پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

                       استرس تا آرامش 9-

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
    2. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

  1. 9-  مشکلات و مسائل خود را  در درون خود نگه ندارید .
  2.  بایک دوست ، عضوی از هیأت علمی دانشگاه ، یک مشاور یا یک روان پزشک پیدا کنید تا بتوانید آزادانه و به راحتی با او صحبت کنید. بیان احساسات و تنش های درونی خود به یک شخص درد آشنا و دلسوز می تواند به صورت فوق العاده ای مفید باشد.
  3. 01-    تفکر خود را عوض کنید .
  4. این که از نظر احساسی و هیجانی چگونه حس می کنیم ، بستگی به دیدگاه و فلسفه ما درباره  زندگی دارد . دگرگونی و تغییرعقاید ، یک فرایند مشکل وپرزحمت است . دانش و آگاهی عملی در دنیای پیشرفته برای راهنمایی ما در حیاتمان کمتر وجود دارد .
  5. هیچ کس تمام جواب ها را  ندارد، اما بعضی جواب ها در دسترس اند.
  6. بررسی چرخه های استرس
  7. هرگاه اوقات پر مشغله خود را طی سال بررسی کردید و حجم کاری روزانه خود را برای یک ماه ، هفته و ....
  8. ثبت کردید، آن را مرور کنید تا چرخه های استرس روزانه ، ماهانه و سالانه خود را مشخص کنید.
  9. به خاطر داشته باشید که تأثیرات فشار کار اضافی ، می تواند باعث افزایش استرس شود. مسائلی که سازگاری با آنها در یک مدت معین آسان است، در لحظات بحرانی ، غیر قابل تحمل هستند؛ فکر کنید کدام کار خاص استرس زاست.
  10. یعنی انجام کارهای روزمره زیادی می تواند کمتر از انجام چند کار پیچیده و فوری استرس زا باشد. جدولی از چرخه های روزانه و سالانه استرس تهیه کنید و از آن برای برنامه ریزی الگوی استرس منظم در آینده استفاده کنید .
  11. کنترل زمان
  12. یکی از علایم اصلی استرس در محیط کار این است که احساس کنیم برای انجام کارهای ضروری وقت لازم را نداریم. با یک برنامه ریزی دقیق و ساده می توان به امور کاری سازمان دهی مناسب داد.
  13. اولویت بندی اهداف
  14. برای کنترل بهتر زمان ، شما باید ابتدا کار را با ارزیابی اهداف کلی در زندگی آغاز کنید. چه چیزی را می خواهید به دست آورید؟ آیا می خواهید به یک تعادل روحی و روانی بین زندگی کاری و خانوادگی خود

 

  1. برسید؟ آیا با جدیت به دنبال پیشرفت در شغل خود هستید ؟ آیا می خواهید سمتی در دفتر یکی از معاونین داشته باشید یا ترجیح می دهید در دفتر رئیس کل مشغول به کار شوید؟ پس هر گاه هدف خود را شناختید ، اولویت های بلند مدت خود را مشخص کنید و کار خود را به تناسب آن برنامه ریزی کنید.
  2. برنامه ریزی کارها
  3. کار خود را به سه دسته اصلی تقسیم کنید:B،A  وC . کارهایی را که ضروری و مهم است در گروهA قرار دهید. پروژه هایی را که ضرورتشان کمی کمتر از کارهای گروهA است ، گروهB بنامید؛ و کارهای عادی و کم اهمیت تر را در گروهC قرار دهید. در پایان هر روز کاری ، کارهای مربوط به روز بعدی را برنامه ریزی کنید.
  4. برای متنوع کردن روز خود و فرار از فشارهای دایمی کارهای مهم ، کارهای مهم گروه AوB خود را ، با گزیده ای از کارهای گروهC انجام دهید.
  5. چند نکته اهداف به مرور زمان تغییر می کنند.
  6. وقتی این اهداف دچار تغییر می شوند، اولویت بندی شما نیز تغییر خواهد کرد.
  7. لیست کاری همیشه ثابت نمی ماند. یک بحران ناگهانی در محیط کار یا خانه ، این فهرست و تقدم و تأخر کارها را تغییر خواهد داد.
  8. بسیاری از جلسات غیر ضروری هستند.
  9. شک و دودلی باعث اتلاف وقت می شود، اما یک تصمیم نادرست شتابزده در بلندمدت ، باعث ایجاد استرس بیشتر می شود .
  10. کنترل زیر دستان در کارهای جزیی و کوچک ، وقت می گیرد و گاهی اوقات باعث تضعیف روحیه آنها می شود.
  11. قطع و وصل شدن تلفن هنگام صحبت باعث اتلاف وقت می شود، پس به افرادی که زنگ می زنند بگویید دوباره تماس بگیرند.
  12. تقسیم کردن وقت : برای این که بتوانید از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنید و از استرس خود بکاهید ، باید بتوانید رفتار هر روز خود را با دقت کنترل کنید. به کارهایی که می خواهید انجام دهید نگاهی بیندازید و وقت مناسبی را به آن اختصاص دهید.
  13. در صورت امکان ، یک یا چندتا از کارهای مهم گروهA را هنگام صبح انجام دهید تا تمام روز از اندیشیدن به آنها تحت فشار نباشید، برنامه ریزی مناسبی را برای خود تهیه کنید
  14. در این برنامه ریزی ممکن است به وسایلی مانند دفترچه یادداشت،  کامپیوتر، یا برنامه ریزی زمانی احتیاج داشته باشید .
  15. تسکین استرس در طول اوقات سفر
  16. بسیاری از ما وقت زیادی را در سفرهای بین خانه ، محیط کار و محل جلسه صرف می کنیم . سفرهای درون شهری می تواند بسیار استرس زا باشد.
  17. در افرادی که به طور مرتب بین محل کار و خانه در تردد هستند ، احتمال بروز بیماری های روانی سه برابر بیشتر از دیگران وجود دارد؛ بنابراین چند تمرین برای کاهش استرس در هنگام سفرهای شهری بیاموزید.
  18. آیات اللهی  قرآنی ره گشای ماست :9. رعایت عدالت در سخن گفتن : وَ إِذا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا انعام/ 152.
  19. 10. به نحو نیکو تر سخن گفتن‏ : قُلْ لِعِبادِی یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ‏ اسراء/ 53. . اخلاص‏ : وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ خَیْرٍ فَلانْفُسِکُمْ وَ ما تُنْفِقُونَ إِلا ابْتِغاءَ وَجْهِ اللّهِ‏ بقره/ 272.
  20. 15. حسن خلق‏ : إِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ‏ قلم/ 4.
  21. 16. ترجیح دیگران برخود : وَ یُوثِرُونَ عَلی أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ حشر/ 9.
  22. آیات اللهی  قرآنی ره گشای ماست3. تواضع‏ و برخورد سالم‏ با جاهلان‏ :وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الارْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً فرقان/ 63.
  23. 4. برخورد کریمانه با اهل لغو: وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً فرقان/ 72.
  24. 11. رعایت امانت‏ : وَ الَّذِینَ هُمْ لاماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ‏ مومنون/ 8.
  25. 12. تسلیم در برابر قضا و قدر الهی‏ وَ بَشِّرِ الصّابِرِینَ الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‏ بقره/ 156- 155.
  26. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی