پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

         بسم الله الرحمن الرحیم

         اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

        الف باء کتاب هفت گذینه:  گاف . نون 25  

  1. 7- هفت‏ ‏ دلیل لزوم نبوت :  1- چون انسان فراموشکار است باید یک هشدار دهنده داشته باشد و این هشدار دهنده انبیاءهستند.
  2. 2- انسان مسؤول است، پس نیاز به بیان مسئولیت‏ها دارد؛ در انسان استعدادهایى نهفت‏ه است انبیاء مسئولیت‏ها  را بیان و استعدادهارا شکوفا می کند.
  3. 3- انسان متحیر است. مى‏فهمد که اشتباه کرده است. قوانین دائم تغییر پیدا مى‏کند. به قانون‏ها تبصره مى‏خورد. متوجه کمبودها و نارسائى‏هایى متوجهمیشود و انسانى که گیج است، نیاز به انبیاء هدایت کننده دارد.
  4. 4- انسان موجودى فتنه انگیز است و جر و بحث و دعوا بوجود مى‏آورد. دو گیاه که نزدیک هم هستند، این دو تا با هم سبز شوند یا خشک شوند، باهم جر و بحثى ندارند. این از خصوصیات انسان است. چون در زندگى انسان جر و بحث، فتنه و درگیرى است. انبیاء همان داوران و قاضى‏هاى الهى هستند.
  5. 5- انسان جاهل است، پس نیاز به معلم دارد. و انبیاء همان معلمان بشر هستند. «وَ یُعَلِّمُکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» (بقره/ 151)
  6. 6- انسان مهمان است. انسان مهمانى است که در این خانه هستى دعوت شده است. «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون» (بقره/ 156) بناست به سوى خدا و به نام خدا و براى خدا برویم. به سوى بینهایت، به سوى کمال مطلق، انبیاء به این مهمان آدرس مى‏دهند.
  7. 7- انسان موجودى بى شکل است، ماده‏اى خام و قابل تربیت است. زمینى را که بناست روى آن ساختمان بسازند، مهندس لازم دارد. نبوت راهنمای هدفى است که از هفت‏ ‏ جاده مى‏توانیم به آن برسیم.
  8. 7-هفت‏ ‏ دى نهضت سوادآموزى : روزى است که امام بزرگوار، پیامى براى تاسیس نهضت سواد آموزى دادند. یک بخشى از قانون اساسى این است که هر کجا آموزش و پرورش نمیتواند برود نهضت میرود. بیش از صد نفر داریم که از نهضت سوادآموزى شروع کرده‏اند و الان در دانشگاه درس میخوانند و یونسکو هم یک مدالى براى نهضت سوادآموزى  فرستاده ,. زنان روستایى در جمهورى اسلامى با سوادهایشان سه برابر شدهاند. یک آموزشیار که وارد میشود مثل اینکه پیغمبر وارد شده. وقتى میخواسته برود، چقدر گریه کردهاند.ما آموزشیارهایى داریم که نماز روستا را آموزشیار ما یاد داده. مسائل انقلابى، کمک به جبهه، پیام انقلاب، دعوت به خدا. بنابراین حضور فرهنگى هم هست، نه فقط حضور سوادآموزى. انگیزه: در غرب انگیزه این است که با سواد کنیم تا بیشتر تولید کنیم. اما ما میگوییم با سواد کنید چون خود سواد رشد است. تولید مرحلهى دوم است.غرب مردم را براى خودشان نمیخواهند. مردم را براى تولد میخواهند. اما اسلام وقتى میگوید سواد منظورش این است که سواد براى رشد خودش خوب است. سواد براى قرب به خدا، سواد براى نجات، فرق است سواد براى استثمار یا سواد براى نجات.» دَعاکُمْ لِما یُحْییکُمْ» (انفال/ 24) به هر حال یکى از برکات نقلاب نهضت سوادآموزى بود که امام آنرا تاسیس کرد.
  9. 7-خانم نمونه هفت‏ ‏امام را درک کرد : یکى از زنهاى خوب نمونه حبابه است، زنى بود که عمر طولانى داشت یک روز حبابه رفت خدمت امام على (علیه السلام)و گفت علامتى نشان من بده که بعد از تو خلفاى حق را بشناسم، حضرت امیر (علیه السلام)رمزى را به ایشان داد و فرمود هر کس اینچنین بود او امام حق است، امام‏هاى دیگر به او حبابه احترام مى‏گذاشتند امام حسین (علیه السلام)مى‏رفت منزل این خانم حبابه براى او دعا مى‏کردند تا امام هشتم را درک کرد و وقتى هم از دنیا رفت امام رضا (علیه السلام)پیراهن‏اش را براى این بانو فرستاد که دفن کنند یک همچین زنى بود که عمر با برکتى را در خدمت اهل بیت بود.
  10. 7-هفت کلمه از نماز فروع دین : 1--: نماز اوّل وقت وسط جنگ‏ ابن عباس مى‏دید که حضرت على علیه السلام گاهى در وسط جنگ به آسمان نگاه مى‏کند.جلو آمد و پرسید: چرا به آسمان نگاه مى‏کنید؟حضرت فرمود: براى اینکه نماز اوّل وقت از دستم نرود.گفت: الآن شما در حال جنگ هستید. حضرت فرمود:از نماز اوّل وقت نباید غفلت شود، حتّى در میدان جنگ.
  11. 2- نماز اوّل وقت‏سال 58 در خدمت شهید بهشتى بودیم، عدّه‏اى از مهمانان خارجى هم حضور داشتند و ایشان گرم صحبت بودند. تا صداى اذان بلند شد، شهید بهشتى از حضّار معذرت‏خواهى کرد و گوشه‏اى سجّاده‏اش را انداخت و مشغول نماز شد.
  12. 3- سیره معصومین درباره نماز اول وقت‏امام رضا (علیه السلام)داشت مى‏نوشت. صداى اذان بلند شد قلم را انداخت، پیغمبر داشت با عایشه صحبت مى‏کرد، عایشه گفت تا صداى اذان مى‏آمد انگار ما دیگر زنش نبودیم.
  13. 4- نماز اول وقت امام حسین (علیه السلام)در روز عاشورا امام حسین از مستحباتش کم نکرد، اذان مستحب است، حسین جان روبروى جمعیت چرا؟ حالا از خیر این مستحب بگذر، نمى‏گذرم، اذان هم باید بگویم، اقامه هم باید بگویم، نماز را من باید با جماعت بخوانم، باید هم اول وقت بخوانم. یعنى امام حسین ذره‏اى از مستحباتش کم نکرد.
  14. 5- نماز اول وقت، نشانه‏ى شیعیان واقعى‏ «امْتَحِنُوا شِیعَتَنَا عِنْدَ مَوَاقِیتِ الصَّلَاه» (وسایل‏الشیعه/ ج 4/ ص 114) اگر مى‏خواهید ببینید شیعیان ما نمره‏شان چند است، ببینید نسبت به نماز اول وقت چطور است؟ تا به حال نذر کردید نمازتان را اول وقت بخوانید؟ نذر کردید که اگر نمازتان قضا شد، یک چند هزار تومان خودتان را جریمه کنید؟ امتحان کنید!!!
  15. 6- وصیت امام صادق درباره نماز اول وقتچى مى‏گویم؟ مى‏گویم قرآن مى‏فرماید فامیلى رنگ نجات نیست. امام صادق (علیه السلام)لحظات آخر عمرش بود فرمود همه فامیل را جمع کنید، دعوت کنید مى‏خواهم یک چیزى بگویم. همه جمع شدند. امام صادق چشم هایش را باز کرد و فرمود هر کس نماز را سبک بشمارد از ما نیست، ما شفاعتش را نمى‏کنیم. روایات زیادى داریم که دلتان را خوش‏ نکنید به این که من سیّدم. دلتان را خوش نکنید به این که من شیعه هستم. فقط دلتان را به این خوش کنید که چقدر ایمان دارید. چقدر عمل صالح انجام داده‏اید. وقتى قرآن مى‏گوید پسر نوح جهنمى است، زن پیغمبر جهنمى است دیگر ما باید تکلیف خود را بدانیم‏
  16. 7- من نماز را دوست دارم.امام حسین گفت «أنى أحب الصلاه» (لهوف/ ص 89) ظهر عاشورا مى‏گویند: على اکبر اذان گفت. امام حسین نمازش شکسته بود. چون دوم محرم رسید، دهم شهید شد. دوم تا دهم هشت روز است، در این سى و پنج، شش تا کلمه سى تا تیر به امام حسین رها کردند. یعنى هر یک‏ کلمه‏ «مالِکِ یَوْمِ الدِّین» یک تیر. «إِیَّاکَ نَعْبُد» یک تیر. این یعنى چه؟ آنوقت مى‏شود عزادار امام حسین نسبت به نماز، عاشق نباشد؟
  17. 7-هفت‏‏ سالگى  و نماز بخواند : پیغمبر فرمود: «مُرُوا صِبْیَانَکُمْ بِالصَّلَاهِ إِذَا بَلَغُوا سَبْعاً» (مستدرک/ ج 3/ ص 19) بچه‏هایتان هفت‏‏ ساله که مى‏شوند، دستور بدهید اینها کم کم نماز بخوانند. حدیث داریم تا سه سال بچه‏ات را آزاد بگذار. اولین کلمه‏ «لا اله الا الله» خیلى خوب. هفت‏‏ ماه و بیست روز رهایش کنید. حالا این هفت‏‏ ماه و بیست روز چه فرمولى است، من نمى‏دانم. یک رازى دارد. مثل اینکه دکتر مى‏گوید: این قرص را چهار ساعت بخور. این کپسول را شش ساعت بخور. این شربت را 24 ساعت بخور. دکتر رازش را مى‏داند. ما نمى‏دانیم. شما در ماشین که مى‏نشینى استارت که مى‏زنى، اگزوزش دود مى‏رود. مهندس مى‏فهمد. ولى بچه مى‏گوید: آقا تو چنین کردى، عقبش دود داد. این جلو و عقب چه رابطه‏اى با هم دارد؟ مهندس مى‏فهمد. نمى‏دانیم هفت‏‏ و ماه بیست روز چیست. ولى بعد از هفت‏‏ ماه و بیست روز، مى‏گویند: این کلمه را یاد بده. «محمداً رسول الله» (صلوات حضار) بعد وقتى نماز مى‏خوانى، او را کنار خودت بنشان، نماز شما را ببیند. ببیند. یعنى حرکات اثر مى‏گذارد. بعد کم کم صورتش را بشوى. یک ذره یک ذره به هفت‏‏ سالگى که رسید به او بگو: کم کم نماز بخواند. خودش هم مى‏خواند.
  18. هفت‏‏ تا هشت تا پسر ولی در نکبت : یک کسى به من گفت: شما دختر دارى؟ گفتم: بله. گفت: پسر ندارى؟ گفتم: نه. گفت: خدا به حق محمد و آل محمد یک پسر به تو بدهد. گفتم: خدا به حق محمد و آل محمد یک جو عقل به تو بدهد. (خنده حضار) تو عقلت نمى‏رسد. چه فرقى مى‏کند دختر و پسر که انسان فرق بگذارد؟ فکر مى‏کند آدم اگر پسر داشته باشد، سر پیرى به درد او مى‏خورد. اینقدر آدم داریم که هفت‏‏ تا هشت تا پسر دارد و در نکبت زندگى مى‏کند، و اینقدر آدم داریم با یک دختر تا آخر عمر زندگى‏اش راحت ... ما توحیدمان گیر دارد. ما خداپرستى‏مان گیر دارد. ما فکر مى‏کنیم که اگر تهران باشیم، وضعمان خوب است. اینقدر آدم در تهران گرسنگى مى‏خورد، و اینقدر آدم در روستاهاى دور زندگى راحتى دارد. فکر مى‏کنیم اگر دانشگاه رفتیم، تمام چراغ‏ها سبز. اگر پشت کنکور رد شدیم، خاکمان بر سر است. اینقدر آدم تحصیل کرده داریم که هزار تا مشکل دارد. و اینقدر آدم داریم که ... چیزهایى ما دیدیم. خیلى چیزها دیدیم.
  19. 7-هفت کلمه ازنهی ازمنکر فروع دین:1 گروهی خود را معاف می‏دانند به خاطر آنکه می‏گویند نهی از منکر موجب ضرر ما می‏شود در حالی که حدیثی از سنی و شیعه و از رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم ) نقل‏شده که: اذا اجتمعت حرمتان ترکت الصغری لکبری‏..آری گاهی صدها هزار نفر باید فدا شوند که جلو فسادی گرفته شود و در آنجا دیگر وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَةِ بقره/ 195.مطرح نیست؛ چون مسئله اهم و مهم است.
  20. 2 زندگى بى‏ارزشى : امام حسین (علیه السلام)می‏فرماید: قَالَ الْحُسَیْنُ (علیه السلام): أ لا ترون أن الحق لا یعمل به و أن الباطل لا یتناهی عنه لیرغب المؤمن فی لقاء الله محقاتحف العقول، ص 245. مختصر زندگى بى‏ارزشى همچون چراگاه خطرناک مگر شما مشاهده نمیکنید که بحق عمل نمیکنند و از باطل گریزان نیستند، باید مؤمن دل بدیدار پروردگار خود ببندد در حالى که طالب حق است. من مرگ را جز حیات و زندگى نمى‏بینم و زنده ماندن با ستمگران  جز بدبختى نیست ، مردم بنده دنیایند و دین بر سر زبانهاى آنها آویزان است آن را مى‏چرخانند بر محور زندگى خود، وقتى بوسیله بلا آزمایش شدند دین‏داران کم خواهند بود.
  21. 3 و در مقابل حر و آزادی ، می‏فرماید: من رأی سلطانا جائرا مستحلا لحرم الله ناکثا لعهد الله‏ بحار الانوار، ج 44، ص 381. هر که سلطان ظالمی را ببیند که آنچه را خدا حرام کرده حلال می‌کند و عهد خدا را زیر پا می‌گذارد
  22. 4 مسلمانان بی‏تفاوت : از بس مسلمانان بی‏تفاوت شدند همه خرابکاری ها را به خدا نسبت داده و گفتند: مقدر است، جبر الهی است؛ در حالی که‏ إِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‏ رعد/ 11.
  23. 5 مقدمه واجب : بعضی می‏گویند: ما معاف هستیم؛ چون نه آگاهی عمیق داریم نه حرفمان اثر دارد. در حالی که مقدمه واجب نیز واجب است، یعنی باید هم آگاه شد و هم شرایط اثر را به وجود آورد. باید نحوه برخورد و انکه کجا بگوییم، چگونه بگوییم و چه وقت بگوییم را آموزش دیده و تا حدی که لازم است با جامعه‏شناسی و  روان شناسی آشنایی پیدا کنیم.
  24. 6 - علل ترک امر به معروف و نهی از منکر.. نداشتن غیرت دینی‏ :همین خبر دادند که سربازان معاویه به شهر انبار تجاوز کرده‏اند و زیور زنان غیرمسلمانان را گرفته‏اند در یک سخنرانی آتشین‏ فرمود : قَالَ أَمِیرُ المُؤمِنِینَ (ع): فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً نهج البلاغة، خطبه 27.
  25. 7- انتظار عذاب : ابا الحسن، حضرت رضا (علیه السلام)مى‏فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود «وقتى امتم امر به معروف و نهى از منکر را به هم سپرند باید آماده جنگى با خداوند متعال باشند [در انتظار عذابى شدید باشند] یقول‏: «إذا أمّتى تواکلت الأمر بالمعروف و النّهى عن المنکر فلیأذنوا بوقاع من اللّه تعالى» پیام پیامبر، متن‏عربى، ص: 348
  26. 7-هفت‏‏ ؛ هشت روز، نمى‏توانند نماز بخوانند : چرا دخترها نه سالگى نماز مى‏خوانند، پسرها پانزده سالگى؟ جواب : از دوازده سالگى دختر ها تا 52 سالگی یک چهارم چهل سال، ده سال نماز نمى‏خوانند. اسلام گفته: دختر خانم ده سال نمى‏توانى نماز بخوانى. اما شش سال زودتر نماز را شروع کن. مثل ماشینى که با سرعت صدو چهل مى‏رود، یک ماشین با سرعت صد و بیست مى‏رود. به صد و بیست مى‏گوییم: شما یک ربع زودتر حرکت کن. دختر شش سال زودتر نماز را شروع مى‏کند. چهار سال هم البته میانگین‏ها، حالا یک زن زودتر بمیرد، تصادف است. معمولًا میانگین روى کره‏ى زمین، کار به ایران هم ندارم. در دنیا میانگین عمر زن‏ها چهار سال بیش از مردها است. یعنى آدم قبرستان که مى‏رود زن‏ها سر قبر شوهرهایشان نشستند.
  27. 7-هفت‏‏ رکعت نماز‏ «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَر» است : اسلام دین رحمت است. تنها کلمه‏اى که ما باید روزى شصت بار بگوییم، کلمه‏ى رحم است. هیچ‏کلمه‏اى را واجب نیست ما شصت بار بگوییم، جز کلمه‏ى رحم! واجب است نماز بخوانیم در نماز هر رکعتش شش بار رحم است. «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم»، «الرَّحْمنِ‏» «الرَّحیم‏» دوباره بعد از «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِ الْعَلَمِین» (فاتحه/ 2) باز مى‏گوییم: «الرَّحْمَنِ الرَّحِیم» (فاتحه/ 3) باز در «قُلْ هُوَ اللَّه» سوره‏ى بعد از حمد مى‏گوییم: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم»، یک رکعت شش تا. ده رکعتش را که ما حمد و سوره مى‏خوانیم، حالا اهل سنت که همه رکعت‏هایش را حمد و سوره مى‏خوانند. نه ما که هفت‏‏ رکعتش‏ «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَر» است. ده رکعتش، ده شش تا، هر مسلمانى واجب است روزى شصت بار بگوید: رحم، رحم، رحم، رحم، رحم، رحم، رحم، رحم، رحم، رحم، اسلام دینش چنین است.
  28. 7- هفت‏‏ جمله نماز امام حسین : از امام حسین (علیه السلام) به نفع نماز استفاده کنیم.
  29. 1- مؤذن امام حسین (علیه السلام)از مکه که مى‏خواست حرکت کند کوفه بیاید، به یک نفر گفت: تو رسماً مؤذن هستى! یعنى همان کاروان خودش و خواهرش را، یعنى کاروان امام حسین از مکه مؤذن داشتند. برای نماز.
  30. 2- مخبر نماز : ابو ثمامه که ظهر عاشورا به امام حسین گفت: آقا ظهر نماز شده! امام حسین دعایش کرد.
  31. 3- دوستدار نماز : امام عصر تاسوعا که به خیمه‏ها حمله کردند، امام حسین فرمود: جنگ را فردا بیاندازید. امشب شب عاشورا است. من نماز را دوست دارم. «أنى أحب الصلاه» (لهوف/ ص 89) من نماز را دوست دارم.
  32. 4- اذان برای نماز : ظهر عاشورا مى‏گویند: على اکبر اذان گفت. امام حسین نمازش شکسته بود. چون دوم محرم رسید، دهم شهید شد. دوم تا دهم هشت روز است، مسافر هشت روزه نمازش شکسته است.
  33. 5- نماز جماعت : اگر قرآن مى‏فرماید: «و ارکعوا مع الراکعین» «3»، امام حسین علیه السلام نماز را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن برگزار مى‏کند
  34. 6- نماز اوّل وقت اگر قرآن اقامه‏ى نماز را در اوّل وقت سفارش مى‏فرماید؛ «اقم الصلوة لدلوک الشمس» «2»، امام حسین علیه السلام نماز ظهر عاشورا را در اوّل وقت اقامه فرمودند.
  35. 7- دو هفت‏‏ تا : نماز شکسته دو تا حمد دارد.  (هرسوره حمد هفت آیه دارد) دو هفت‏‏ تا چهارده تا. دو تا هم قل هو الله بگوییم، (هرسوره قل هو الله  پنج آیه دارد) دو تا پنج تا ده تا، با چهارده تا بیست و چهار تا. دو تا رکوع بیست و شش تا، چهار تا سجده سى تا. تشهد و سلام. سى و پنج تا، چهل تا کلمه است. در این سى و پنج، شش تا کلمه سى تا تیر به امام حسین رها کردند. یعنى هر یک کلمه‏ «مالِکِ یَوْمِ الدِّین» یک تیر. «إِیَّاکَ نَعْبُد» یک تیر. این یعنى چه؟ آنوقت مى‏شود عزادار امام حسین نسبت به نماز، عاشق نباشد؟ مسأله نماز فراموش نشود. هم ظهر عاشورا، هم شب عاشورا، در عزادارى‏ها. اول نماز، اول نماز، اول نماز، اول نماز، اول نماز!
  36. 7-هفت قل هو الله دو رکعت نماز برای پدر ومادر : در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب احیا ء شب لیله القدر چه باید کرد؟ یک دو رکعت نماز است که لابد مى‏دانید، من هم اشاره کنم که اگر کسى نمى‏داند ... فقط «قُلْ هُوَ اللَّهُ» (اخلاص/ 1 (هفت‏‏ تا است. بعد از نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز مثل نماز صبح، منتهى بجاى یک‏ «قُلْ هُوَ اللَّهُ» هفت‏‏ تا مى‏خوانید. رکوع و سجودش، هیچ فرق نمى‏کند، فقط «قُلْ هُوَ اللَّهُ» اش هفت‏‏ تا است. بعدش هم هفت‏اد مرتبه‏ «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ»، «ربى» هم نمى‏خواهد. هفتاد مرتبه، «استغفر الله»که کل نماز چهار دقیقه طول مى‏کشد با «استغفر الله» هایش تقریبا. این دو رکعت هم داریم که اگر کسى بخواند، همینطور که نشسته، خدا خودش و پدر و مادرش را مى‏بخشد.
  37. 7-هفت‏ جلد نهج البلاغه بنام مستدرک نوشته شده: سید رضى که قبرش کنار قبر موسى بن جعفر (علیه السلام) در کاظمین است، کلماتى را از على (علیه السلام)در کتابى یک جلد به نام نهج البلاغه جمع آورى کرده،
  38. و دانشمند دیگرى آن را به نام مستدرک نهج البلاغه در هفت‏ ‏ جلد نوشته، (نهج السّعادة فی مستدرک‏ نهج‏ البلاغة) للشّیخ محمّد باقر المحمودیّ 5: 133. و ممکن است درآینده، بیشتر از آن در نسخه‏هاى خطى منحصر به فرد در کتابخانه پیدا شود.
  39. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی