پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

    بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم – شنبه 22/7/ 1402- 28 ربیع الاول 1445

جلسه 42- بصیرت در قرآن و نهج البلاغه – عوامل و منابع رشد بصیرت استاد سالک

السلام  عَلَیْکُمْ یا أهلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ ..سلام برشما،ای خاندان نبوّت !

  1. مواری زیاد از خضلت ها منفی از عوامل رشد بصیرت در قرآن ونهج البلاغه آقایمان امیر المومنین آمده که در یک یا دوجلسه بسنده نمی کند ! حال به موردی از آنها اشاره می کنیم در بحش دوم بحث نفاق –آیه 8 و آیه 15 سوره البقره
  2. وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنینَ (8)

ایمان به مبدأ و معاد، دو اساس براى ایمان است. «آمَنَّا بِاللَّهِ‏ وَ بِالْیَوْمِ‏ الْآخِرِ»

خداوند از درون انسان، آگاه است. «وَ ما هُمْ‏ بِمُؤْمِنِینَ‏»

اللَّهُ‏ یَسْتَهْزِئُ‏ بِهِمْ‏ وَ یَمُدُّهُمْ‏ فِی‏ طُغْیانِهِمْ‏ یَعْمَهُونَ «15» ‏

کیفرهاى الهى، متناسب با گناهان است. در برابر «إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ»، «اللَّهُ‏ یَسْتَهْزِئُ‏ بِهِمْ‏» آمده است.

خداوند به حمایت آمده و پاسخ مسخره‏ى آنان را مى‏دهد.) «اللَّهُ‏ یَسْتَهْزِئُ‏ بِهِمْ‏»

استهزا، اگر به عنوان پاسخ باشد، مانعى ندارد. نظیر تکبّر در مقابل متکبّر. «اللَّهُ‏ یَسْتَهْزِئُ‏ بِهِمْ‏»

از مهلت دادن وزیاده بخشى‏هاى خداوند، نباید مغرور شد. «یَمُدُّهُمْ‏ فِی‏ طُغْیانِهِمْ‏»

سرکشى و طغیان، زمینه‏اى براى سر درگمى‏هاست. «فِی‏ طُغْیانِهِمْ‏ یَعْمَهُونَ‏»*

مسئله رهاکردن کفّار به حال خود که از جمله‏ى «ذَرْهُمْ» استفاده مى‏شود، به خاطر سرکشى خود آنان است، وگرنه خداوند ابتدا براى هدایت همه‏ى انسانها، پیامبر فرستاده و کسى را به حال خود رها نکرده است. چنانکه این مطلب بارها در قرآن مطرح شده است. از جمله: «وَ نَذَرُهُمْ فِی طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُونَ»، آنان را رها مى‏کنیم تا در سرکشى خود سردرگم شوند و در جاى دیگر مى‏فرماید: «وَ یَمُدُّهُمْ‏ فِی‏ طُغْیانِهِمْ‏» آنان را در سرکشى کردن مهلت مى‏دهیم.

طغیانگرى، انسان را سرگردان مى‏کند. «فِی‏ طُغْیانِهِمْ‏ یَعْمَهُونَ‏» «إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ اللَّهُ‏ یَسْتَهْزِئُ‏ بِهِمْ‏» (مى‏گویند:) ما (آنها) را مسخره مى‏کنیم، خداوند آنها را مسخره مى‏کند.

«طَبَعَ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ»* خداوند بر دل‏هاى آنان مهر زده است؛ «لا یَفْقَهُونَ» آنان شناخت ندارند: «لا یَعْلَمُونَ» آنان نمى‏دانند؛ «لَکاذِبُونَ» آنان دروغ مى‏گویند؛ «ما یَشْعُرُونَ» آنان درک ندارند؛ «الْمُفْسِدُونَ» فسادگرند؛ «فِی‏ طُغْیانِهِمْ‏ یَعْمَهُونَ‏» در سرکشى خود سر درگمند؛ «ما کانُوا مُهْتَدِینَ» آنان هدایت یافته نیستند؛ «لَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ» خداوند هرگز آنان را نمى‏بخشد.

  1. از این دو آیه شریفه صفات زشت منافق را بیان می کند  که  منافق ایمان به مبدأ و معاد ندارد. مسخره‏ گی دارد، استهزا، و غرور، تکبر می کند ، سرکشى و طغیان و دروغ گویی صفات بارز منافق است؛ که خدا و آیین دین خدا ونبوت و قرآن را به مسخرگی  می پندارند .
  2. در عوض این صفات زشت منافق ومنافقین .خدا اینها را مسخره می کند ودر غفلت وجهل نگهشان می دارد ! بحث مفصلی در این مورد برای ما هست که عمده آن  را در اشقال فلسطین و بیت الاقضاء  بای جستجو کرد که عمده  گرفتاری مسلمین سر منشآ ش است. که سر گره  و باز کردن  آن  رشد بصیرت وشناخت عوامل و موانع رشد بصیرت را می طلبد..
  3. در رشد بصیرت وعدم رشد یصیرت انسانها با راهکار هایشان چند گروه هستند
  4. یک گروه با رشد یصیرتاز انسانها با راهکار رشد بصیرت  گره گشایی هستند با تقوی ومتقین با عمل کرد مرد میدان  کسى که خداوند نزد او بزرگ است و اللّه اکبر را با تمام وجود مى‏گوید، دنیا نزد او کوچک است و از هیچ ابر قدرتى نمى‏ترسد. چنانکه از جمله صفات متّقین در خطبه همام نهج البلاغه مى‏خوانیم: «عظم الخالق فى انفسهم فصغر ما دون ذلک» در وجود پرهیزگاران، خداوند هستى بخش بزرگ است و غیر او کوچک.
  5. یک گروه دیگربا رشد یصیرت از انسانها با راهکار رشد بصیرت  گره گشایی انسان های پرهیز کاری هستند که قرآن می فرماید این پرهیزکاران کسانی هستند که حیله‏ى بدخواهانه‏ دشمنان هیچگونه آسیبى به آنها نرساند. که همانا خداوند به آنچه انجام مى‏دهند احاطه دارد. بطور منظم و منسجم در بصیرت و آگاهی قابل توجه ، در قرآن این گونه بصیرت را مورد بحث قرار مى‏گیرد از اول تا آخر آیه صفات انسان‏ با تقوى‏ را بیان می کند. «آمَنَّا بِاللَّهِ‏ وَ بِالْیَوْمِ‏ الْآخِرِ» آیه 177بقره ..
  6. راهکار رشد بصیرت و گره گشایی با بیان دیگر یک گروهی از انسانها جامعه هستند که  تمام اسلام را با تمام احکام و دستورات الهی پذیرفته خود را در محیط و میدان زندگی به تمام توان خود را  وقف تعالیم ارزش مند اسلام کرده. تا عاقبت خود و بشریت را برای رسیدن کمال الهی سوق دهند .
  7. در مقابل چهار دسته بالا، دسته ای درتلاش عدم بصیرت جامعه هستند؛  کل گروه کافران در مقابل کل اسلام  قرار دارند  اعم از سکولار ها، لیبرالیسم ، سوسیالیسم ، ناسییو نالیسم ، پیگانه های دین ستیز ، رسانه های امپراتوری غرب در مقابله با جهان اسلام و.... همه همه  در برابر اسلام و موانع رشد بصیرت بشریت هستند..  اینها در مقابل‏ سخن حقّ، هیچ دلیل و منطقى وجود ندارد. اینها کافران‏ به جاى حلّ مسئله و پذیرش حقّ، براى حذف موضوع حقّ و مردان حقّ اقدام مى‏کنند. الَّذِینَ کَفَرُوا لِیُثْبِتُوکَ أَوْ یَقْتُلُوکَ أَوْ ..
  8. دسته ای مشرکین هم درعدم بصیرت ومانع بصیرت جامعه اند . درمقابل اسلام ناب محمدی : آیه قرآن بیانگر آن است که پیروى از شیطان و رهبران شیطان صفت‏ موجب آلودگى جامعه به شرک‏ و گناه است و این‏گونه پیروى سرچشمه فساد مى‏باشد. در آیه 100 سوره نحل مى‏خوانیم: «إنّما سُلطانه عَلى الَّذینَ یَتَولَّونه و الّذین هُم بِه مُشرِکون» «تسلط شیطان تنها بر کسانى است که او را به سرپرستى خود برگزیده‏اند و آنها که او را شریک خدا در اطاعت و بندگى قرار داده‏اند.» این آیه بیانگر آن است که پیروى از شیطان و رهبران شیطان صفت‏ موجب آلودگى جامعه به شرک‏ و گناه است و این‏گونه پیروى سرچشمه فساد مى‏باشد. ومانع رشد بصیرت می گردد.
  9. بدتر از دسته کافران و مشرکان منافقین هستند ، منافق دو چهره است با مسلمانان مسلمان وبا یهودیان یهود ؛ چهره روشن نمی کند ؛ مسخره می کنند تنها خطرناکترین گروه که در مقابل اسلام می ایستند با جمعیت مسلمان مخالفت  دارد و با کفر  رفاقت، افراد هزار چهره منافقین هستند!  به جمیع الحیل والخدعه

چند چهره منافقین در نهج البلاغه :

  1. 1-نفوذ کننده در جامعه وجمع مسلمین  و خط ویژ کشیدن برای اسلام ومسلمین ،غالبا اینها شناخته نشده اند  و شناختن منافقین کار سختی است .
  2. 2- می گویند ایمان آورده ایم ولی دروغ می گویند
  3. 3- با این اعمال زشتشان تلاش می کنند که خدارا ذلیل کنند ، ولی با 5000هزار عرفان جدید خدا را نمی توانند فریب دهند . ولی مردم را از مسیر حق جدا می کنند . این ها حیاط شان در آب گل آلود  است . اگر آب صاف شود اینها میمیرند >
  4. 4- نفاق یک گونه بیماری مثل اعتیاد وفرد معتاد هستند .بیشتر دوگانه گی  روح وجسم دارند ! در فضای ناهما هنگی زندگی می کنند ودر دل یک بیماری خاض به سر می برند! مانند روح الله فرزام  مریض که شناخت ومعالجه اینها کار سختی است . یک راه بیشتر ندارند جز اعدام
  5. 5- کار اصلی اینها دروغ بستن به خدا و انبیاء  واولیاء اللهی  وقرآن وپیر وپیامبر وانگ زدن به افراد شایسته!
  6. 6-ادعای اصلاح می کنند ولی در عمل وحقیقت فساد و دویت دارند! تیشه به مبانی اصلی می زنند ! چون غدیرخم درش شبه ایجاد می کنند! ونیت های عجیب وغریب دارند ..
  7. 7-خودشان را عاقل و هوشیار و مردم  وانسانها  وبقیه مردم را سخی وساده لوح وخوش بارور می دانند! می گفتد که علماء اصفهان را میاوریم تاییدشان می کنیم وبعد خرشان می کنیم و نیت های مان را پیاده می کنیم  !
  8. 8-گاهی روحانیت را ابزار پلید خودشان قرار می دهند  تا نانی که خودشان را در بیاورند !
  9. برای نمونه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چنان یک ساوکی خود را به حضرت آیت الله خادمی معرفی کرده بود ودر کار نفوذ تبهور پیداکرده بود که حاج آقای خادمی  پرونده قطور جرایم او را باورش نمی شد که ایشان  ساوکی قهار باشد می گفت مگر میشود کسی که همه خمس  خود را پرداخت می کند چنین باشد ! در حالی شبکه نفوزی بود و آقا باور نمی کرد !  باید ما خودمان را غافل نکنیم !
  10. نمونه دیگر درشهرمقدس قم وحمله شاه به حوزه علمیه  ودر منزل آسید احمد خونساری  ضف اولی های جماعت ساوکی ها بودن که مفضل آن قضیه را ازحضرت استاد سالک می فرمودند ؛ باید شنید  ودر تاریخ یادشت کرد که برای اینکه بتوانند حضرت استاد تبلیغ ورسالت خود بیان کنند وآگاهی برسانند ازروضه حضرت زهرا علیه السلام شروع  و سحبت های مربوطه در 15 خرداد و  حمله ساواکی ها در منزل آیت الله خونسارای وزد وبند وحادثه  در مدرسه فیضیه قم  وشروع بگیر بگیر ساوک که  اولین سر چشمه بیداری وبصیرت جنایات سلطنت پهلوی که ثبت شده است. آدمهای منافق چه جوری در عرض 5 یا شش دقیقه منویات خودشان را بر ملا می کنند. وضربه کاری  با نیت های شوم خودشان را برجامعه ومردم اعمال می نمایند!
  11. 9- هر روز وهر ساعت به مناسبت هر جلسه رنگ عوض می کنند چه بسا در میان روحانیت هم هستند که طرف یک مرتبه لباس روحانیت را کنار گذاشت ونیات شوم خودش را برملا کرد!
  12. 10- بنام اسلام جلسه می گیرند و مسخره میکنند و چنان که در حال حاظر یک هفته هست که فلسطینی ها زیر بمب وموشک قرار گرفته اند حتی آب آنهارا قطع کرده اند ودر فشارمواد غذایی  هستند و رژیم کودک کش کودکان بی گناه را می کشد واین جماعت منافق  یک کلمه نمی گویند         
  13. 11حال باید گفت که ریشه نفاق کجاست ونفاق از کجا سر نخ می گیرد؟
  14. شیرینی پیروزی های اسلامی را در قالی حکومت می بینند شدیدن ناراحت می شونند!
  15. ریشه نفاق فقدان شخصیت وشهادت طلبی امت خدای جوی را نظاره می کنند ودر برابر روی حق  جبهه مخالف می گیرند چشم دیدن پیروزی حق را نمی توانند تحمل کنند! لذا برای نمونه  واقعیت هارا باید گفت  در جبهه های  نبرد 8 ساله از آمبولانس انتقال مجروحین به اسم امدادگری از همراه مجروحین حمل اصلحه می به طرف شهرها مثل اصفهان برای نیات شوم خودشان  چون قدرت مقابله با حق را نداشتند وندارند وکم بود شخصیت دارند ! در نتیجه گروهای زیر زمینی تشکیل  میدهند!
  16. کلید واژه یعمهون در 7 جای قرآن آمده باید در آیات آن تدبر وتفکرکرد برای رشد بصیرت وموانع رشد بصیرت البقرة : 15 اللَّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ یَمُدُّهُمْ فی‏ طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُون‏ - انعام 110 – اعراف 186- یونس11- الحجر 72- مومنون 75- النمل
  17. - تمامی موارد یالا در عدم رشد بصیرت - تحیرات ، کوردلی تاریخی عدم بصیرت ؛ سرگردنی ؛ پس گرایی؛ برای جبران رنگ عوض کردن ، مواردی است که فرهنگ منافق را به ما می نمایاند که ازموانع رشد بصیرت می با شد.
  18. فرهنگ عدم رشد بصیرت منافقین را در کلام مولی مان امیراالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه خطبه 210 بند 3 وخطبه 194 از اول تا آخر بخوانید و احادیث پیامبر اکرم در عمل کرد منافقین  وضررات غیر قابل جبرانی که منافقین از آن زمان تا به حال برما وارد کردند وشهیدانی که از ظریق منافقین ما داده ایم    
  19.  منافق تظاهر به ایمان دارد ونقاب اسلام بر چهره زده نه ازگناه می ترسد و ازروی عمد به پیامبر دروغ  نسبت می دهد !که اگر مردم مدانستند گوش نمی دادند ! یا علی این مردم قدرت بصیرت ندارند !
  20. مرد منافقى که اظهار ایمان‏ مى‏کند، و اسلام‏ او ساختگى است، از ارتکاب هیچ گناه رو گردان نیست .اگر مردمان بدانند که او منافق‏ و دروغگو است، چیزى از گفته او را نمى‏پذیرند . ولى مى‏گویند: از اصحاب پیامبر «صل الله علیه وآله » است که او را دیده و از او حدیث شنیده است ..
  21. الامام علی «علیه السلام »: .. انّما أتاک بالحدیث اربعة رجال لیس لهم خامس: رجل منافق مظهر للایمان، متصنّع بالاسلام، لا یتأثّم و لا یتحرّج، یکذب على رسول اللّه «صل الله علیه وآله » متعمّدا؛ فلو علم الناس انّه منافق کاذب لم یقبلوا منه ..لذا هرحرفی که از حلقوم کسی درآید باید دید ریشه اش کجاست ضرورت این بحث (موانع بصیرت منافقین ) دراین جاست که به ما خیلی هشدار می دهد!
  22. حضرت استاد تقاضا دارند که برای بیشتر شدن فهم مقاصد منافقین به خطبه 194  از اول تا آخر بیش از 40 خصوصیت از سیمای منافقین می شمارد در این جا چند جمله از حدیث مذکوررا میاوریم تا در عدم رشد بصیرت را در منا فقین بیشتر بشناسیم.!
  23. أُوصِیکُمْ‏ عِبَادَ اللَّهِ‏ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أُحَذِّرُکُمْ أَهْلَ النِّفَاقِ - اى بندگان خدا شما را وصیت مى‏کنم که از خداوند بترسید و از منافقان بر حذر باشید ..

فَإِنَّهُمُ الضَّالُّونَ الْمُضِلُّونَ وَ الزَّالُّونَ الْمُزِلُّونَ یَتَلَوَّنُونَ أَلْوَاناً- آنها گمراه هستند و شما را هم گمراه مى‏کنند آنها اهل لغزش مى‏باشند و شماها را هم مى‏لغزانند، آنها به رنگهاى مختلف در مى‏آیند

وَ یَفْتَنُّونَ افْتِنَاناً وَ یَعْمِدُونَکُمْ بِکُلِّ عِمَادٍ - و فتنه‏اى دیگر مى‏کنند، مى‏خواهند به هر وسیله‏اى خود را به شما برسانند و شما را در دام خود بیفکنند.

وَ یَرْصُدُونَکُمْ بِکُلِّ مِرْصَادٍ قُلُوبُهُمْ دَوِیَّةٌ - دل‏هاى آنها بیمار و پر از مکر و فریب است، ولى چهره‏هاشان پاک وخوش اخلاق و خوش برخورد مى‏باشند،  

وَ صِفَاحُهُمْ نَقِیَّةٌ یَمْشُونَ الْخَفَاءَ - وَ یَدِبُّونَ الضَّرَاءَ وَصْفُهُمْ دَوَاءٌ - آهسته و بدون اینکه کسى آنها را مشاهده کند راه مى‏روند و خود را از انظار مخفى مى‏دارند،

وَ قَوْلُهُمْ شِفَاءٌ وَ فِعْلُهُمُ الدَّاءُ الْعَیَاءُ حَسَدَةُ الرَّخَاءِ - گفته‏هاى آنها شفابخش ولى کردار آنها بیمارى‏زا مى‏باشد، آنها بر زندگى خود حسد مى‏برند.

وَ مُؤَکِّدُو الْبَلَاءِ وَ مُقْنِطُو الرَّجَاءِ لَهُمْ بِکُلِّ طَرِیقٍ صَرِیعٌ - و گرفتارى ایجاد مى‏کنند و امیدها را قطع مى‏سازند.در هر راهى که گام نهى مشاهده مى‏کنى یکى بوسیله آنها بر زمین افتاده است، به هر جا بروى مى‏نگرى

وَ إِلَى کُلِّ قَلْبٍ شَفِیعٌ وَ لِکُلِّ شَجْوٍ دُمُوعٌ یَتَقَارَضُونَ الثَّنَاءَ وَ یَتَرَاقَبُونَ الْجَزَاءَ - یکى از آنها شفاعت مى‏کند و براى هر مصیبتى اشک مى‏ریزد، از مدح و ستایش خوششان مى‏آید و انتظار پاداش دارند.

إِنْ سَأَلُوا أَلْحَفُوا وَ إِنْ عَذَلُوا کَشَفُوا وَ إِنْ حَکَمُوا أَسْرَفُوا - اگر سؤالى بکنند اصرار مى‏ورزند و اگر آنها را منع کنى پرده‏ درى مى‏نمایند و اگر در کارى داور شوند اسراف و تعدى مى‏کنند،

قَدْ أَعَدُّوا لِکُلِّ حَقٍّ بَاطِلًا - آنها براى هر حقى، باطلى درست کرده‏اند

وَ لِکُلِّ قَائِمٍ مَائِلًا وَ لِکُلِّ حَیٍّ قَاتِلًا وَ لِکُلِّ بَابٍ مِفْتَاحاً - و براى هر راستى، کجى ایجاد نموده‏اند و براى هر درى، کلیدى ساخته‏اند

وَ لِکُلِّ لَیْلٍ مِصْبَاحاً یَتَوَصَّلُونَ إِلَى الطَّمَعِ بِالْیَأْسِ لِیُقِیمُوا بِهِ أَسْوَاقَهُمْ - و براى هر شبى چراغى افروخته‏اند. آنها از طریق طمع به یاس متوسل مى‏شوند، تا بازارهاى خود را رونق بخشند

وَ یُنْفِقُوا بِهِ أَعْلَاقَهُمْ یَقُولُونَ فَیُشَبِّهُونَ - و متاع خود را بفروشند، آنها مى‏گویند و مردم را به شبهه مى‏اندازند

وَ یَصِفُونَ فَیُمَوِّهُونَ قَدْ هَوَّنُوا الطَّرِیقَ - و تعریف و توصیف مى‏کنند و مردم را از حق منحرف مى‏سازند.

وَ أَضْلَعُوا الْمَضِیقَ فَهُمْ لُمَةُ الشَّیْطَانِ وَ حُمَةُ النِّیرَانِ‏  أُولئِکَ حِزْبُ الشَّیْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرُون‏ .... باید دانست تا وقتی دشمن شناس نباشیم  گرفتاریم

 

  1. این شخصیت های منافقین درعصر حاضر هستند که امروزه دنیا گرفتار آن است که دیگران و جامعه را گمراه کنند تا به مقاصد شوم خودشان برسند . ولیکن آن زمان دیگر گذشته است بیداری امت ها وجامعه آنها را از امیال شومشان نا امید گرداند . اسلام خواب راحت را از آنها گرفته آرامش ندارند. از مقاصدشان سلب گشته ،
  2. در یحث عالم بی عمل مفضل گفته شد که ازموانع رشد بصیرت است مراجعه شود ! ما اگر دین را خوب به مردم معرفی کنیم مردم فوج فوج عاشق شوند عاشق اسلام انسان در برابر قدرت خدا دادی ناتوان است همانا کسانى که به جاى خداى یکتا مى‏خوانید، هرگز نمى‏توانند مگسى بیافرینند، هر چند براى این کار اجتماع کنند، و اگر آن مگس چیزى از آنان برباید، نمى‏توانند از او بازستانند، طالب و مطلوب هر دو ناتوانند و در فهم این آیه مبارک بصیرت لازم  است رشد بصیرت همه گی ماست که منفقان فورا رنگ عوض می کنند استقامت ما لازم است. وهوالطالب و المطلوب
  3. یکی از دغدغه های استاد ازعدم رشد بصیرت  اساتید دانشگاها و یا استاد منافق است و شاگر بصیر می خواهد چه بسا شاگرد ایراد می گیرد استاد منافق  فورا بلا فاصله موضع  عوض می کند و می گوید منظور من این نبود  این است موضع نفاق تا جایی که بتواند امیال خود پیاده کند اگرنتوانست عقب گرد کند! وعدم کفایت سیاسی خود را بروض دهد همچو امجد  و مثل روحانی که در 25 مورد فتنه که برایش پرونده درست کرده اند مانند مسله بنزین .. حالا مردم نسبت به روحانیت و لباس روحانیت چه حالی پیدا میکنند ؟ بد بین می شوند!
  4. شنخت منافقین در حقیقت شناخت قصد آنهاست هر شایعه ای راه اندازی می کنند مقصود شوم دارند  مثل شایعه ای که برای حضرت امام رحمه ا.. می خواستند درست کنند می گفتند امام را دست نشانده انگلیسی ا ست وزیر نقشه  انگلیس است این انقلاب. برای  مقام معظم رهبری گفتند  سوار بر اسب سفید می شود ودارای ثروت آن چنانی است با بحث های سیاسی ونسبت های دروغ می خواند شخص مقام رهبری را بزنند!
  5. شناخت سیاست های منافقین در سد فی سبیل الله است . با امپرا طوری رسانه هاست که گفتند 15000 کشته صحیونیست در این چند روز بوده تبلیغات  ابزارهای مختلف مختلف .. وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً (نساء141)
  6. نتیجه بحث امروز فرهنگ منافقین مانع رشد بصیرت در جامعه است ! جمع بندی مانع رشد بصیرت مسأله منافقین است خدایا مارا ازمنافقین جدا کن  اللهی آمین    
  7. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی