دهند اگر آدمهای خوبی هستند به دست راستشان می دهند
  16. و اگر آدمهای بدی هستند به دست چپ آنها داده می شود و اگر خیلی بد هستند به دست چپشان می دهند اما دست ها قفل شده از عقب ،
  17. یعنی یک رسوایی وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ ...  یعنی آنچه در دنیا به دست آوردید ما نوشتیم و در روز قیامت به شما می دهیم.
  18. یک معنای دیگه وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ ... نامه عمل به معنای تجسم عمل که لفظ نکتم را با آن اولی می سازد و این ما قدموا با دومی این که انسان هر کاری که در این دنیا انجام بدهد یک صورت خاصی به خود می گیرد به تناسب عمل
  19. اگر آن اعمال ما خوب است بصورت خوب اگر اعمال ما بد است بصورت بد به این می گویند تجسم عمل. قرآن در این باره خیلی آیه دارد . یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً 27 در روز قیامت هر چه خوب و بد موجود است و یک رسوایی برای آدمهای بد قرآن میگه مرتب میگه ای کاش بین من و اعمال من فاصله بود و مردم نمی دیدند
  20. این رسوایی را .قرآن می فرماید که می ترسانمت رئوف و مهربان هستم به تو می گویم این ها هست در آینده مواظب باش نداشته باشی خوبش را داشته باشی این هم معنای دوم آن می باشد
  21. معنای تجسم نامه ی عمل این است که این هم قرآن زیاد دارد این کلمه و وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ ... این آثار یک معنای دیگر دارد و این که هر چه انسان به جا بیاورد روی هویت انسان تاثیر دارد
  22. اگر کارهای خوب باشد انسان را در انسانیت شکوفا می کند بعد وقتی که به صف محشر می آید یک نور همه جا را نورانی می کند یک انسان کامل . هاؤُمُ اقْرَؤُا کِتابِیَهْ 28 بیاید ببینید که من در دنیا زحمت کشیدم یک انسان کامل شدم
  23. اما اگر اعمال بد باشد روی هویت انسان اثر می گذارد علی اعوذ بلالله ظلم زور و توهین روی توهین ،غیبت روی غیبت ، گناه روی گناه ، انسان را بصورت سگ در می آورد می آید صف محشر بصورت سگ میشناسند او را و در حالی که او را می شناسند اما صیرتا یک سگ است
  24. قرآن خیلی در این باره صحبت دارد من جمله وَ کُلَّ إِنسانٍ أَلْزَمْناهُ طائِرَهُ فی‏ عُنُقِهِ وَ نُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ کِتاباً یَلْقاهُ مَنْشُوراً 29
  25. در روز قیامت شانش به گردنش می باشد یعنی هویدا می شود به آن صورتی که در دنیا برای خودش درست کرده است. چه خوش می گوید
  26. مرحوم صدر المتعلهین در اصفار می فرماید که تناسخ غلط است هر کس که می گوید حرف بی جا می زند که تازه هم دارند روی آن تبلیغ می کنند تناسخ غلط است
  27. اما قرآن یک تناسخ عجیبی دارد و آن این است که انسان الآن آدم بصورت آدمیت اما سیرتا انسان است یا نه دیگه در روز قیامت محشور می شود
  28. وا مصیبت اگر چشم بینا هم در این دنیا باشد بهش که نگاه می کنند می بینند که سگ است آنها می شناسند اهل دل آنهایی که چشم تیز بین دارند فَکَشَفْنا عَنْکَ غِطاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدیدٌ30آنهایی که چشم تیز بین در این دنیا دارند می بینند که این آدم است یا حیوان این هم تجسم به سه معنا
  29. و یک جمله دیگه هم هست آثارَهُمْ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فی‏ إِمامٍ مُبینٍ (12) روایات اهل بیت معنا کرده این که این ها برای روز قیامت است در همین دنیا اهل بیت (علیه السلام) هر این سه تا نامه عمل را می دانند  وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ 31 ای انسان هر چه می خواهی بکن اما توجه داشته باش  در محضر امام زمان هستی ، در محضر خدا و پیغمبر و ائمه طاهره هستی و هر چه انجام دهی آنها حاضر و ناظر و آنها می دانند ،آنها می بینند.
  30. این امام مبین را یعنی امیرالمومنین ، یعنی در زمان ما امام زمان و اما غیر از شیعه سنی ها معنا کردند کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فی‏ إِمامٍ مُبینٍ همان تکرار وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ ... است یعنی در روز قیامت در علم خدا همه چیز هست و بصورت این سه تا نامه عمل که گفتم در می آید
  31. یکی آن نامه ای که رقیب و عتید تهیه کرده اند یکی هم آن تجسم عمل که ذلِکَ بِما قَدَّمَتْ أَیْدیکُمْ 32 خودمان گرو فرستادیم و یک نامه عمل هم به نام هویت انسان که دست خود انسان است می تواند هویتش را یک انسان کامل بکند می تواند هویتش را علی اعوذ بلالله حیوان .
  32.  روایت داریم من روایت را ندیدم صدر المتعلهین در اصفار نقل می کند که می آید صف محشر و قبیح تر از هر میمونی ،قبیح تر از هر خوکی ، این طوری می آید صف محشر .
  33. شما ها می آیید صف محشر یک انسان انشاالله زیر لوای حمد در خدمت یک انسان کامل امیرالمومنین و امیرالمومنین از آنچه که در دنیا به جا آوردید و حوض کوثر شده از آن آب به شما می دهد می خورید انشاالله .
  34. خدایا به حق این قرآن و عظمتش ،خدایا به حق این قرآن و اهل بیت (ع) ،خدایا توجه به این گونه مطالب همیشه به ما به زن و بچه ما به خویشان ما به جامعه ما عنایت بفرما –
  35. الهی آمین –خدایا دشمنان اسلام همه نابو بفرما – الهی آمین.
  36. 26-ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتیدٌ  (18ق)
  37. 27- یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ أَمَداً بَعیداً وَ یُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (آل عمران30)
  38. 28- فَأَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمینِهِ فَیَقُولُ هاؤُمُ اقْرَؤُا کِتابِیَهْ (19) وَ أَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِشِمالِهِ فَیَقُولُ یا لَیْتَنی‏ لَمْ أُوتَ کِتابِیَهْ (الحاقه25)
  39. 29- وَ کُلَّ إِنسانٍ أَلْزَمْناهُ طائِرَهُ فی‏ عُنُقِهِ وَ نُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ کِتاباً یَلْقاهُ مَنْشُوراً 29(الاسراء13) 30- اقْرَأْ کِتابَکَ کَفى‏ بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسیباً ( الاسراء14) لَقَدْ کُنْتَ فی‏ غَفْلَةٍ مِنْ هذا فَکَشَفْنا عَنْکَ غِطاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدیدٌ ( ق22)
  40. 31- وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ( التوبه105)
  41. 32- ذلِکَ بِما قَدَّمَتْ أَیْدیکُمْ وَ أَنَّ اللَّهَ لَیْسَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبیدِ ( آل عمران182) ذلِکَ بِما قَدَّمَتْ أَیْدیکُمْ وَ أَنَّ اللَّهَ لَیْسَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبیدِ (الانفال51)  اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی