پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

حسینُ منی و انا من حسینی

پردازش اربعین حسینی

در این صفحه مطالب گردآوری شده توسط حسین صفرزاده به اشتراک گذاشته می شود

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان

                       بسم الله الرحمن الرحیم

              اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

  1. جلسه هشتم تفسیرسوره یس:حضرت استاد آیت الله مظاهری7/10/1389سه شنبه 22محرم.
  2. انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى‏ وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فی‏ إِمامٍ مُبینٍ (12)
  3. آیه شریفه در مورد معاد است 1400آیه در قرآن راجع به معاد است صفحه ای از قرآن نمی شود پیدا کرد که در مورد معاد صحبت نکرده باشد اگر چند آیه در یک صفحه راجع به معاد نباشد لا اقل یک آیه در هر صفحه مربوط به معاد است
  4. لذا علمای علم اخلاق هم خیلی پا فشاری دارند که در شبانه روز 7 الی 8 مرتبه باید متذکر معاد شد. در راه داری می روی نتذکر بشو که مرگی هست ،حساب و کتابی هست ،عالم قبر و قیامتی هست ، بهشت و جهنمی هست و من آمدم دراین دنیا بهشتی شوم
  5. دو دفعه یک ساعت دیگر جور دیگر فکر بکن اما راجع به معاد و این سببش هم این است که معاد یک نیروی کنترل کننده برای انسان است قرآن در یک آیه همین را متذکر می شود می فرماید که معاد چیزی نیست که کسی منکر شود همه می دانند می میرند اما چرا معاد را منکر هستند بَلْ یُریدُ الْإِنْسانُ لِیَفْجُرَ أَمامَهُ 22انسان می خواهد جلوی پایش نیروی کنترل کننده نداشته باشد انسان
  6. یعنی هوا و هوس ، یعنی نفس اماره، یعنی شیطان درون .می خواهد هر غلطی که می خواهد بتواند انجام دهد توجیح هم بتواند بکند اگر معاد باشد نمی گذارد اعتقاد به معاد لذا اگر اعتقاد به معاد نباشد سوسوی وجدانش خاموش می شود هر غلطی می خواهد می کند هرحق الله ،حق ناسی می خواهد می کند
  7. لذا قرآن می گوید برای اینکه جلو باز باشد منکر معاد می شود و الا معاد چیزی نیست که کسی منکر آن بشود مثل خود خدا که اثبات خدا کار آسانی است اثبات معادش هم کار آسانی می باشد. راجع به قرآن ونبوتش هم همان اول سوره یس می فرماید کار آسانی است عقلت را بکار بیند از ببین که قرآن درست است یا نه ،پیغمبر به جاست یا نه ، ائمه طاهرین به جاهستند یا نه این ها خیلی فکر ندارد فکر دقی و فلسفی
  8. لذا اصول دین هر 5 تا این ها عقلی عقل عوامانه لذا چون انسان می خواهد که هر چه می خواهد انجام دهد وکسی به او نگوید چرا منکر معاد می شود.
  9. از این 1400آیه که در قرآن راجع به معاد است و این که علمای علم اخلاق این قدر پا فشاری دارند به فکر مرگ باش برای این است که این نیروی کنترل کننده است بهترین چیزی که انسان را نگاه می دارد همین اعتقاد به معاد است.
  10. انسان ترسو باشد این اعتقاد به معاد نیروی کنترل کننده است نترس هم باشد این معاد نیروی کنترل کننده است . این یک مطلب که چرا قرآن این قدر روی معاد پافشاری دارد
  11. و در همین سوره یس 2 الی 3 جا راجع به معاد مفصل صحبت می کند من جمله همین چیزی که گفتم معاد یک چیز واضحی است همین آیه امروز ماست انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى‏ اگر شک داری که معاد چطوری است اگر شک بکنی که معاد چطور اصلا می شود
  12. این طور فکر کن بگو که خدا هر کار بخواهد می تواند انجام دهد فرموده معاد هست من هم می گویم معاد هست.
  13. مطلب دوم که این آیه انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى‏ متعرضش می باشد این است که معاد روحانی اثبات کردنش خیلی آسان است
  14. معنای معاد روحانی هم این است که این روح ما نه جسم ما .جسم که می پوسد و تمام می شود لذا معاد روحانی را اثبات کردن خیلی کار آسانی است برای این که اگر معاد نباشد ضرر می زند به عدالت خدا ،
  15. ضرر می زند به اصل وجود خدا ، ضرر می زند به همه ی پیامبرها برای این که همه پیامبر ها آمدند گفتند معاد اثباتش آسان است
  16. اما معاد جسمانی را اثبات کردنش مشگل است و اگر یک کسی بتواند معاد جسمانی را اثبات کند که قرآن این را می خواهد. قرآن در این 1400 آیه بیش از هزار آیه مربوط به معاد جسمانی است
  17. یعنی همین طوری که ما الان هستیم همین با روح و جسم که الان اینجا هستند در روز قیامت هم با روح و جسم .هم جسم داریم اگر خوب باشیم لذت جسمی می بریم هم روح داریم اگر خوب باشیم لذت روحی می بریم ،
  18. جسم داریم اگر بد باشیم لذتی نیست .و عذاب جسمی ،عذاب روحی که معاد جسمانی یعنی علاوه بر این که روح ما می آید صف محشر جسم ما هم می آید صف محشر. اثبات کردنش خیلی مشگل است
  19. لذا ما اصلا راجع به معاد یک دور نمایی بیشتر نداریم عالم قبر چطوریست نمی دانیم اما می دانیم هست ،عالم برزخ چطوریست نمی دانیم اما قرآن می فرماید وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ 23 می دانیم هست.
  20. این مرده ها زنده می شوند چطوری؟ نمی دانیم اما قرآن می فرماید انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى‏ ما قدرت داریم همین طور که به دنیا آوردیم شما را می توانیم هم دوباره زنده ات کنیم .بگو خدا این خداست چون قدرت دارد معاد جسمانی می تواند باشد
  21. حالا تو نفهمی و نتوانی اثبات بکنی دیگر خیلی اهمیت ندارد .خدا رحمت کند مرحوم شیخ الرئیس را در شفا چه جمله خوبی می گوید بحث مفصلی راجع به معاد می کند بعد می گوید که من معاد جسمانی نمی توانم اثبات کنم چون صادق مصدق فرموده است می گویم معاد جسمانی هست
  22. یعنی شیخ الرئیس در شفا هم همین را می گوید انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى‏ ما هستیم  که قدرت داریم وقتی که قدرت داریم می توانیم مرده را زنده کنیم
  23. در آخر آیه همین سوره شریفه یس می فرماید که : تو یک قطره ای بودی بلکه از خاک بودی ،از آب بودی ، اون خاک و آن آب وخاک کم کم یک اسپرم شد یک قطره منی شد و بالاخره تو به دنیا آمدی پس همان کسی که تو را این طوری از خاک به دنیا آورد یک آدم کرد می تواند دو دفعه تو را برگرداند تو را خاک کند دو دفعه اون خاک را آدم بکند خدا قدرت داردانَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى ‏و این حرف مرحوم شیخ الرئیس خیلی خوب است .
  24. مرحوم صدرالمتعلعین در اصفار علم یک حرکتی دارد به نام حرکت جوهری خیلی بالا است انصافا خیلی بالا است اما عوام فهم نیست مختص به بزرگان، فلاسفه است ولی همین صدر المتعلعین شرح اذا وقع دارد
  25. یعنی سوره اذا وقعه را تفسیر کرده است و در این سوره اذا وقعه به قول امام همان معادی که پیر زن قبول دارد را همان معاد را در کتاب تفسیر اذا وقعه درست کرده است .به عبارتی دیگر می فرماید اگر علم دقی فلسفی بخواهی حرکت جوهری من در اصفار
  26. و اما اگر عوامانه بخواهی این که در قرآن است قرآن می فرماید معاد، معاد جسمانی است روی آن فکر هم نکن چطوریه فکر نکن. چطوری مار و مور وعقرب هست ،چطوری حورالعین و آن نعمتهای بزرگ در بهشت هست روی این ها فکر نکن همین مقدار بدان در هر صفحه ای از قرآن هم راجع به بهشت هست هم راجع به جهنم .
  27. در قرآن هم راجع به حساب و کتاب و این که همه مردم جمع می شوند یک جا واما حالا کجا وچطوری معلوم نیست .این عالم نابود می شود به قول قرآن یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ 24 این عالم نابود می شود و یک عالم دیگری جلو می آید که مردم در آنجا جمع می شوند حساب و کتاب دارند و آنهایی که بد هستند زیر هرم جهنم ، زیر دود جهنم و آنهایی که خوب هستند زیر لوای حمد وخدمت مولا امیرالمومنین و آب کوثر ،
  28. این ها همه در قرآن آمده است اما ما بتوانیم درکشان کنیم درک به این معنا که بفهمیم واقعا چیه می گویند تا به آن نرسیم نمی فهمیم
  29. لذا ما از معاد جسمانی یک دور نمایی داریم به ما گفتند یعنی قرآن یعنی روایات اهل بیت به ما گفتند معاد داریم آن هم معاد جسمانی انسان به همین شکلی که در این دنیاست به همین وضع وارد صف محشر می شود ، حساب و کتاب می شود آنها که خوب هستند بهشت می روند و در بهشت هر چه بخواهد آنجا هست فیها ما تَشْتَهی‏ أَنْفُسُکُمْ 25بدها جهنم می روند آن کارهای زشتشان برایشان عذاب می شود برایشاشن مارومور وعقرب می شود برایشان جحیم و حمیم می شود و این ها باید این اعمالشان را که آتش جهنم است مار ومور و عقرب است بسوزند وبسازند و چاره ای هم نیست این ها همه قرآن است
  30. به قول بزرگان ضرورت در اسلام معاد جسمانی است حالا ما نمی فهمیم چطوریه ما هیچی سر در نمی یاریم به قول آن بزرگ می فرماید که علم ما در مقابل جهل ما یک قطره از دریاست
  31. اگر آقا امام زمان بیاید این دریا را برای ما تعمیق بکند ولی بالاخره ما راجع به همه چیز جاهل هستیم راجع به همه چیز یک دور نما داریم
  32. حالا اتم را شکستند خیلی علم بالاست اما همین اتم شکن را بهش بگویم که این پروتن یعنی چه ؟ به همین بگویند این هسته مرکزی واقع اش چیست ؟ نمی داند دیگر نمی تواند اتم را شکست اما آنچه در اتم است واقع اش چیست هیچ کس نمی داند به غیر خدا
  33. و آن کسانی که علمشان وابسته به خداست یعنی 14معصوم ، لذا این که اسرار می کنم این است که ما معاد جسمانی یک ضرورت در اسلام است هر کس منکر بشود نجس است کافر است،
  34. اما واقع این معاد جسمانی چی است هیچ کس نمی داند حتی مثل شیخ الرئیس هم می گوید صادق مصدق فرموده است می گویم چشم حتی صدر المتعلعین هم در شرح اذا وقعه می نویسد ومی گوید این معاد است هیچ کس نمی داند اما مسلم باید عقیده داشته باشیم چرا.. انَّا نَحْنُ نُحْیِ الْمَوْتى..‏  خدا قدرت دارد
  35. همانطور که ما را خلق کرده است دو دفعه هم ما را زنده بکند.خدا به حق این قرآن وعظمتش وبحق این قرآن واهل البیت، خدایا به حق این قرآن و عظمتش ، خدایا به حق این قرآن و اهل بیت (علیه السلام) ،
  36. خدایا توجه به این گونه مطالب همیشه به ما به زن و بچه ما به خویشان ما به جامعه ما عنایت بفرما وصلی الله علی محمد آله محمد وعجل فی فرجه مولی ناصاحب الزمان،
  37. 22- بَلْ یُریدُ الْإِنْسانُ لِیَفْجُرَ أَمامَهُ (5 القیامه)
  38. 23- لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فیما تَرَکْتُ کَلاَّ إِنَّها کَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ (المومنون100)
  39. 24- یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ 24وَ السَّماواتُ وَ بَرَزُوا لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ (48ابراهیم)
  40. 25- نَحْنُ أَوْلِیاؤُکُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ وَ لَکُمْ فیها ما تَشْتَهی‏ أَنْفُسُکُمْ وَ لَکُمْ فیها ما تَدَّعُونَ (31فصلت)
  41. اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • حسین صفرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی