پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

اخلاق استاد مظاهری

سه شنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۳۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم درس اخلاق استاد..

  1.  نماز، از بزرگ‏ترین امانت‏هاى الهى‏ وقتى صداى اذان بلند مى‏شد رنگ امام مى‏پرید. مى‏گفتند: آقا رنگ شما پرید. فرمود:
  2. (جنین)( مدّت معیّنى دررحم (مادران) قرارمى‏دهیم؛  به دنیا آمدن دوران نوازادی ، شیرخوارگی ، طفلی ، کودکی ،
  3. .......................................
  4. ...أَوْجَبْتُ ذَلِکَ فِی عَلِیٍّ وَ فِی نَسْلِهِ مَنِ اخْتَصَصْتُ مِنْهُمْ لِنَفْسِی، این مقام را به علی و فرزندان او که براى خود برگزیده‏ام نیز دادم.
  5. ..نَزَّلَ عَلى‏ رَسُولِهِ وَ الْکِتابِ الَّذی أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَ مَنْ یَکْفُرْ بِاللَّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعیداً (نساء/136)
  6. 1- با استفاده از آیة قرآن برای هر فصل طبیعت دو ویژگی بیان کرده . 2- فصل های سال را با مراحل عمر انسان مقایسه کنید .
  7. 1- هستى، امانت خداوند در نزد مردم‏- کل هستى امانت است. چون یک آیه داریم که‏ «جَعَلَکُمْ مُسْتَخْلَفینَ» (حدید/ 7)
  8. 124هزار پیامبر برای هدایت مردم برای گفتن امانت است  : هُدىً لِلنَّاس‏: قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْکِتابَ الَّذی جاءَ بِهِ مُوسى‏ نُوراً وَ هُدىً لِلنَّاسِ (انعام /91)آمدند،
  9. 3- حکومت و مسئولیت، امانت الهى‏ به چه دلیل؟ ببینید. «أَنَّ هَذِهِ الْإِمَارَهَ أَمَانَه» (مستدرک/ ج 17/ ص 355)
  10. 4- دین، امانت خداوند در نزد مؤمنان‏ چه کسى را براى پیش‏نماز مسجد تعیین مى‏کند؟ واقعاً این مسجد را به ایشان داد، امانت است.
  11. 6- جلسات و مجالس، امانت مردم نزد یکدیگر،«إذا حدثک إنسان و التفت إلیه فهو أمانه»«الْمَجَالِسُ بِالْأَمَانَه» (بحارالانوار)
  12. 8- اداء امانت، نسبت به همه مردم‏ : وفاى به ... پدر و مادرت چه خوب و چه بد باید احترام کنى. «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْسانا» امانت است.
  13. ارسال رسول وانزال کتب امانت  است .اخذ آن از طرف ماست، که سعادت را انتخاب کنیم، یا شقاوت را، مَنْ شاءَ فَلْیُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَکْفُرْ.
  14. ارسال رسول وانزال کتب درهرزمانی از طرف خدا بوده است ، اما اخذ آن از طرف خداوپروردگارعالم نیست.
  15. ارسال رسول وانزال کتب هدایت تشریعی است وخداوند برای ما درست کرده که به اختیارخوادمان انتخاب می کنیم.
  16. اریکسون هشت مرحلهٔ مهم زندگی را برحسب مسائل یا بحران‌های روانی- اجتماعی مشخص کرده اینها همه هدایت تکوینی است:
  17. ازامانت ها نمازاست که گفتگو با خداوند نشانه‏ى کرامت‏ انسان‏ است. گربه به تکلیف نمى‏رسد. فیل به تکلیف نمى‏رسد.
  18. ازطرف حضرت پروردگار عالم برملایکه خطاب رسید که به این روح الله ملکوتی خدایی سجده کنید، وسجده برخاک وگل نبود.
  19. ازفضیلت انسان‏ است مسخرحیوانات ، فقط به پشه‏ها بگوید بسیج، حالا ببینم چه می ‏کنند؟ یکى ازحیوانهاى کوچولو را مامورش کند.
  20. ازهمین بزرگان کتابها نوشته اند، حکایات ازاین ها ازابن عربی ها درمیان ما ودرمیان تمدن عرب فراوان است.
  21. اشتباهی که شیطان کرد چه بود؟  قیاسی که شیطان کرد چه بود؟  گفت من افضل ازانسانم ! انسان از خاک است ومن ازآتشم افضلم.
  22. افضلیت انسان به روح خدا یست که درکالبد مادی انسان دمیده شده ، روح انسان ازروح الله است، روح خدا دارد، آتش روح دارد!؟
  23. اگرچه تربیت فرزند مستحب باشد لیکن در برابر ذکرو یاد خدا هیچ است.یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُلْهِکُمْ أَمْوالُکُمْ وَ لا أَوْلادُکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّه‏..
  24. امّا امانت آن عهدى است که خداوند عزّوجلّ برآدم هنگامى که حوّا را به ازدواج او در آورد گرفت،
  25.  امام معصوم امانت است امام رضا فرمودند: منم پاره تن پیغمبرشما و منم امانت آنچه ازحق و طاعت من واجب کرده بشناسد.
  26. امانات : دین ، مذهب ، آیین ، اهل البیت ، کتاب، قرآن ، پدرمادر، فرزندواولاد، مسجد، عزاداری، حجاب ، آداب اسلامی،......
  27. امانت خداوند را انسان می تواند بگیرد وحفظ کند وبه نسل های بعد انتقال دهد ، اماعالم وجود این لیاقت را ندارد، که جانشین باشد.
  28. إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذِینَ لا یَعْقِلُونَ.
  29. انسان از نظر بُعد ملکوتی روح الله واز نظر بُعد ماده اشرف مخلوقات ،واز نظربُعد معنوی خلیفة الله  است.
  30.  انسان اگر توجه به کرمت انسانیت نداشته باشد، از هر جنبنده ای پست تر می شود،
  31. انسان امانت دار خداوند است عالم وجوداین لیاقت امانت داری را نداشته و ندارند واز گرفتن مسولیت آن سرباز زدند.انسان امانتدار
  32. انسان این لیاقت گرفتن امانت را داشت، واین امانت نعمت است از طرف پروردگارعالم که به انسان ارزانی داشته.
  33. انسان باید شکر نعمت وقدر نعمت بداند.امانت یک نعمت الهی است که به انسان ارزانی داشته شده با شکراین نعمت الهی بجاذ آورد.
  34. انسان به تکلیف مى‏رسد. پیداست تکلیف یک مقام است. یک امانت است. یک کرامتى است که خدا به گربه و فیل نداده است.
  35. انسان را به سنجیم با ملکول های سفید، انسان را به سنجیم با ملکول های قرمزانسان می شود یک قطره ازاین موجودات خدادادی.
  36. انسان روح خدایی دارد یعنی بُعد ملکوتی دارد، وقتی روح برانسان دمیده شد خطاب رسید که به این روح ملکوتی سجده کنید.
  37. انسان معمولا قدرومنزلت خود را نمی داند. نمی داند که چه است ، که است'                                                                     
  38. انسان می تواند به جایی برسد که ارتباط مستقیم با محبوب پیدا کند وبا خداحرف بزند وحضرت پروردگار با او مستقم صحبت کند.                     
  39. انسان نسبت تشریحی ازجهاتی به خداوند شد، مسجود ملایکه وحمله عرش وَ جِبْریلَ وَ میکایلَ ، فرشتگان گردید.
  40. انسان نسبت تشریحی ازجهاتی به خداوند شد، وعملا فرمود انسان اشرف از ملایکه است. کَمَا رُوِیَ أَنَّ قَلْبَ الْمُؤْمِنِ عَرْشُ الرَّحْمَن‏.
  41. انسان نه قدر آنرا می داند ونه منزلت آن را داند.     آسمان بار امانت نتوانست کشید             قرعه فال بنام من دیوانه زدند.
  42. اواخرعمرش را در شام و لبنان گذرانید و درهمان جا به فتواى قاضى برهان الدّین شافعى یک سال حبس درقلعه دمشق شد،
  43. اورا موقع نماز شبش بشنود صدایش بزنند! حال گاهی باکلام آقا وگاهی با کلام آهوی می فهمید ومی گفت به عمل روزم برمی گردد.
  44. این احتیارعملست که حدود600 بارعمل اختیار درقرآن آمده، آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحاتِ طُوبى‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ (رعد/29)
  45. این انسانی که کرامت دارد، درجه ومقام دارد، متاسفانه قدرخود را نشناخته وقدرخدا را هم نشناخته، وقدرت خدارا هم نشناخته ،
  46. این بزرگ گفته است این آیه همین را می خواهد بما بفهماند، که انسان هما مهمان خاصی است که مورد دعوت خداوند قرار گرفته.
  47. این پروزش دانه گندم هدایت تکوینی است ودرکل جهان هستی این هدایت به فطرت موجود است وبه سمت کمال جهت دارد،
  48. این روح الله ملکوتی خدایی افضلیت دارد برکل جهان هستی، وشرافتش به حدی است که پروردگارعالم نسبت به خودش داده.
  49. این کوچکی انسان نسبت به گستردگی جهان هستی ، پروردگارعالم این انسان را افضل از دریا وافضل ازجهان هستی فرموده.
  50. این که گویی این کنم یا آن کنم،            این دلیل اختیاراست ای صنم،
  51. این لطف خداست ارسال رسول وانزال کتب درهرزمانی بوده است که از الطاف خفیه پروردگار عالم است.
  52. این هدایت تشریعی ازطرف خداوند وعمل کرندش اختیار ما صد در صد، إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً (انسان/3)
  53. اى کسانى که ایمان آورده‏اید، به خدا و پیامبر او و کتابى که بر پیامبرش فرو فرستاد، و کتابهایى که قبلًا نازل کرده بگروید...
  54. ایمان براساس اختیار وآگاهى. انسان داراى اختیار است. شک و تردید، پشیمانى، انتقاد و تأدیب، دلیل‏ اختیارانسان است.
  55. ایمانى ارزش دارد که انسان براساس آگاهى و بدون هیچ گونه اجبارى به آن باشد. قرآن : (لا اکراه فى الدین)(بقره /256)
  56. آقای داماد یک روز5 دقیقه دیرکرد تاوارد شد گفت اشکال وارد است، یک سول پیرزن هی من من می کردومعطل می کرد جوابش.
  57. آن قدرکند ذهن بود، استاد یک جمله به اش داد که حفظ کند می گوید 300مرتبه تکرار کردم که نزد استاد خطا نخوانم.
  58. آیا ندانسته‏اید که خدا آنچه را که در آسمانها و آنچه را که در زمین است، مسخّر شما ساخته و نعمتهاى ظاهر و باطن خود را بر شما تمام کرده است؟ و برخى از مردم در باره خدا بى [آنکه‏] دانش و رهنمود و کتابى روشن [داشته باشند] به مجادله برمى‏خیزند. (20)
  59.  باز می فرماید: أَ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُجادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدىً وَ لا کِتابٍ مُنیرٍ (لقمان/20)
  60. بازفرماید: آسمانها و زمین، مسخّر شما و نعمتهاى ظاهروباطن، کتاب، راهنما، انبیاء و....برای شما تمام کرده یک قطره ازدریاست.
  61. بحث گندم وتک سلول یک آدم همه همه هدایت عالم خلقت است مخلوقات خداست ودرقران برای انسان اثبات وجود خداست .  
  62. بخاطر کُند ذهنی ازمدرسه بیرونش کردند، سر به بیابان گذاشت به چشمه رسید دید آب براثرچکه برسنگ نقش گذاشته.
  63. بدون تلاش وکوشش واستقامت با تنبلی ، پروخوری ازدست دادن جوانی انسان یک میزاعبدالله اضافه درعالم وجود است.
  64. براثرتلاش وکوشش واستقامت انسان انیشتین می شود، می گوید پابرهنه می رقته مدرسه می گوید بارها رفوزه شدم.
  65. براثرتلاش وکوشش واستقامت انسان انیشتین ناگهان اتم می شکافت ، بچه بازی نیست ، همین بزرگان کتابها نوشته اند.
  66. برگ درختان سبز درنظر هوشیار                                   هرورقش دفتریست معرفت کردگار،
  67. بسم الله الرحمن الرحیم  : درس اخلاق حضرت استاد معظم آیت الله مظاهری : انسان امانت    دارخداوند است. چهارشنبه 12/6/1393– 7ذی القعده
  68. بسم الله الرحمن الرحیم  : درس اخلاق حضرت استاد معظم آیت الله مظاهری...هدایت. چهارشنبه26/6/1393- 21ذی القعده
  69. بعد ازهدایت تکوینی 2- هدایت تشریعی است که اختیاری وانتخابی است برای سعادت یا شقاوة  که بدست خود انسان است.
  70. بعد ازیک سال به فرمان فرمانرواى شام، او را به سال 786 با شمشیر به قتل رساندند وجسدش را بردار کرده و سنگسار نمودند.
  71. بعد شما را بصورت طفل بیرون مى‏آوریم؛ سپس هدف این است که به حدّ رشد و بلوغ خویش برسید.
  72. بگو: «حق آمد و [دیگر] باطل از سر نمى‏گیرد و برنمى‏گردد.» قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ ما یُبْدِئُ الْباطِلُ وَ ما یُعیدُ (سبا/49)
  73. به خدا و پیامبر او خیانت مکنید و [نیز] در امانتهاى خود خیانت نورزید و خود مى‏دانید [که نباید خیانت کرد]. (27)
  74. به قتل رساندند وجسدش را بردار کرده و سنگسار نمودند. و سپس سوزاندند! به همین سبب به «شهید اوّل» معروف شد.
  75. بهار : درختان پرشکوفه – تجدید حیات طبیعت و رویش و جوانه زدن  ===> توّلد و کودکی
  76. پاییز : درختان از پوشش سبز خود عریان می شوند – فصل رنگ های گرم برای طبیعت ===> پختگی و میان سالی
  77. پروردگارعالم به انسان عقل داده بسا خاک شرف دارد ازاو، یَوْمَ یَنْظُرُ الْمَرْءُ ما قَدَّمَتْ یَداهُ وَ یَقُولُ الْکافِرُ یا لَیْتَنی‏ کُنْتُ تُراباً (نباء/40)
  78. پروردگارعالم به انسان عقل داده دربعضی جاها میکروب از او اشرف تراست از انسان،
  79. تابستان : درختان پر میوه و گندم زار های زرّین – پختگی و کمال طبیعت  ===> بلوغ و جوانی
  80.  تلاش وکوشش یعنی اختیار،ازنظردین ما به هرکجا می توانی برسی هم از نظر دنیا وهم از نظرآخرت،
  81. جانشینى انسان نه به خاطر نیاز و عجز خداوند است، بلکه این مقام به خاطر کرامت‏ وفضیلت رتبه‏ى انسانیّت است.
  82. چرا!؟ چنین می شود عقل دارد، تدبر ندارد! عقل دارد تفکر تعقل ندارد؛ فکر دارد تفکر ندارد،
  83. چگونه تکبّر کند کسى که اولش نطفه بدبو است و آخرش مردار کثیف گندیده و در میان دو پهلوى خود عذره و نجاست حمل مى‏کند.
  84. حضرت امام را یاد ندارم یک روز تعطیل داشته باشد ، یا یک دقیقه دیربیاید،
  85. حضرت امام رحمة الله فر : بالا ترین بزرگترین لطف پروردگار عالم این است که قبل از آمدن انسان برکره زمین پیامبرفرستاده.
  86. حضرت داماد بعضا می گفت من روی این مسئله 8ساعت مطالعه کردم،
  87. خدا بیدارمان می کند، درتوسل ، درتوجه ، درسنگدلی، بیداری، دربینایی، دربیماری، درتنگدستی، فقر، دردارایی، بیدارمان می کند
  88. خداوند از میان حیوانات انسان‏ را بداشتن لباس کرامت‏ فرمود وانسان باید شکر این نعمت کند و کفرانش به کنارکداشتن امانت است.
  89. خداوند پروردگارجهانیان است واو خالق وهدایت گر وهادی استکه انسان را از ملایکه بالاتر می برد.مثل دانه گندم پرورش دهد.
  90. خداوند سبد خاصی را ازغذای طیبات اینگونه برای انسان مهیا وآماده کرده وبرهمه همه موجوات افضلیت داده. فَضَّلْناهُمْ عَلى‏ کَثیرٍ.
  91. خداوند متعال لطف کرده که انسان را به کمال رساند، أن اللَّه تبارک وتعالى قد أَوقَع إلى المؤمنین أنّه لوشاء لَهَدَى‏ النَّاسَ‏ جَمِیعاً،
  92. دانه گندم درخاک ریشه می دواند وسبزی آن از زمین بالامی آید، ویک دانه هسته به هزار دادنه هدایت می شود وپرورش میدهد.
  93. در قرآن وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلى‏ کَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً (اسراء/70)
  94. در نزد استاد رفت گفت : قال الکلب یطهرُ جلد ابوحنیفه به الدباغی ، سگ گفت پوست ابوحنیفه به دباغی پاک شود.
  95. درزندگی خیلی درمضیقه بودند، استعداد نداشتند ولی براثرتلاش وکوشش واستقامت نمره اول را دارند وبه این مقام های بالا رسیدند
  96. درس اخلاق حضرت استاد معظم آیت الله مظاهری... کرامت .چهارشنبه 19/6/1393 – 14ذی القعده .
  97. درشقاوت بدبختی راچه در دنیا چه درآخرت فکرش را نکرده گردن خدا گذاشتن صحیح نیست، وظلم است وبی عقلی.
  98. درکتاب پروردگارعالم کلمه الدنیا 111بارآمده، قرآن می فرماید هرکسی دنیا پرست شد، بت پرست است،
  99. درمیان افراد داشتیم از نظرذهن وحافظه خیلی پایین بودند اما براثر سعی وکاروکوشش مجتهد ودین شناس شدند.
  100. دلا غافل ز سبحانى چه حاصل* مطیع نفس و شیطانى چه حاصل *  بود قدر تو افزون از ملایک* تو قدر خود نمى‏دانى چه حاصل*
  101. دوره نهفتگی، مرحله تناسلی، بچه سالی، نوجوانی جوانی،  میان سالی، مسن شدن ، پیری  اینها همه هدایت تکوینی است:
  102. دیگراز نشانه کرامات قرض دادن است که خداوند براى انسان‏ جانشینی  به انسان امانت داده، واجرکریم قرارداده. (وَ لَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ)
  103. دیگرازنشانه کرامات قران است که امانت درنزد انسان است،(غَیْرَ ذِى عِوَجٍ)؛ یکسره نور(أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبِیناً)هرگزخاموش نشود.
  104. روایت: آسمان اول یک ریگ نسبت به آسمان دوم، آسمان دوم یک ریگ نسبت به آسمان سوم،همین طورکهکشانها،علم نجوم نتواند.
  105. زمستان : فصل برف و سرما – شاخه های جوان بی برگ و پرندگان تنها ===> تجربه و پیری
  106. سکاکی‏ در30 سالگی شروع به تحصیل کرد. بسیار کم استعداد بود.امّا دربیابان از باریدن قطره قطره آبی که سنگی را گود کرده بود، درس گرفت و کار کرد تا از دانشمندان شد.14کتاب علم ادبی دارد، ظاهرا 40سال به بعدعلمش اثرداده
  107. شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدىً‏ لِلنَّاسِ‏ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَالْفُرْقانِ‏ [بقرة/ 185].
  108. شهید اول، نام آن بزرگوار،«محمد» فرزند «جمال الدّین مکّى» یکى از بزرگترین عالمان و فقیهان امامى در آمد.
  109. شهید دوم (شیخ زین الدین على بن احمد بن محمد جبل عاملى متولد 911 و متوفى 965) ازنظر معونه زندگی خیلی درمضیقه بودند.
  110. طبیعت و محیط زیست، امانت خداوند در دست بشر درخت امانت است، مثل اعضاى بدن ما امانت است. مانندچشم ما امانت است‏.
  111. عزاداری گریه برای ابا عبدالله الحسین ، به پاداشتن شعاریر اسلامی ازنسل های کذشته نزدما امانت گذاشته شده خوب پاسداری کنیم.چهارشنبه 12/6/1393 – 7ذی القعده
  112. عقل عوامانه می گوید باکوشش به هر جا بخواهی برسی، انسان تلاش وکوشش کند به هرکجا بخواهد برسد.
  113. عمل خوب یا بد وتلاش یا تنبلی فرق می کند، تلاش وکوشش بجا ی والایی میرسد چه در دنیا چه درآخرت ثمره دارد.
  114. فاضل : فاضل هندى (شیخ بهاءالدین اصفهانى): 130. فاضل تونى: 384، براثرتلاش به مقام های بالا رسیدند.
  115. فرزند، امانت خداوند نزد والدین است‏ وکرامت پروردگاراست، پس هر که توجه به تربیت آنان کند ضرر و خسارت بیند،
  116. قالَ الَّذینَ یُریدُونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا یا لَیْتَ لَنا مِثْلَ ما أُوتِیَ قارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظیمٍ (قصص/79)
  117. قدر خودرا باید بدانیم ، نماز شب ازدنیا والاخرة ارزشش بالا تر است که ازاو بخواهیم بیدارمان کند،
  118. قرآن بیان ماجراى آفرینش انسان‏، سجده فرشتگان برآدم ونافرمانى شیطان را گوید تا به کرامت‏ ذاتى انسان نزد خداوند پى برده شود.‏
  119. قرآن مجید فرماید: ایجاد موجودات همه همه برای انسان است. خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ تَعالى‏ عَمَّا یُشْرِکُونَ (نحل/3)
  120. قرآن می فرماید : حضرت قرعون گفت خدای توکیست، موسی فرمودند: قالَ رَبُّنَا الَّذی أَعْطى‏ کُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى‏ (طه/50)
  121. کرامات خداوند برانسان درقرآن آمده و46 مرتبه لفظ کرم تکرار شده آدم مورد خطاب واقع گردیده. 
  122. کرامات خداوند برانسان همین بس که خداوند اورلیاقت  امانت داری خودش در زمین قرار داده وخلیفه خود ش خوانده.
  123. کرامت خداوند برانسان درقرآن آمده برای فهم این آیه ، یک بزرگی یک مثال عوامانه زده بیک فرد خاص است که دعوت می کنی.
  124. کرامت‏ و فضیلت انسان‏ که خداوند همه حیوانها را مسخر ما کرده. خدا اگر فقط ملخ را به جان ما بفرستد پدر ما را در مى‏آورد.
  125. کسانى که خواستار زندگى دنیا بودند گفتند: «اى کاش مثل آنچه به قارون داده شده به ما [هم‏] داده مى‏شد.                
  126. که بعضى داراى شکل و خلقت است و بعضى بدون شکل؛ تا براى شما روشن سازیم (که بر هر چیز قادریم)!
  127. کیف یتکبر من أوله نطفة قذرة و آخره جیفة قذرة وهو یحمل بین جنبیه العذرة، بزرگی نیست آنکه ازخاک خلق شده و به خاک میگردد،
  128. گفت بگو: قال ابوحنیفه جلد الکلب یطهرُ به الدباغی ، پوست سگ به دباغی پاک شود،300مرتبه گفت برای حفظ.
  129. گفت جبریلا بیا اندرپیم ،        گفت رو رو حریف تو من نیم،
  130. گفت: «پروردگار ما کسى است که هر چیزى را خلقتى که درخور اوست داده، سپس آن را هدایت فرموده است.» (طه/50)
  131. ما امانت‏ را بر آسمان‏ها و زمین‏ها عرضه کردیم. زیر بار نرفتند. انسان زیر بار رفت: نماز امانت خداست. چطور نماز مى‏خوای.
  132. درکل امانت هایی که به ما ارزانی داشته شده است اگر حفظ نشود خیانت درامانت محسوب می شود وخیانت درامانت خاین وحرام......  
  133. ما شما را از خاک آفریدیم، سپس (نطفه)(خون بسته) (مضغه)(شبیه گوشت جویده شده‏)،بعضى داراى شکل و بعضى بدون شکل،
  134. ما شما را از خاک آفریدیم، سپس از نطفه، و بعد از خون بسته شده، سپس از «مضغه» [= چیزى شبیه گوشت جویده شده‏]،
  135. مایم که می توانیم، خودمان را به سعادت وسلامت برسانیم ، ومی توانیم، خودمان را به اسفل سافلین ومنافقین رسانیم.
  136. متابعت از خدا ورسول وکتاب هدایت تشریعی است که مارا به مقام سعادت  برساند وبهشتی کند.
  137. مرحله دهانی، مرحله مقعدی، مرحله آلتی، دوره نهفتگی، مرحله تناسلی، بچه سالی، نوجوانی، بزرگ شدن، هدایت تکوینی است
  138. مِنَ الطَّیِّباتِ : من را اگربیانیه بخوانیم انسان نسبت به عالم وجود یک قطره ازدریاست، نسبت به ماورای طبیعت یک قطره از دریا.
  139. من من کردن هارا قرآن می فرماید: أَ لَمْ یَکُ نُطْفَةً مِنْ مَنِیٍّ یُمْنى‏ (قیامت/37) مگر[قبلًا] نطفه‏اى نبود که [در رحم‏] ریخته مى‏شود؟!
  140. من یک خواهش از شما دارم ،اگردرس نمی خوانید ، گردن اجتماع ، گردن پدرمادر، گردن دیگران واستاد نگذارید،                       ..................
  141. نزدخود گفت نه ذهن من روان تر ازاین آب است، ونه علم از این سنگ  سخت تررفت دنبال فرگرفتن علم دانشمند شد.
  142. نسبت به ملایکه وجود انسان یک فطره ازدریاست، نسبت به مخلوقات یک قطره از دریاست، نسبت به حشرات همین طور.
  143. نظربه این آیه دارد:..رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً.. پروردگارتوبه فرشتگان گفت: من درزمین جانشینى خواهم گماشت.
  144. نمی دانم ، نمی توانم ، نمی شود، درقاموس انسانهاراه ندارد، اگربخواهد می فهمد، عالم می شود، می تواند ومی شود.
  145. نه دلیل عقلی دقی فلسفی می خواهد، نه عقل عوامانه بلکه همه می دانند،ومی دانیم که ما مختاریم،مایم که می توانیم،
  146. و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتیم، و آنان را در خشکى و دریا [بر مرکبها] برنشاندیم، و از چیزهاى پاکیزه به ایشان روزى دادیم، و آنها را بر بسیارى از آفریده‏هاى خود برترى آشکار دادیم. (70) کلمه کرم در قرآن 46 بارآمده.
  147. وجنین‏هایى را که بخواهیم تا مدّت معیّنى در رحم (مادران) قرارمى‏دهیم؛ (و آنچه را بخواهیم ساقظ مى‏کنیم؛)
  148. وقتى آمد که «إِنَّا» یعنی همه مخلوقات‏ را دربر گرفت «عَرَضْنَا الْأَمانَهَ عَلَى السَّماواتِ وَ الْأَرْض» (بحارالانوار/ ج 5/ ص 309)
  149. ولَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ، و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتیم، یک قطره اشرف ازهمه عالم وجود، این کرامت انسان است،
  150. ولیکن انسان من حیث هوهو قدر این نعمت را نداند، وخود را به ضلالت وگمراهی می کشاند وخود را خسرالدنیا والاخرة کند.
  151. هدایت تشریعی است .  این لطف  ارسال رسول وانزال کتب:فرستان کتاب و124هزارپیامبر.  
  152. هدایت تشریعی است. قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْیُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَکْفُرْ(کهف/29)
  153. هدایت تکوینی : مانند تک سلول ما است، که جمع آن یک ا نسان کامل می شود.
  154. هدایت تکوینی : مانند تک سلول ما اول: فَإِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَغَیْرِ مُخَلَّقَةٍ (5/حج)
  155. هدایت تکوینی برای اثبات وجود پروردگارازبهترین عبادتهاست، درقضیه حضرت موسی وفرعون قرآن می فرماید :
  156. هدایت تکوینی برای اثبات وجود دربرابرهدایت تشریعی صد درصد اختیار است، ویک امرعرضی است ،همه می دانند که مختارند.
  157. هدایت سه گونه است 1- تکوینی برای اثبات وجود 2- تشریعی، اختیار، سعادت 3- هدایت اللهی ذالمقدمه اش مربوط به اواست.
  158. هرچه را خدا به او داد به هوا وحوس ارزن فروخت به شهوت ها، به شکم ، من کان همه ما یدخل فی بطنه فقیمته ما یخرج من بطنه‏.     
  159. یک اشتباه شیطان کرد که قیاس کرد، سنی قیاس دارد، شیعه قیاس ندارد (الحمدالله) شیطان بُعد مادی انسان را با بُعد خود قیاس کرد.
  160. یک حیوان بالفعل شدن یا یک آدم بالفعل شدن. . اینها همه هدایت تکوینی است:
  161. یک فرد خاصی راکه دعوت می کنی خیلی مقدم او را گرامی وازنظرتعارفات های معمولی احترامها اورامقدم ازدیگران میداری،
  162. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَخُونُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِکُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (انفال/27) اى کسانى که ایمان آورده‏اید، 
  163. درس اخلاق استاد حضرت آیت الله مظاهری... چهارشنبه26/6/1393
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی